/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvordan stiger I op på MC.
Fra : Denise


Dato : 09-07-02 12:09

Hej
Endnu et spørgsmål der undrer mig. Når jeg steg op på MC foregik det sådan,
sidebenet op og derefter svingede jeg benet over. Indtil jeg kom ind til
forhandleren der bemærkede, at det nok var smartest at sidebenet var nede,
MENS jeg satte mig op, aht balancen, så det gør jeg så nu, og kan da også se
fordelen. Det var åbenbart endnu en gammel vane. Nu vil jeg så godt vide, om
I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op eller måske er det bare
fordi jeg ikke kan nå med hele foden og maskinen er tung, at man skal gøre
det sådan (fik ikke spurgt derinde).
Nysgerrig hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød og i aften med kort skærm



 
 
Michael H. (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael H.


Dato : 09-07-02 12:38


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


> Nu vil jeg så godt vide, om I andre også har sidebenet ude når I sætter
jer op.


Jeg har altid sidebenet ude når jeg stiger op, retter mc'en op, og så
fjerner jeg sidebenet.

Michael






Jens S., Esbjerg (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 09-07-02 12:41

"Michael H."
skrev
> Jeg har altid sidebenet ude når jeg stiger op, retter mc'en op, og så
> fjerner jeg sidebenet.
******************'
LOL

Er det ikke svært at "fjerne" sidebenet mens du sidder på maskinen ?

Sorry, kunne ikke lade være

--
Jens S., Esbjerg
GSX 600 F



Jens S., Esbjerg (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 09-07-02 12:38

"Denise"
skrev
SNIP
Nu vil jeg så godt vide, om
I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op
*************************
Jeg har altid sidebenet ude når jeg sætter mig op, og hvis den står på
midterstøtten, så har jeg også den slået ned (øh, aktiveret ?) når jeg
sætter mig på maskinen. Herefter bliver den slået op, og maskinen startet.

Da den kan være svær at holde hvis den tipper, anser jeg det for påkrævet.

Forresten har jeg engang for vel ca. 15 år siden startet min daværende
maskine uden at sidde på den mens den stod på sidestøtten. Desværre havde
jeg glemt at den stod i gear fordi klipperne (omkring Gardasøen) skrånede
lidt. Vupti, røg den 50 cm. frem og lagde sig på siden - surt. Siden er
koblingen altid trukket ved start - hvilket min nuværende maskine i øvrigt
også kræver, for overhovedet at starte.

Den kan forresten heller ikke sættes i gear med sidestøtten nede, så går den
ud.

--
Jens S., Esbjerg
GSX 600 F



Tony Lorentzen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 09-07-02 12:47

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej

Hey hey...

> Endnu et spørgsmål der undrer mig. Når jeg steg op på MC foregik det
sådan,
> sidebenet op og derefter svingede jeg benet over. Indtil jeg kom ind til
> forhandleren der bemærkede, at det nok var smartest at sidebenet var nede,
> MENS jeg satte mig op, aht balancen, så det gør jeg så nu, og kan da også
se
> fordelen. Det var åbenbart endnu en gammel vane. Nu vil jeg så godt vide,
om
> I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op eller måske er det bare
> fordi jeg ikke kan nå med hele foden og maskinen er tung, at man skal gøre
> det sådan (fik ikke spurgt derinde).

Jeg sætter mig altid op mens sidestøtten er nede og slår den først op når
jeg har fået balance i cyklen. Det samme når den står på centralen. Jeg
tager som regel først hjelm og handsker på når jeg sidder på cyklen.

> Nysgerrig hilsen Denise, Brøndby
> XJ600S, '02, Rød og i aften med kort skærm

Du kan jo tilmelde dig til at få en nyhedsmail inde på www.divvy.dk når
sitet åbner. Der kommer til at være masser af info om Yamaha's Diversion
modeller.

Hilsner,

Tony
Divvy '01, Sort - med lang bagskærm. (Jeg haaaaader at blive tilsprøjtet af
biler uden stænkklapper og forstår godt hvis bagvedkørende bliver sure hvis
man overhaler i regnvejr med for kort skærm)



Denise (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 09-07-02 13:28


Hej Tony
> Jeg sætter mig altid op mens sidestøtten er nede og slår den først op når
> jeg har fået balance i cyklen.

Det tyder på at det er sådan man gør, og jeg følte mig som en amatør fordi
jeg gjorde det hihi

> Du kan jo tilmelde dig til at få en nyhedsmail inde på www.divvy.dk når
> sitet åbner. Der kommer til at være masser af info om Yamaha's Diversion
> modeller.

Det vil jeg da gøre, du siger vel til når det åbner i så fald.

Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød og nu i en prøveperiode med kort skærm




Tony Lorentzen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 09-07-02 18:00

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2ad6fc$0$13948$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[snip]

> Det tyder på at det er sådan man gør, og jeg følte mig som en amatør fordi
> jeg gjorde det hihi

Dertil skal lige tilføjes at jeg stiger på cyklen fra dens venstre side og
belaster således ikke sidestøttebenet når jeg "sadler op"...

>
> > Du kan jo tilmelde dig til at få en nyhedsmail inde på www.divvy.dk når
> > sitet åbner. Der kommer til at være masser af info om Yamaha's Diversion
> > modeller.
>
> Det vil jeg da gøre, du siger vel til når det åbner i så fald.

You bet! Jeg kan dog ikke set at du har meldt dig til inde på siden...

Hilsner,

Tony



Denise (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 09-07-02 18:18

> >
> > > Du kan jo tilmelde dig til at få en nyhedsmail inde på www.divvy.dk
når
> > > sitet åbner. Der kommer til at være masser af info om Yamaha's
Diversion
> > > modeller.
> >
> > Det vil jeg da gøre, du siger vel til når det åbner i så fald.
>
> You bet! Jeg kan dog ikke set at du har meldt dig til inde på siden...
>
Hej Tony
Er gjort nu.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02




Bo Thomsen, \"fjerne~ (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~


Dato : 09-07-02 22:47

> > Jeg sætter mig altid op mens sidestøtten er nede og slår den først op
når
> > jeg har fået balance i cyklen.
> Det tyder på at det er sådan man gør, og jeg følte mig som en amatør fordi
> jeg gjorde det hihi

en god regel er at slå støttebenet op, som noget af det første
efter du er kommet op. hvis man begynder at rode med
hjelm, handsker, nøgle, choker osv inden - så glemmer man
nemt støttebenet og så bider man hurtigt i gruset egen erfaring.
på min gamle vfr750f kunne støttebenet holde en del vægt,
jeg kunne sagtens side på kværnen ( i "damesadel" ) når den
stod på benet.
mvh
bo thomsen




Henry (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 10-07-02 22:30

> jeg kunne sagtens side på kværnen ( i "damesadel" ) når den
> stod på benet.

Jo Bo, men du er jo også en fjervægter ik´, det kan jo godt være at en 0,1
T+ måske skulle undlade det stunt

mvh
Henry (hvis sidestøtteben stadig lige netop kan holde hans vægt )



Henrik Steen Larsen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 09-07-02 12:28

> fordelen. Det var åbenbart endnu en gammel vane. Nu vil jeg så godt vide,
om
> I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op eller måske er det bare

Jeps - og jeg har endog aldrig overvejet at gøre det anderledes



Jørgen Winther (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 09-07-02 12:28


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu vil jeg så godt vide, om
> I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op eller måske er det bare
> fordi jeg ikke kan nå med hele foden og maskinen er tung, at man skal gøre
> det sådan (fik ikke spurgt derinde).

