"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:agd0or$1n4n$3@news.cybercity.dk...
> > Faktisk er det to ret forskellige typer, og du burde måske snarere
> > sammenligne Kawasakien med Suzukis GSX-R 750.
>
> Nej da!
> GSXF er en touring ned-graderet GSXR, hvor GPX er en sportstourer
> fremstillet førend at sports-linien: ZXR fremstod.
> Så begge er fint sammenlignelige!!
Jeg skal ikke betvivle dine talenter på dette felt, Armand, men da disse
modeller oprindeligt blev solgt var GPX kontra GSX-R 750 da en plausibel
sammenligning?! GSX'en lå svagt underdrejet, rent effektmæssigt, men den var
umiskendeligt en sportsmaskine på linie med GSX-R.
> > - eller sammenligne Suzukien med... tjah, Kawasaki har vist slet ikke
> > lavet noget i dén stil? Men en Honda Cb 750, måske?
>
> Snarere VFR 750, som jeg i denne forbindelse vil anbefale ubetinget
> overfor de to nævnte!
> Prislejet for sådan en ka'l er på ned til 50.000; men den er med
> sikkerhed(!) langt mere holdbar, og bevarer endvidere prisen bedre end
> de to alternativer :-|
VFR er jo en lækker maskine, men det har vist været vendt adskillige gange
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Sådan en ville jeg også foretrække frem for de to andre. Men prisen er
sandsynligvis højere, kilometertallet taget i betragtning (findes der
overhoved 88 - 90'er VFR'er, der har kørt så lidt som 30 - 50.000?), og
maskinen er da også et par tænder mere avanceret, og dermed dyrere alt i
alt, hvis der er noget galt med den.
GSXF er luftkølet og på mange måder en mere simpel maskine. Intet ondt i
dét, sådan er min CB 7½ jo også, men dermed er den da ikke sådan lige at
stille op ved siden af de andre, uanset om den måtte have haft en mere
potent forfader i sin tid
Problemerne med diverse knastaksler mm. er helt dit domæne, Armand, så dér
vil jeg ikke engang påstå at have en mening - jeg er ikke ewt øjeblik i
tvivl om, at du har ret
--
Jørgen