Prøveture ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 08-07-02 16:46

Hej!

Se da jeg købte MC gjorde jeg det privat, men af flere indlæg har jeg fået
opfattelsen af at flere forhandlere ikke "gi'r" en prøvetur, er dette rigtig
opfattet eller er det kun enkelte forhandlere der ikke yder den service ?
Jeg mener hvor fedt er det at købe en cykel man ikke har prøvet en tur på
før man har sat sit kryds.

Mvh. Kim (som bestemt vil kræve en tur inden han handler!!)

Fra : Esben Laursen

Dato : 08-07-02 16:54

> [...]
> Jeg mener hvor fedt er det at købe en cykel man ikke har prøvet en tur på

den tror jeg sku du har misforstået.... En forhandler har aldrig nægtet mig
en prøvetur... =)

Esben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-02 16:59

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg mener hvor fedt er det at købe en cykel man ikke har prøvet en tur på

Hvis du køber brugt hos en forhandler kan du som regel godt få lov til at
prøve, men nye maskiner er det vist yderst sjældent. Jeg tror at man i visse
tilfælde kan være heldig hvis man viser stor interesse i en stor og dyr
model. Jeg ved at producenterne har nogle "demo-cykler" som går land og rige
rundt og hvis du er heldig så kan det være at der er nogen i nærheden af
dig. Nogle producenter holder også arrangementer hvor man kan møde op og
prøvekøre, men det er vist ikke så let at komme til da der er mange om
buddet.

Yamaha holdt (i følge Fisker MC) et årligt arrangement (lør-søn) men de blev
stoppet da folk i området klagede over larmen. Mere snævertsynethed skal man
sq lede længe efter :-/ De var vel bare misundelige.

Jeg skrev til Yamaha for en uge siden for at høre om de har tænkt sig at
genoptage arrangementet et andet sted, men har endnu ikke modtaget svar.

Mit bedste bud er at kontakte producenten eller importøren herhjemme og høre
om de har nogle demo-cykler. Det er altså de færreste forhandlere, der har
råd til at have en af hver model stående som demo.

Hilsner,

Tony
Divvy '01
http://www.divvy.dk

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 08-07-02 20:10

<snip>
> [...]
man
> sq lede længe efter :-/ De var vel bare misundelige.

Det var det man kaldte "tæsk under broen" og det skete under
lillebæltsbroen, men det blev stoppet da Vejle amt mente at det var for
skadeligt for nærmiljøet...

MVH
Claus

Fra : Armand

Dato : 08-07-02 22:37

Claus Ruglund Jakobsen <claus_ruglund@*stopspam*jakobsen.tdcadsl.dk>
skrev i en news:3d29e321$0$54728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det var det man kaldte "tæsk under broen" og det skete under
> lillebæltsbroen, men det blev stoppet da Vejle amt mente at det var
for
> skadeligt for nærmiljøet...

Mnjaeh :-/

Det var nu "under" Storebæltsbroen!
Nærmere sagt, på opmarchspladserne til det gamle færgeleje ved
Knudshoved.
Naturen skulle være lidt sart lige dér, og det hár nok noget med amtet
at gøre; men Yamaha var vist ikke helt utilfredse med afgørelsen - Folk
smadrede jo Yamaha'er i stor stil ved det arrangement

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-07-02 23:16

> [...]
> at gøre; men Yamaha var vist ikke helt utilfredse med afgørelsen - Folk
> smadrede jo Yamaha'er i stor stil ved det arrangement

Gad vide, om Yamaha overhovedet vil have den fokus på danske arrangementer,
når de nu skal etableres som et stort fælles skandinavisk firma?

Det virker tit som om Danmark er for lille et land til næsten hvad som
helst. Sært! I Sverige findes der f.eks. mindst 40 Triumph-forhandlere, mens
der i Danmark er ca. 3! Regne regne, Sverige har 1½ gange så mange
indbyggere som Danmark, regne videre... ...nej, det hænger ikke godt sammen.
Det danske motorcykelmarked må ligge helt og aldelses underdrejet, og dermed
kan omkostningerne ved arrangementer som det under broen nemt blive større
end gevinsten.

Jeg kan ikke finde anden forklaring på problemstillingen end de forrykt høje
afgifter, men måske er der bare noget, jeg ikke ved? En skjult grund til, at
dette marked ikke skulle kunne fungere i Danmark? Måske er der en enkelt
politiker iblandt læserne af gruppen, der kan forklare, hvorfor det ikke
skulle være afgifterne, der har skylden? Hvilke andre forhold, der
overtrumfer registreringsafgiften?