Jeg gør da som regel sådan. Men uden at lægge for meget ekstra vægt på
sidebenet, for det kan det ikke holde til (ifølge instruktionsbogen).

Når maskinen har været på centralbenet, vil jeg helst ikke tage den ned uden
at være oppe på maskinen imens, da det så bliver et nummer for akrobatisk
for mig Dvs., sådan er det på Trophyen og dens 270 kg, mens Bantam'en
med dens 110 kg ikke giver anledning til særlige overvejelser

--
Jørgen



Kenneth Sørensen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 09-07-02 12:35


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
> Endnu et spørgsmål der undrer mig. Når jeg steg op på MC foregik det
sådan,
> sidebenet op og derefter svingede jeg benet over. Indtil jeg kom ind til
> forhandleren der bemærkede, at det nok var smartest at sidebenet var nede,
> MENS jeg satte mig op, aht balancen, så det gør jeg så nu, og kan da også
se
> fordelen. Det var åbenbart endnu en gammel vane. Nu vil jeg så godt vide,
om
> I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op eller måske er det bare
> fordi jeg ikke kan nå med hele foden og maskinen er tung, at man skal gøre
> det sådan (fik ikke spurgt derinde).
> Nysgerrig hilsen Denise, Brøndby
> XJ600S, '02, Rød og i aften med kort skærm
>
>
Gør som du synes falder dig mest naturligt, og hvor du har mest kontrol.

Ved sidestøtteben, har jeg altid sat mig op først, ind med støtteben
bagefter.

Ved centralstøtteben (..da jeg havde det engang), kom den ned først,
derefter besteg jeg dyret

Kenneth
R1



Denise (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 09-07-02 13:31

Hej Kenneth
> Ved centralstøtteben (..da jeg havde det engang), kom den ned først,
> derefter besteg jeg dyret
>
Kan man godt undvære en centralstøtteben. Hvad så hvis man skal parkere i
jord eller andet mærkeligt underlag, har man så et lille brædt med i lommen.
Og hvis man skal vaske den eller smøre kæde ?
Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg desværre
ikke, så her skal jeg også hjælpes
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød med kort bagskærm på prøve




Ole Sørensen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 09-07-02 13:44

> Kan man godt undvære en centralstøtteben. Hvad så hvis man skal parkere i
> jord eller andet mærkeligt underlag, har man så et lille brædt med i
lommen.
> Og hvis man skal vaske den eller smøre kæde ?
> Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg desværre
> ikke, så her skal jeg også hjælpes
> Hilsen Denise, Brøndby
> XJ600S, '02, Rød med kort bagskærm på prøve

- Centralstøtteben er ikke at finde på ret mange R modeller (Hvis nogen
overhovedet)! - Det kan som du nævner tiltider være frustrerende (Specielt
når kæden skal smøres & man ikke har mulighed for at klodse den op - Som
oftest er det dog ikke noget problem, når blot man tænker lidt over hvad /
hvilket underlag man stiller den på!

Mvh /Ole
YZF-R6



Jens Blaabjerg (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 09-07-02 14:58


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2ad7ca$0$13950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg desværre
> ikke, så her skal jeg også hjælpes

Det skulle nu ikke være umuligt.

Da jeg tog mc-kort, var det sammen med en tøs på gode 45kg, hun kunne få
TipTops XJ600 på centralstøttebenet.

Det er ikke et spørgsmål om styrke, men teknik. Du skal bruge benet til at
skubbe ned med, ikke armen til at løfte.

Jeg kan sku heller ikke løfte 140kg i en arm...



Jens
RD



Denise (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 09-07-02 15:52


"Jens Blaabjerg" <news@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse
news:YZBW8.66$Sa.1816@news.get2net.dk...
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> news:3d2ad7ca$0$13950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg
desværre
> > ikke, så her skal jeg også hjælpes
>
> Det skulle nu ikke være umuligt.
>
> Da jeg tog mc-kort, var det sammen med en tøs på gode 45kg, hun kunne få
> TipTops XJ600 på centralstøttebenet.
>
> Det er ikke et spørgsmål om styrke, men teknik. Du skal bruge benet til at
> skubbe ned med, ikke armen til at løfte.
>
> Jeg kan sku heller ikke løfte 140kg i en arm...

Hej Jens
Det ved jeg godt, de har vist mig det hos Aagesen. Men det skal jo øves,
samtidig med der skal stå en på den anden siden, når den får overbalance

Og så er det vist 213 kg med fuel og olie.
Hilsen Denise
XJ600S,'02



Christian Knudsen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 09-07-02 21:15


> > > Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg
> desværre
> > > ikke, så her skal jeg også hjælpes
> >
> > Det skulle nu ikke være umuligt.
> >
> > Da jeg tog mc-kort, var det sammen med en tøs på gode 45kg, hun kunne få
> > TipTops XJ600 på centralstøttebenet.
> >
> > Det er ikke et spørgsmål om styrke, men teknik. Du skal bruge benet til
at
> > skubbe ned med, ikke armen til at løfte.
> >
> > Jeg kan sku heller ikke løfte 140kg i en arm...
>
> Hej Jens
> Det ved jeg godt, de har vist mig det hos Aagesen. Men det skal jo øves,
> samtidig med der skal stå en på den anden siden, når den får overbalance
>
> Og så er det vist 213 kg med fuel og olie.
> Hilsen Denise
> XJ600S,'02
>
Om ikke andet, er der jo bare lige en venlig sjæl der må hjælpe dig med at
lære det - det tager ikke så lang tid og er skide lækkert at kunne. Jeg
synes også det var meget svært i starten, men nu har jeg lært det, så nu
kommer den temmelig ofte op på dobbeltfoden - den holder altid på dobbeltfod
når jeg holder derhjemme - så kan man altid komme til at smøre kæden etc.
Hvis du bor i kbh's området vil jeg da gerne hjælpe dig, og jeg er sikkert
ikke den eneste der vil give en hjælpende hånd - det er en fed ting at
kunne.

mvmch
christian (der sagtens kan smække sin gs'er på dobbeltfod nu, selvom den
vejer ca 190-195 kg fuldtanket.)



Denise (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 10-07-02 08:01

> Hvis du bor i kbh's området vil jeg da gerne hjælpe dig, og jeg er sikkert
> ikke den eneste der vil give en hjælpende hånd - det er en fed ting at
> kunne.
> mvmch
> christian (der sagtens kan smække sin gs'er på dobbeltfod nu, selvom den
> vejer ca 190-195 kg fuldtanket.)

Hej Christian
Jamen, I er da bare så søde allesammen. Men jeg kalder bare på manden
derhjemme og så hiver han den op, men klart jeg må snart tage mig tid til at
prøve forskellige ting.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02




Ukendt (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-07-02 23:31

On Tue, 9 Jul 2002 16:52:21 +0200, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
wrote:
Hej Denise.

