Motorbådsbevis?
Fra : Kristian

Dato : 08-07-02 11:04

Hvor kan man læse noget om det nye motorbådsbevis som trådte i kraft pr.
1/7-02?

Er det noget med sejlhastigheden at gøre om man skal have det eller ej eller
er det noget med længden på båden eller er det motorstr.?

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 08-07-02 11:28

> Er det noget med sejlhastigheden at gøre om man skal have det eller ej
eller
> er det noget med længden på båden eller er det motorstr.?

http://www.speedboat.dk/

Du kan finde oplysningerne der- du skal bare lede lidt, da menuerne er
forvirrende.

Fra : Leif

Dato : 08-07-02 18:51

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> er det noget med længden på båden eller er det motorstr.?

Hej Kristian

Du skal have det, hvis den speedbåd du vil sejle med har en motor der
overskrider denne formel: bådens længde x bådens længde + 3 x 1,36
Et eks. båden er 4,8m lang og har en 40 hk motor. Det vil sige formlen ser
sådan ud så 4,8 x 4,8 + 3 x 1,36 = 35,41 hk. Motoren må så maks være på
35,41 hk for at du må sejle uden motorbådsbevis. Jeg kan også fortælle at
det koster den nette sum på 1500 kr at blive stoppet på vandet uden at have
beviset, lige nu !!!!!!!!

mvh Leif

Fra : Lars Helboe

Dato : 08-07-02 23:10

Hej Kristian

Alt angående speedbådskørekort er endevendt her for kort tid siden.

Hvis du leder lidt tilbage i tiden vil du kunne finde en masse om emnet - og
om hvor du kan få beviset.

--

Lars Helboe

www.uller-matic.dk