--
Jørgen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-02 23:20

> Naturen skulle være lidt sart lige dér, og det hár nok noget med amtet
> at gøre; men Yamaha var vist ikke helt utilfredse med afgørelsen - Folk
> smadrede jo Yamaha'er i stor stil ved det arrangement

Så er det garanteret derfor jeg ikke har hørt fra dem. De er sikkert stadig
bitre over det

De må bare se at komme ud af hullerne og få oppet sig.

Hilsner,

Tony
Divvy '01
http://www.divvy.dk

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 08-07-02 23:35

> [...]

> at gøre; men Yamaha var vist ikke helt utilfredse med afgørelsen - Folk
> smadrede jo Yamaha'er i stor stil ved det arrangement

DEt er selvfølgelig rigtigt, det viser bare hvor god min hukommelse er, og
så er jeg kun 22, hvodden ender det ikke når jeg bliver gammel og glemsom?

Men jeg tror nu heller ikke at Yamaha kommer til at savne arrangementet alt
for meget, efter sigende var det "jo vildere styrt jo bedre"- stilen der var
mest udbredt...

Mvh Claus

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 08-07-02 23:22

> [...]
> om de har nogle demo-cykler. Det er altså de færreste forhandlere, der har
> råd til at have en af hver model stående som demo.

Igennem Aagesen, fik jeg lov at prøvekøre (..i over en time) den R1'er som
Yamaha skulle bruge til deres arrangement nogle uger senere.

Jeg måtte så love ikke at smadre den, da det var den eneste Yamaha havde

Det kan lade sig gøre, hvis du viser reel interesse, hos den rigtige
forhandler. I mit tilfælde gav det jo bonus for Aagesen.

Kenneth
R1

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-02 23:25

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> [...]

> Det kan lade sig gøre, hvis du viser reel interesse, hos den rigtige
> forhandler. I mit tilfælde gav det jo bonus for Aagesen.

Jeg tror du har været heldig at ramme ind i en periode hvor Aagesen har haft
en til låns. Som jeg fik fortalt hos Fisker MC for nylig så har Yamaha en af
hver model og de cirkulerer rundt blandt de mange forhandlere i landet til
prøveture osv.

Hilsner,

Tony
Divvy '01
http://www.divvy.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 08-07-02 23:34

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
> [...]
af
> hver model og de cirkulerer rundt blandt de mange forhandlere i landet til

Jo, men jeg fulgte skam R1'erens færden fra den blev vist i øksnehallen, til
den skulle have nye stempler for at være komplet, til jeg sad på den. Det er
rigtigt, det var ikke kun mig som kørte den, men den havde nu kun kørt
omkring 120 km, da jeg fik den til låns.

Kenneth
R1

Fra : H. P. Holm

Dato : 09-07-02 11:51

Kenneth Sørensen skrev:

> Igennem Aagesen, fik jeg lov at prøvekøre (..i over en time) den R1'er som
> Yamaha skulle bruge til deres arrangement nogle uger senere.
>
> Jeg måtte så love ikke at smadre den, da det var den eneste Yamaha havde

Maskinerne fra det seneste Touring Nyt var også en tur omkring
Rydberg. Det var den lørdag hvor der var ræs i Assen og det var
blæsevejr, så der mødte kun en lille håndfuld interesserede frem
selv om det var annonceret i Den Blå Avis.

Det var en hyggelig dag, med god tid til at prøve alle tre!

--
Hans

Fra : Denise

Dato : 09-07-02 08:13

Hej
> [...]
> før man har sat sit kryds.
>
> Mvh. Kim (som bestemt vil kræve en tur inden han handler!!)

Hos MC Forum i Ølstykke fik jeg lov til at prøvekøre en Suzuki GSXR400. Hos
Aagesen fik jeg lov at prøvekøre deres Yamaha XJ600N som de udlejer, og da
jeg i mellemtiden havde fundet ud af, at en XJ600S ville passe mig fint både
pris og motor-størrelsesmæssigt, så var det jo perfekt. Så fik jeg også
lige prøvet om jeg i det hele taget kunne huske at køre på MC
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød og bare så flot.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-07-02 09:34

> [...]
> pris og motor-størrelsesmæssigt, så var det jo perfekt. Så fik jeg også
> lige prøvet om jeg i det hele taget kunne huske at køre på MC

Som Denise også har oplevet, så er det 99% sikkert at du får lov at prøve de
brugte cykler forhandleren har stående.

Brugte cykler har det ikke med at miste en hel masse værdi, ved 100 km
ekstra på speedo, hvor imod mange ville føle sig snydt hvis din brand nye
cykel havde gået 200-300 km, før du fik den (undertegnede inklusiv).

Kenneth
R1 (4 km tror jeg der stod)