>Det ved jeg godt, de har vist mig det hos Aagesen. Men det skal jo øves,
>samtidig med der skal stå en på den anden siden, når den får overbalance
>

En af gruppens tidligere flittige skribenter - Rasmus Worm - viste mig
en gang et fikst lille trick til den med centralstøttebenet.
Han sad på cyklen og satte venstre fod på pedalen og trykkede den ned
til jorden, lagde så al vægt i pedalen og hev i styret.
Hvis den ikke kom op i første hug snuppede han lige forbremsen og gav
den et tryk til mens han slap bremsen.
På den måde fik han den op på centralstøttebenet.
Det ser spøjst ud, men det virker.
Der er ikke den store fare for at tabe modellen, idet
centralstøttebenet ballancerer den under hele processen.
Jeg har somme tider brugt det både på Duc'en (185 Kg) og på Turboen
(240 Kg).

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

imko (10-07-2002)
Kommentar
Fra : imko


Dato : 10-07-02 03:27

d. 9-7-2002 23:31 skrev Steen om støtteben:

> Han sad på cyklen og satte venstre fod på pedalen og trykkede den ned
> til jorden, lagde så al vægt i pedalen og hev i styret.
> Hvis den ikke kom op i første hug snuppede han lige forbremsen og gav
> den et tryk til mens han slap bremsen.
> På den måde fik han den op på centralstøttebenet.
> Det ser spøjst ud, men det virker.
yep, også min foretrukne teknik (jvfr. mine problemer med ryggen) når der
ikke lige er noget jeg kan liste forhjulet op på. (se andet indlæg)

> Der er ikke den store fare for at tabe modellen, idet
> centralstøttebenet ballancerer den under hele processen.
bare vær sikker på at støttebenet nu også står med begge fødder på jorden.

-imko

XS-750
A/øumc/cbmma


Denise (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 10-07-02 07:55

> En af gruppens tidligere flittige skribenter - Rasmus Worm - viste mig
> en gang et fikst lille trick til den med centralstøttebenet.
> Han sad på cyklen og satte venstre fod på pedalen og trykkede den ned
> til jorden, lagde så al vægt i pedalen og hev i styret.
> Hvis den ikke kom op i første hug snuppede han lige forbremsen og gav
> den et tryk til mens han slap bremsen.
> På den måde fik han den op på centralstøttebenet.
> Det ser spøjst ud, men det virker.
> Der er ikke den store fare for at tabe modellen, idet
> centralstøttebenet ballancerer den under hele processen.
> Jeg har somme tider brugt det både på Duc'en (185 Kg) og på Turboen
> (240 Kg).

Hej Steen
Det skal jeg lige huske, og må vel også tage mig sammen til at prøve og lære
det. Den tidligere cykel kunne jeg godt med, men det var også kun en 250 .
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> oz9zi@(no.spam)gruby.dk
> www.gruby.dk



Jens Blaabjerg (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 10-07-02 00:17


"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
news:3d2af8a6$0$54701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Og så er det vist 213 kg med fuel og olie.

Hvad kan jeg sige, det er vist på tide du skifter til en RD, den burde du
kunne klare...


Jens
RD på gode 140kg..



Allan Bojesen (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 10-07-02 20:26


"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2af8a6$0$54701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det ved jeg godt, de har vist mig det hos Aagesen. Men det skal jo øves,
> samtidig med der skal stå en på den anden siden, når den får overbalance

Hej Denise

Et lille tip med stor virkning Når du skal have modellen på centralbenet
er det mest effektive at det sted du hiver i med højre hånd, sidder lige
over eller bagved centralbenet og gerne ikke for højt oppe - undersiden af
sædet er alt for højt. Det gør ikke noget at du bukker dig en anelse. Med et
håndtag placeret det rigtige sted kan du ligge maximalt vægt på
centralbenet, og så smutter den lige op. Hvis der ikke er noget passende
håndtag på det sted, var det måske muligt at få noget lavet på en smart
måde.

Allan Bojesen (der ikke har problemer trods kun 174 cm og dejarme)
CBR1000F - 250 kg med det hele
CB750F2 - 255 kg med det hele



Denise (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 10-07-02 22:02

>
> Et lille tip med stor virkning Når du skal have modellen på
centralbenet
> er det mest effektive at det sted du hiver i med højre hånd, sidder lige
> over eller bagved centralbenet og gerne ikke for højt oppe - undersiden af
> sædet er alt for højt. Det gør ikke noget at du bukker dig en anelse. Med
et
> håndtag placeret det rigtige sted kan du ligge maximalt vægt på
> centralbenet, og så smutter den lige op. Hvis der ikke er noget passende
> håndtag på det sted, var det måske muligt at få noget lavet på en smart
> måde.
>
> Allan Bojesen (der ikke har problemer trods kun 174 cm og dejarme)
> CBR1000F - 250 kg med det hele
> CB750F2 - 255 kg med det hele

Hej Allan
Tak for råd, og til alle andre også. Så må jeg jo tage mig sammen her i
weekenden og prøve, jeg skal desuden også smøre kæden, den skal jo smøres
ved hver 500 km, efter hvad jeg forstår.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02



Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 23:33

Denise wrote:

> Jeg skal desuden også smøre kæden, den skal jo smøres
> ved hver 500 km, efter hvad jeg forstår.
>
Nej, det er vist kun i godt vejr det passer. Kæden skal holdes smurt så den
aldrig bliver blank og samtidig lidt nok til at bagfælgen ikke bliver alt
for sort. Der er meget stor forskel på behovet for smøring i hhv. regn og
tørvejr.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Denise (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-07-02 07:50


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:3d2cb594$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Denise wrote:
>
> > Jeg skal desuden også smøre kæden, den skal jo smøres
> > ved hver 500 km, efter hvad jeg forstår.
> >
> Nej, det er vist kun i godt vejr det passer. Kæden skal holdes smurt så
den
> aldrig bliver blank og samtidig lidt nok til at bagfælgen ikke bliver alt
> for sort. Der er meget stor forskel på behovet for smøring i hhv. regn og
> tørvejr.
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600

Hej Jes
Jamen, man bliver jo snart så klog herinde. Det skal jeg da tænke over og
holde øje med, for man kører jo af og til i regnvejr
Hilsen Denise



Ukendt (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-07-02 23:07

On Wed, 10 Jul 2002 21:26:01 +0200, "Allan Bojesen"
<aboje@SLETpost9.tele.dk> wrote:

Hej (igen).
>
>Et lille tip med stor virkning Når du skal have modellen på centralbenet
>er det mest effektive at det sted du hiver i med højre hånd, sidder lige
>over eller bagved centralbenet og gerne ikke for højt oppe - undersiden af
>sædet er alt for højt. Det gør ikke noget at du bukker dig en anelse. Med et
>håndtag placeret det rigtige sted kan du ligge maximalt vægt på
>centralbenet, og så smutter den lige op. Hvis der ikke er noget passende
>håndtag på det sted, var det måske muligt at få noget lavet på en smart
>måde.
>
I mangel af et dertil egnet håndtag kan en af de bageste fodhvilere
anvendes
Både Duc'en og Turbo'en har det nævnte håndtag fra fabrikanten.
De sidder fikst skjult under den bageste del af kåben.
Men ærligt - jeg bruger dem sjældent.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 23:31

Steen Gruby <> wrote:

> Både Duc'en og Turbo'en har det nævnte håndtag fra fabrikanten.
> De sidder fikst skjult under den bageste del af kåben.
> Men ærligt - jeg bruger dem sjældent.
>
Nu gik der lige et lys op for mig! Der sidder da også sådan nogle på
Fazeren, men det er først nu at jeg finder ud af hvad de er til
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Allan Bojesen (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 11-07-02 21:21


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2cb50e$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Nu gik der lige et lys op for mig! Der sidder da også sådan nogle på
> Fazeren, men det er først nu at jeg finder ud af hvad de er til

Ja - med et så avanceret køretøj kan der gå lang tid inden man opdager
alle finesserne. Hvis der ikke er de store problemer kigges der jo ikke
efter alternativer.

Allan Bojesen (der gerne ville have siddet i Skagen nu)



Jes Vestervang (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-07-02 00:13

Allan Bojesen wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Nu gik der lige et lys op for mig! Der sidder da også sådan nogle på
>> Fazeren, men det er først nu at jeg finder ud af hvad de er til
>>
Hmm, jeg fandt ud af at der rent faktisk ikke vaqr sådan nogle alligevel.
Jeg lagde ellers bare mærke til at der var et par håndtagslignende
påsvejsede rør på stellet engang jeg havde bagkåben afmonteret, men kåben
dækker for dem, når den er på.
Grunden til at jeg havde kåben afmonteret var et en af mine kammerater, der
ellers selv kører mc, valgte at stige af vha. et baglæns rullefald. Der
skete heldigvis ikke noget med ham der ikke kunne gro sammen, men jeg kørte
også kun omkring 15 km/t. Yamahaen fik desværre et par 1 cm lange revner i
bagkåben, som desværre ikke kan repareres uden videre, da det er noget
plastik der sidder i spænd eller sådan noget :-/ ...men det er heller ikke
noget man lægger mærke til alligevel, så jeg lever bare med det.

> Ja - med et så avanceret køretøj kan der gå lang tid inden man opdager
> alle finesserne. Hvis der ikke er de store problemer kigges der jo ikke
> efter alternativer.
>
Næh! Jeg kender i det hele taget ikke cyklens mekanik voldsomt godt, for
den kører bare perfekt. Dog har lidt Haynes-læsning hjulpet på det og jeg
har da også lavet det meste af et 24kkm eftersyn og nogle dækskift... Jeg
mangler lige at skifte bremsevædske, forgaffelolie og kølevæske. Det må jeg
hellere gøre imorgen

> Allan Bojesen (der gerne ville have siddet i Skagen nu)
>
Ja, du er da gået glip af noget!.. Bl.a. store mængder dækrøg
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kenneth Sørensen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 09-07-02 23:19

> Kan man godt undvære en centralstøtteben. Hvad så hvis man skal parkere i
> jord eller andet mærkeligt underlag, har man så et lille brædt med i
lommen.
> Og hvis man skal vaske den eller smøre kæde ?
> Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg desværre
> ikke, så her skal jeg også hjælpes
> Hilsen Denise, Brøndby
> XJ600S, '02, Rød med kort bagskærm på prøve
>
>

...man kan blive tvunget til at undvære, min MC kommer ikke med centralben


Det gør mig nu ikke så meget, jeg har en MC-løfter derhjemme hvor den får
smøring efter hver køretur.

Behold du dit centralstøtteben, den er nu praktisk nok.

Kenneth
R1



imko (10-07-2002)
Kommentar
Fra : imko


Dato : 10-07-02 03:32

d. 9-7-2002 13:31 skrev Denise om støtteben:

>> Ved centralstøtteben (..da jeg havde det engang), kom den ned først,
>> derefter besteg jeg dyret
jeg stiger altid op først og slår støttebenet op bagefter. Pga lidt knas med
ryggen føles det li'som tryggere/rarere at balancere dens 245 kg med et ben
på hver side fremfor at holde den i en lidt forvreden stilling med hele dens
vægt på min ene side.

> Kan man godt undvære en centralstøtteben. Hvad så hvis man skal parkere i
> jord eller andet mærkeligt underlag, har man så et lille brædt med i lommen.
et lille rundt stål askebæger (i brystlommen når det ikke bruges) klarer
ærterne her :)

> Og hvis man skal vaske den eller smøre kæde ?
> Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg desværre
> ikke, så her skal jeg også hjælpes
jeg kører forhjulet op på noget (klods, flise, kantsten, whatever) mens jeg
sidder på den og triller (baglæns ;) ned mens jeg sætter den på
centralbenet. Selv nogle få cm (3-5?) hjælper en del. I al fald på min model
:) Ellers er der 'pumpeteknikken' beskrevet andetsteds i tråden.

-imko

XS-750
A/øumc/cbmma


Kåre Nejmann (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 10-07-02 20:54

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>Kan man godt undvære en centralstøtteben.
Det kan man sagtens.

>Hvad så hvis man skal parkere i
>jord eller andet mærkeligt underlag,
Så ville jeg i hvert fald ikke bruge centralstøttebenet. Så har man jo
næsten hele cyklens vægt placeret på to små punkter, som er ganske tæt
på hinanden. Hvis den ene side synker en smule, så vælter cyklen

På sidestøttebenet har man til gengæld tre punkter med vægt på -
dækkene tager en god del, og har forholdsvis stor kontaktflade. Og
trykket fra sidestøttebenet fordeles nemt med en lille plade.

>har man så et lille brædt med i lommen.
Nemli' Jeg har nu et par plader liggende i en lille skivebremse-taske,
som er spændt på motorcyklen, så jeg kan nå den uden at stå af.
Den ene plade er af plastik og købt for 20-30 kroner i Tyskland. Den
anden er en slidt 115mm vinkelsliberskive, som alligevel skulle smides
ud.

>Og hvis man skal vaske den eller smøre kæde ?
Vask er ikke noget problem. Kædesmøring kan klares ved, at man smører,
skubber cyklen lidt, smører osv.
Eller man tipper cyklen lidt, så den står på forhjul og sidestøtteben
alene - det kræver nok lidt hjælp eller en lille donkraft under højre
side af bagsvingeren.

>Altså ikke at jeg selv kan få den på på støttebenet, det kan jeg desværre
>ikke, så her skal jeg også hjælpes
Som andre skriver, så kan det læres.
Jeg købte en SuperTenere i foråret, og jeg forsøgte _mange_ gange, før
jeg fik den op på midterstøttebenet. Men når jeg lige tager fat de
rigtige steder, så går det nemt.

--
Kåre Nejmann - 60 kg 'tændstikmand'
Yamaha XTZ750 SuperTénéré - 250 kg og høj centerstøtte.

Denise (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-07-02 09:50

>
> >har man så et lille brædt med i lommen.
> Nemli' Jeg har nu et par plader liggende i en lille skivebremse-taske,
> som er spændt på motorcyklen, så jeg kan nå den uden at stå af.
> Den ene plade er af plastik og købt for 20-30 kroner i Tyskland. Den
> anden er en slidt 115mm vinkelsliberskive, som alligevel skulle smides
> ud.

Hej Kåre.
Ja jeg mente faktisk det med brædtet. Hmm, jeg kører ikke med nogle tasker
men lidt plads under sædet er der jo, det kan være man skal være lidt
kreativ og have noget der man man smide under sidestøttebenet hvis man skal
holde umulige steder. Og man ikke lige har en mand i nærheden, for de er
altså rare at have til forskellige ting, hihi lige en rød klud til Anneli's
"så klar dog dig selv quinde"
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02




Jens Blaabjerg (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 11-07-02 11:27


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2d46e3$0$41359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja jeg mente faktisk det med brædtet. Hmm, jeg kører ikke med nogle tasker
> men lidt plads under sædet er der jo, det kan være man skal være lidt
> kreativ og have noget der man man smide under sidestøttebenet hvis man
skal
> holde umulige steder.

Et bræt er måske lidt uhandy, men et stykke 3mm plade kan vel gør det.

Jens
RD



Anneli (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 11-07-02 21:53


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2d46e3$0$41359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Og man ikke lige har en mand i nærheden, for de er
> altså rare at have til forskellige ting, hihi lige en rød klud til
>Anneli's
> "så klar dog dig selv quinde"

Jeg har vist virkelig fået formuleret mig klodset (men det var altså også en
dum dag i går.......). Denice, jeg går ikke ind for millimeterdemokrati,
eller mener at kvinder skal kunne alt selv. Her i huset gør vi det vi er
bedst til eller helst vil, nogle ting betaler vi os fra (og nogle ting
bliver aldrig gjort :0/ )

Stor hilsen Anneli og Savage :0)



Mikkel Christensen (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-07-02 07:41

Anneli wrote ...
> Her i huset gør vi det vi er bedst til eller helst vil,
> nogle ting betaler vi os fra (og nogle ting bliver aldrig
> gjort :0/ )

LOL

Jeg kæmper stadig for retten til at gøre hvad jeg har lyst til, men det
fænger ikke rigtig hos Gudinden. Selv når jeg prøver at argumentere med
at jeg jo rent faktisk heller ikke er god til den givne ting der skal
udføres bliver jeg sat i gang alligevel.

Jeg vil hellere bare køre...

--
Mikkel



Jens S., Esbjerg (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 11-07-02 22:42

"Denise"
skrev
SNIP
> Ja jeg mente faktisk det med brædtet. Hmm, jeg kører ikke med nogle tasker
> men lidt plads under sædet er der jo, det kan være man skal være lidt
> kreativ og have noget der man man smide under sidestøttebenet hvis man
skal
> holde umulige steder.
****************'
I mangel af bedre kan en fladtrykt øl, øh - cola dåse godt bruges til at
lægge under sidestøtten. Det giver en større flade a' la' snesko !
Har i øvrigt oplevet en motorcykel som stod stabilt på fast jord, men da det
begyndte at regne, lagde den sig ned på siden - hvilket i øvrigt også kan
ske på varm asfalt i solskinsvejr.

--
Jens S., Esbjerg
GSX 600 F



D@lby (14-07-2002)
Kommentar
Fra : D@lby


Dato : 14-07-02 15:28



> Har i øvrigt oplevet en motorcykel som stod stabilt på fast jord, men da
det
> begyndte at regne, lagde den sig ned på siden >
> --
> Jens S., Esbjerg
> GSX 600 F
>

Ja, det var lige det der skete for mig! DAMN!
Hvor dum kan man være, (Den skulle bare lige........)

-=D@lby=-
GS500E '98
(nu med en flækket kåbedel)



Henry (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 09-07-02 13:39

> Hej
> Endnu et spørgsmål der undrer mig. Når jeg steg op på MC foregik det
sådan,
> sidebenet op og derefter svingede jeg benet over. Indtil jeg kom ind til
> forhandleren der bemærkede, at det nok var smartest at sidebenet var nede,
> MENS jeg satte mig op, aht balancen, så det gør jeg så nu, og kan da også
se
> fordelen. Det var åbenbart endnu en gammel vane. Nu vil jeg så godt vide,
om
> I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op eller måske er det bare
> fordi jeg ikke kan nå med hele foden og maskinen er tung, at man skal gøre
> det sådan (fik ikke spurgt derinde).

På min trædecykel (den uden støttehjul ) ville jeg helt klart slå
støttebenet op først, på min MC ville det kun ske meget sjælent, måske er
der lidt rusten herrecykel indgroet i dig....

mvh
Henry



stange (09-07-2002)
Kommentar
Fra : stange


Dato : 09-07-02 21:44

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Nu vil jeg så godt vide, om
> I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op.......

Her kommer så touringversionen:

Når der er godt læs på TDM´en, har erfaringen lært mig at gøre således:

1) Står på venstre side og tager den ned af centralstøttefoden (med et godt
tag i styret).
2) slår sidestøttebenet ned og lader modellen hvile på det
3) klatrer ombord
4) slår sidestøttebenet op og kører

.........og stort set "omvendt rækkefølge", når der parkeres.

Knud Stange



Bent Erik Thomsen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 09-07-02 22:59

Meget pudsigt !?

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg plejer at gøre??. Jeg gør det bare.
I morgen vil jeg tænke over det .
Så ender det nok med at jeg vælter dyret

mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

"stange" <knudstange@jakobsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2b4ac4$0$13943$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu vil jeg så godt vide, om
> > I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op.......
>
> Her kommer så touringversionen:
>
> Når der er godt læs på TDM´en, har erfaringen lært mig at gøre således:
>
> 1) Står på venstre side og tager den ned af centralstøttefoden (med et
godt
> tag i styret).
> 2) slår sidestøttebenet ned og lader modellen hvile på det
> 3) klatrer ombord
> 4) slår sidestøttebenet op og kører
>
> ........og stort set "omvendt rækkefølge", når der parkeres.
>
> Knud Stange
>
>



Denise (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 10-07-02 08:09


"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> wrote in message
news:agfm0j$ctp$1@tux.netsite.dk...
> Meget pudsigt !?
>
> Jeg aner virkelig ikke hvad jeg plejer at gøre??. Jeg gør det bare.
> I morgen vil jeg tænke over det .
> Så ender det nok med at jeg vælter dyret
>
> mvh
> --
> Bent Erik Thomsen
> Nær Ålborg
> 1980 Suzuki GS850GT
> Golf III 1.9 TD(i)
>
> "stange" <knudstange@jakobsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d2b4ac4$0$13943$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nu vil jeg så godt vide, om
> > > I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op.......
> >
> > Her kommer så touringversionen:
> >
> > Når der er godt læs på TDM´en, har erfaringen lært mig at gøre således:
> >
> > 1) Står på venstre side og tager den ned af centralstøttefoden (med et
> godt
> > tag i styret).
> > 2) slår sidestøttebenet ned og lader modellen hvile på det
> > 3) klatrer ombord
> > 4) slår sidestøttebenet op og kører
> >
> > ........og stort set "omvendt rækkefølge", når der parkeres.
> >
> > Knud Stange
> >
> >
>
>



Denise (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 10-07-02 08:26


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3d2bddd2$0$63510$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> wrote in message
> news:agfm0j$ctp$1@tux.netsite.dk...
> > Meget pudsigt !?
> >
> > Jeg aner virkelig ikke hvad jeg plejer at gøre??. Jeg gør det bare.
> > I morgen vil jeg tænke over det .
> > Så ender det nok med at jeg vælter dyret


*LOL*

Hilsen Denise




Anneli (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 09-07-02 23:13

Hej Denice!

Sidestøtten ned, mig op fra venstre side, cyklen i balance, sidestøtten op.
Omvendt, når jeg skal af igen.

M.h.t. centralstøtteben (sådan ét har jeg ikke) er det et spørgsmål om
teknik ikke kræfter / størrelse. Jeg havde massive probs. i begyndelsen på
køreskolen, men da jeg først fik det lært var det ikke svært ;0)

Stor hilsen Anneli og Savage :0)




Denise (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 10-07-02 08:12


"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in message
news:h9JW8.132$Sa.3207@news.get2net.dk...
> Hej Denice!
>
> Sidestøtten ned, mig op fra venstre side, cyklen i balance, sidestøtten
op.
> Omvendt, når jeg skal af igen.
>
> M.h.t. centralstøtteben (sådan ét har jeg ikke) er det et spørgsmål om
> teknik ikke kræfter / størrelse. Jeg havde massive probs. i begyndelsen på
> køreskolen, men da jeg først fik det lært var det ikke svært ;0)
>
> Stor hilsen Anneli og Savage :0)

Hej Anneli
Dejligt jeg ikke er den eneste pige her.
Ja, jeg skal jo bare tage mig sammen, men grunden er jo nok at jeg ikke har
haft brug for det alene, jeg har jo bare kaldt på manden, for så blive han
ligesom også involveret lidt hihi.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød
>
>
>



Anneli (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 10-07-02 22:05


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2bde63$0$63559$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, jeg skal jo bare tage mig sammen, men grunden er jo nok at jeg ikke
har
> haft brug for det alene, jeg har jo bare kaldt på manden,

Kan du se at få det lært selv ;0) Du har vel ikke manden med alle steder?
Jeg kender en pige, der skulle have hjælp til at komme ud fra p-pladser
o.lign. (indtil hun fornuftigt nok købte en mindre cykel), det er fan.....
da upraktisk, at man ikke kan klare sig selv!

Stor hilsen Anneli og Savage - nu med ridser :0(



Denise (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-07-02 08:08


"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in message
news:7O1X8.119$171.2207@news.get2net.dk...
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d2bde63$0$63559$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Ja, jeg skal jo bare tage mig sammen, men grunden er jo nok at jeg ikke
> har
> > haft brug for det alene, jeg har jo bare kaldt på manden,
>
> Kan du se at få det lært selv ;0) Du har vel ikke manden med alle steder?
> Jeg kender en pige, der skulle have hjælp til at komme ud fra p-pladser
> o.lign. (indtil hun fornuftigt nok købte en mindre cykel), det er fan.....
> da upraktisk, at man ikke kan klare sig selv!
>
> Stor hilsen Anneli og Savage - nu med ridser :0(

Hej Anneli
Nu bruger jeg jo sidestøttebenet når jeg er alene, og mange har åbenbart
slet ikke centralstøtteben, så det kan godt undværes. Men jeg synes det er
nemmere at f.eks. vaske og smøre kæde, når den er på det store, og her er
det jo så at manden indtil videre kommer ind i billedet. Hihi, jeg tror helt
bestemt godt jeg kan klare mig selv, og er da også tit ude og gå med
motorcyklen, man kan hvad man vil, MEN nu skal vi jo ikke glemme at mændene
også skal bruges til noget, og at de faktisk gerne vil bruges. Jeg kan da
både klippe hæk, slå græs og save brænde, men hvorfor skulle jeg det når
manden kan gøre det hurtigere og bedre
Iøvrigt har jeg manden med tit, hvis vejret er godt og vi skal ud til nogen,
kører han bag ved i bilen, for han nægter at sidde på en motorcykel, så jeg
har skam tit servicevogn med, familien ryster på hovedet, men manden er
stædig og jeg vil sgu ikke køre i bil hvis solen skinner
Øh, hvorfor er der ridser, har jeg misset noget ?
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

>
>



Anneli (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 11-07-02 21:30


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2d2f1c$0$12722$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nu bruger jeg jo sidestøttebenet når jeg er alene
Nååå, se det havde jeg lige misset! Jeg troede du kun havde centralstøtte,
og derfor altid måtte have manden med ;0)

>og mange har åbenbart
> slet ikke centralstøtteben, så det kan godt undværes.
Jup, jeg har kun sidestøtte

>Jeg kan da
> både klippe hæk, slå græs og save brænde, men hvorfor skulle jeg det når
> manden kan gøre det hurtigere og bedre

Jeg tror du misforstod mig, jeg går ikke ind for millimeterdemokrati......
men visse ting er det praktisk at kunne selv f.eks. at parkere ;0)

Stor hilsen Anneli og Savage :0)



Denise (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-07-02 21:56


"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:HQlX8.136$922.3139@news.get2net.dk...
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d2d2f1c$0$12722$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Nu bruger jeg jo sidestøttebenet når jeg er alene
> Nååå, se det havde jeg lige misset! Jeg troede du kun havde centralstøtte,
> og derfor altid måtte have manden med ;0)

*LOL*, nå, ja så kan jeg bedre forstå du skrev som du skrev, ja det havde da
godt nok været upraktisk. Får lige et billede på nethinden, at mig på en
mørk vej trækkende med en motorcykel der er gået i stå og som jeg ikke ved
hvad jeg skal gøre med, måske kunne man stille den op ad et træ .
>
> Jeg tror du misforstod mig, jeg går ikke ind for millimeterdemokrati......
> men visse ting er det praktisk at kunne selv f.eks. at parkere ;0)

Klart at jeg misforstod, da du jo startede med at misforstå. Derfor tænkte
jeg, at du åbenbart er en af de der rødstrømper der synes man skal gøre
alting selv, og ikke behøver mænd (hvorfor det også undrede mig at du
snakkede om din mand). Ikke at der er noget galt med rødstrømper og Femø,
det er bare ikke mig. Nå, sådan er der så meget.
God bedring med dit helbred og også cyklen selvfølgelig.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02




Armand (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-02 23:37


Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en
news:HQlX8.136$922.3139@news.get2net.dk...
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d2d2f1c$0$12722$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >og mange har åbenbart
> > slet ikke centralstøtteben, så det kan godt undværes.
> Jup, jeg har kun sidestøtte

- - - og remtræk - Ikke?? (= ingen kædesmøring!)

> >Jeg kan da
> > både klippe hæk, slå græs og save brænde, men hvorfor skulle jeg det
når
> > manden kan gøre det hurtigere og bedre

Det samme her!
Hvorfor skulle jeg stå tidligt op når dset er fruen der er
morgen-menneske og derfor allerede har klaret det halve af hækken inden
at jeg kommer op?

--
Armand.



Denise (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-07-02 09:04


>
> Stor hilsen Anneli og Savage - nu med ridser :0(

Øv, har lige læst dit indlæg om den idiot der ridsede Savagen, surt
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød




Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 11:11

Denise wrote:
> Nu vil jeg så godt vide, om I andre også har sidebenet ude når I sætter
> jer op eller måske er det bare fordi jeg ikke kan nå med hele foden og
> maskinen er tung, at man skal gøre det sådan (fik ikke spurgt derinde).
>
Tjaeh, jeg plejer også at vente med at slå benet op til jeg sidder på
mc'en, men hvis jeg har trukket lidt med den inden og støttebenet allerede
er oppe, så plejer jeg bare at holde godt fast i styret og springe op med
forbremsen trukket. Men med fuld ferieoppakning, så skal man nok have
støttebenet nede under alle omtændigheder, da man, hvis man ikke lige
tænker sig om, nemt komer til at stå med et ben på jorden og det andet 1½
meter oppe i luften ovenpå den bagsædebagage man lige havde glemt man havde
I sådanne tilfælde er det rart at mc'en bliver stående, så man i ro
og mag kan hoppe rundt, så til benet er nede igen

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Mads Lund (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 10-07-02 13:05

Nu har du vist fået mange gode forslag til at komme op på mc'en. Så vil jeg
komme med nogle praktiske eksempler på hvordan man kan komme af den igen.

Der er naturligvis den kedelige måde med at stanse slå støttefoden ud, og
hoppe af dyret.

Men der er jo også andre, og mere imponerende måder. Eks.

Med ca 40 kmt tager du et lille hop og sørger for at løfte bagenden godt op
i luften. Herefter lander du i blødt sand, så forhjulet øjeblikkeligt står
stille. Den nu fint parkerede motorcykel forladen man hen over styret i
bedste supermandsstil afsluttet med et lille rullefald. Det give stort
bifald fra kammeraterne

Man kan også prøve sig frem med en god jordvold. Det fungerer bedst med
60-80 kmt, hvorefter man ligger cyklen på siden og kurrer med hoved forest.
Cyklen kan med held efterlades stående op ad skrænten, mens man selv slår en
koldbøtte og ender siddende ved siden af cyklen. man skal dog passe på med
at rejse sig for hurtigt, da balance evnen midlertidigt bliver sat ud af
drift.

Jeg har hørt at parkering i havvand også er en fornuftig mulighed for at
komme af cyklen. Især hvis man hopper ud i det. Cyklen tager øjeblikkelig
holdt, men man skal huske at slippe håndtagene i tide.

En anden imponerende måde at stige af cyklen på er ved at give bundgas lige
før man tipper bagover på vej op af en stejl skrænt. Jeg har ikke set det
praktiseret live, men man skal passe lidt på, for man glemmer tilsyneladende
øjeblikkeligt hvor cyklen blev parkeret. Og så kan man jo snuble over den
når man skal ned igen.

Mads Lund




Denise (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 10-07-02 13:34

Altså Mads

ROFLMAO-STC

Hilsen Denise
XJ600S



Tony Lorentzen (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 10-07-02 13:26

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
newsVW8.37$171.834@news.get2net.dk...

[snip en lang og hylende morsom forklaring]

Fantastisk forklaring. Jeg sad her og spruttede af grin, da kæresten kom ind
ad døren og spurgte hvad det var, der var så sjovt... Men hun forstod det
ikke, og det gjorde det faktisk endnu sjovere... )

Tony



Claus Rittig (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-07-02 15:34

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
newsVW8.37$171.834@news.get2net.dk...

Altså Mads...

> Med ca 40 kmt tager du et lille hop og sørger for at løfte bagenden godt
op
> i luften. Herefter lander du i blødt sand, så forhjulet øjeblikkeligt står
> stille. Den nu fint parkerede motorcykel forladen man hen over styret i
> bedste supermandsstil afsluttet med et lille rullefald. Det give stort
> bifald fra kammeraterne

Først hænger du PerMP ud - hvordan tror du den stakkel har det med den
slags?

> Man kan også prøve sig frem med en god jordvold. Det fungerer bedst med
> 60-80 kmt, hvorefter man ligger cyklen på siden og kurrer med hoved
forest.
> Cyklen kan med held efterlades stående op ad skrænten, mens man selv slår
en
> koldbøtte og ender siddende ved siden af cyklen. man skal dog passe på med
> at rejse sig for hurtigt, da balance evnen midlertidigt bliver sat ud af
> drift.

Så hænger du dig selv ud - det er da dumt?!?

> Jeg har hørt at parkering i havvand også er en fornuftig mulighed for at
> komme af cyklen. Især hvis man hopper ud i det. Cyklen tager øjeblikkelig
> holdt, men man skal huske at slippe håndtagene i tide.

Så hænger du "andre" ud... Nogen kunne få den tanke at det er mig du hænger
ud, men det er det ikke (må jeg hellere skynde mig at forklare), det er en
gut fra Randers som jeg ikke kan huske navnet på.

> En anden imponerende måde at stige af cyklen på er ved at give bundgas
lige
> før man tipper bagover på vej op af en stejl skrænt. Jeg har ikke set det
> praktiseret live, men man skal passe lidt på, for man glemmer
tilsyneladende
> øjeblikkeligt hvor cyklen blev parkeret. Og så kan man jo snuble over den
> når man skal ned igen.

Og så slutter du af med at hænge stakkels Jan ud.

Med alle de mennesker du lige har hængt til tørre i fuld offentlighed, skal
du ikke så meget som OVERVEJE at dumme dig på lørdag, før jeg vil forfatte
en udførlig og detaljeret udbasuner... sludder, race report, om enhver
pinlig hændelse!

Rittig
(Som glæder mig helt VILDT til at komme ud at køre. Jeg kører aaaaaalt for
lidt for tiden.)



Mads Lund (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-07-02 07:35

> Først hænger du PerMP ud - hvordan tror du den stakkel har det med den
> slags?

det var altså så fedt et styrt, at det er ærgeligt vi ikke har det på
video.

> Så hænger du dig selv ud - det er da dumt?!?

nå ja, men hvis ikke jeg gjorde det, ville du skraks skrive en post og gøre
det, så jeg kunne lige så godt selv tage den.

> Så hænger du "andre" ud... Nogen kunne få den tanke at det er mig du
hænger
> ud, men det er det ikke (må jeg hellere skynde mig at forklare), det er en
> gut fra Randers som jeg ikke kan huske navnet på.

Det kunne faktisk nemt have været dig, men du slipper fri i denne omgang

> Og så slutter du af med at hænge stakkels Jan ud.

Ok, men kan man andet ? han har lavet mellem 80 og 85 totalt tåbelige ting i
hans liv, hvor har oftest er havnet på skadestuen. Så det er lidt svært at
fortælle en god historie uden hans bedrifter bliver nævnt undervejs. Den med
en baglæns koldbøtte med startsnoren om halsen er stadig min favorit

> Med alle de mennesker du lige har hængt til tørre i fuld offentlighed,
skal
> du ikke så meget som OVERVEJE at dumme dig på lørdag, før jeg vil forfatte
> en udførlig og detaljeret udbasuner... sludder, race report, om enhver
> pinlig hændelse!

Ha ha. Jeg tager bare RM'eren så går det så langsomt at der ikke er nogen
risiko for at evt. bommerter bliver opdaget.

> (Som glæder mig helt VILDT til at komme ud at køre. Jeg kører aaaaaalt for
> lidt for tiden.)

Enig. Eftersom jeg var oppe og hente min styrthjelm hos Lunderbjerg cross
klub, tja så må det jo være næsten 14 dage siden vi sidst har kørt


Mads Lund
2 cykler klar til på lørdag



Claus Rittig (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 12-07-02 16:38

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:eG9X8.5$922.733@news.get2net.dk...

> > Og så slutter du af med at hænge stakkels Jan ud.
>
> Ok, men kan man andet ? han har lavet mellem 80 og 85 totalt tåbelige ting
i
> hans liv, hvor har oftest er havnet på skadestuen. Så det er lidt svært at
> fortælle en god historie uden hans bedrifter bliver nævnt undervejs. Den
med
> en baglæns koldbøtte med startsnoren om halsen er stadig min favorit

Ja, han har godtnok lagt oplevelser til mangt et godt grin. Jeg tror min
favorit er den med en hel forlæns salto siddende på cyklen, og så stadig
hurtigste tid på prøven.


> > Med alle de mennesker du lige har hængt til tørre i fuld offentlighed,
> skal
> > du ikke så meget som OVERVEJE at dumme dig på lørdag, før jeg vil
forfatte
> > en udførlig og detaljeret udbasuner... sludder, race report, om enhver
> > pinlig hændelse!

> Ha ha. Jeg tager bare RM'eren så går det så langsomt at der ikke er nogen
> risiko for at evt. bommerter bliver opdaget.

Ha, og så var vi lige ude at nyde en tur på bane mellem bygerne igår - og
hvem prøver med en sammenbidt koncentreret mine at køre baglæns ned af en
skrænt? Hr. Lund altså, hvis det havde været vorherres mening at vi skulle
køre den retning på vores motorcykler, så havde han sgu da ikke placeret os
med ryggen til, så vi ikke kan se hvor vi kører! Okay, jeg er nu stadig lidt
imponeret over at du i løbet af 5 meter kan dreje 180 grader med din
motorcykel uden overhovedet at ændre hverken hastighed eller
bevægelsesretning

Rittig
(Som sluttede dagen af Chopper-style, da min bagdæmper kollapsede)



Mads Lund (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 16-07-02 09:44

> Ha, og så var vi lige ude at nyde en tur på bane mellem bygerne igår - og
> hvem prøver med en sammenbidt koncentreret mine at køre baglæns ned af en
> skrænt? Hr. Lund altså, hvis det havde været vorherres mening at vi skulle
> køre den retning på vores motorcykler, så havde han sgu da ikke placeret
os
> med ryggen til, så vi ikke kan se hvor vi kører! Okay, jeg er nu stadig
lidt
> imponeret over at du i løbet af 5 meter kan dreje 180 grader med din
> motorcykel uden overhovedet at ændre hverken hastighed eller
> bevægelsesretning

Ja ja, men det var ikke min skyld !!! Selv og jeg godt kunne regne ud at
kridt og vand ville give et noget fedtet underlag. Men at det skulle være
glattere end is var ikke lige med i beregningen. Og så må jeg jo konstantere
at det er temmeligt svært af holde balancen når cyklen bevæger sig baglæns
mens baghjulet roterer forlæns. Men med lidt øvelse tror jeg godt det kan
lade sig gøre med en 360°

Og lad os tage så snart tage en tur til Fjerritslev igen. Det er den absolut
fedeste (og nemmeste) bane jeg har prøvet.

Mads Lund
WR200





Claus Rittig (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-07-02 12:09

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:f1RY8.22$yM6.1249@news.get2net.dk...

> Og lad os tage så snart tage en tur til Fjerritslev igen. Det er den
absolut
> fedeste (og nemmeste) bane jeg har prøvet.

Yes, den er simpelthen kanon!
Der er 11 hop på banen og de fleste er af den slags som alle kan køre -
uanset om man er hurtig eller langsom. Nogle af dem giver mulighed for ret
vilde flyveture, især det besynderlige bløde "pukkelhop" nede i sandet er
skønt. Man kan hamre til den alt det man magter, og flyve helvedes langt
uden nogensinde at være mere end 10 cm over jorden, så det er nærmest
umuligt at komme til skade, men huhuhu, hvor er det sjovt!
Det så også ud til at Hr. Lund fik lidt styr på det der med cross baner i
løbet af dagen, mens Tykke Mikkel (som overhovedet ikke er tyk) nok lige
skal øve sig i at starte Suzukier lidt endnu, før det bliver rigtig godt.

Rittig



Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 15:51

Mads Lund wrote:

> Nu har du vist fået mange gode forslag til at komme op på mc'en. Så vil
> jeg komme med nogle praktiske eksempler på hvordan man kan komme af den
> igen.
>
Mads, du skulle sgu være kørelærer!
Er du at finde i Skagen?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Mads Lund (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 10-07-02 16:01

> Mads, du skulle sgu være kørelærer!

Grill, jeg lader Per P om det med at lære folk at køre fornuftigt.

> Er du at finde i Skagen?

Tjo, hvis jeg overlever cross træningen og der er tørvejr.

Mads Lund



Jes Vestervang (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-07-02 17:19

Mads Lund wrote:

>> Mads, du skulle sgu være kørelærer!
>
> Grill, jeg lader Per P om det med at lære folk at køre fornuftigt.
>
Det er sikkert også meget godt Han klarer det nu også fint

>> Er du at finde i Skagen?
>
> Tjo, hvis jeg overlever cross træningen og der er tørvejr.
>
Tørvejr? Luksusdyr Kommer du på 9'eren? Jeg vil sgu se den tingest
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kåre Nejmann (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 10-07-02 21:00

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote:

>jeg lader Per P om det med at lære folk at køre fornuftigt.
Det må så være efter mottoet: Gør som jeg siger, ikke som jeg gør

--
Kåre,

som har været til et rigtig godt bronze-kursus med Per P som
instruktør.

Armand (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-02 14:34


Kåre Nejmann <post@kan.dk> skrev i en
news:7f4piu4b1ffiqjdb0ecutu0s98bku44quh@4ax.com...
> "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote:
>
> >jeg lader Per P om det med at lære folk at køre fornuftigt.
> Det må så være efter mottoet: Gør som jeg siger, ikke som jeg gør

GRILL

--
Armand.



Jimmi (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 10-07-02 13:43

Jeg hopper somregel fra min altan, så ryger den automatisk ned fra central
foden

/Jimmi
(XJ600S)



Lasse Madsen (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 13-07-02 22:24

Jeg hopper op på min ligsom man hopper buk i gymnastik

narj ... jeg svinger bare højre ben over sadlen ... det er ikke så
åreforkalket endnu at det ikke kan ladesig gøre ....

m.v.h.
l. madsen



Olsen (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Olsen


Dato : 14-07-02 09:51


"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
news:agq5q3$2p5i$1@news.cybercity.dk...
> Jeg hopper op på min ligsom man hopper buk i gymnastik
>


Åbner døren, og sætter sig ind ?




Jes Vestervang (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-07-02 23:57

Olsen wrote:
> "Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev:
>> Jeg hopper op på min ligsom man hopper buk i gymnastik
>>
>
> Åbner døren, og sætter sig ind ?
>
Knalder hovedet i tagkanten, vrider skulderen halvt af led for at nå selen,
fryser ad h... til og bander over at der ikke er varme på skidtet de næste
10 km. Næh du, biler er for balancemæssigt handicappede og fragtmænd!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Søren Lindholt (15-07-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 15-07-02 13:34

Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in article
<3d2ac477$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> fordelen. Det var åbenbart endnu en gammel vane. Nu vil jeg så godt vide,
om
> I andre også har sidebenet ude når I sætter jer op eller måske er det
bare
> fordi jeg ikke kan nå med hele foden og maskinen er tung, at man skal
gøre
> det sådan (fik ikke spurgt derinde).

Tjae, min Triumph er så lav at man bare skræver lidt og spadserer hen over
nummerpladen og bagskærm og sætter sig ned på sædet.
--
Søren

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste