Kædekit til VFR800. Pris ?
Fra : Zorilla

Dato : 07-07-02 19:46

Hej,

er der nogen der ved sådan ca. hvad jeg skal give for ovenstående ?

Peter
VFR800F

Fra : Mogens Dammand

Dato : 07-07-02 22:51

ca. 1200,-

tjek selv : www.mcbutikken.dk

Mogens
Transalp ( der netop lige har fået tilsendt kædekit )

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 08-07-02 10:56

> er der nogen der ved sådan ca. hvad jeg skal give for ovenstående ?
>
> Peter
> VFR800F
kig på www.vfr.dk
de ved det sikkert ( klik - forum )
mvh
bo thomsen

Fra : Henry

Dato : 08-07-02 12:37

> er der nogen der ved sådan ca. hvad jeg skal give for ovenstående ?
>
> Peter
> VFR800F

MC nøglen siger RK Kæde + tandhjul
forreste tandhjul 17T 144,-
bagerste tandhjul 43T 240,-
Kæde 110 leds 530 kæde 1.004,-

www.louis.de

DID kædekit 161,96 euro
Regina kædekit 153,95 euro

mvh
henry
www.vfr.dk

Fra : Zorilla

Dato : 08-07-02 14:53

tak.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-02 15:59

Henry wrote:

> Regina kædekit 153,95 euro

Biiip-biiip-blink osv. Det er noget usselt ragelse efter sigende!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Henry

Dato : 10-07-02 22:17

> ..
> >
> Biiip-biiip-blink osv. Det er noget usselt ragelse efter sigende!

Har du noget bevis på det eller plapre du bare et rygte videre?

I midt 80'erne var bridgestone dæk det aveligeste lort, efter sigende (måske
var det også rigtigt), uha da. Sjovt nok laver de fremragende dæk idag, dvs.
et eller andet sted mellem midt 80'erne og idag er der altså sket en
forbedring - hvad får _dig_ til at skifte mening (rygtespredning)? Mit _gæt_
er at det er en ganske udemærket kæde der holder fint "når den bliver
vedligeholdt". Det kunne jo være interessant om der var noget underbyggende
materiale omkring det med kæder, jeg kan jo læse i NG'en at der har været en
del kæde "uheld" på det sidste, kan det virkelig være Regina kæder alle
sammen? Eller kan der være andre faktore der spiller ind her? Smørring,
justering, clipssamleled, nitteled, dårlig montering af samleled, baghjul ej
sporet korrekt, konstante wheelies osv osv. Mit gamle Xj650 brændte engang
en ventil, derfor er yamaha noget lort........ Ofte er oplysningerne her i
NG ganske ensidige, hvem vil indrømme at man har være et sjuskehovede med
kæden (som ofte ses og høres), næ det er lettere at få oprejsning ved at
skyde skylden på "produktet"

mvh
Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-02 23:59

Henry wrote:

> Har du noget bevis på det eller plapre du bare et rygte videre?

Jeg plaprer sgu ikke og jeg vil heller ikke videresige ufunderede rygter
uden at gøre opmærksom på det!
Hvis du vil have 'beviser', så søg på google, hvor du bl.a. finder flg.
---------
Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> ENIG!!!! Stay away!!!

Ja hvem husker ikke stadig synet af min der havde smidt 12-15 ruller.. det
burde bare ikke kunne lade sig gøre..

-
Morten Dahl
----------------
Jeg har i dag skiftet kæde på min kammerats GSX 1100 F. Hvor meget
Regina-kæden havde kørt vides ikke med bestemthed men ikke over 15.000 km.
Den var derimod slidt meget ujævnt og det var meget tydeligt at se forskel
på hvilke lid der var slidte og hvilke der ikke var. Nogle led var praktisk
talt uden slid hvor i mod andre led var slidt så meget at kædelaskerne kunne
nå hinnanden!! Det giver et forfærdentlig rusken i hele cyklen når kæden
strammes og slækkes konstant.

Der er ikke tale om dårlig smøring med mindre man da mener at en scootoiler
ikke fungerer. Næh, der er bare tale om endnu et eksempel på at Regina kæder
ikke er sagen. Og det er dermed den femte Regina kæde som jeg selv har set
blive slidt så uens så man tror det er en kæde til 350 Dkr.

Og skulle du så kunne finde på at spørge om hvilken kæde jeg fortrækker, så
er svaret D.I.D.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen
------------------

On Thu, 4 Oct 2001 21:13:33 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>sammenligner med "normal" gatekjørsel. Jeg har vært meget tilfreds med
>Regina, og var det også da jeg benyttet det på en tunet ZZR1100.

Og så lige en orientering til de der ikke har fulgt med på DFM ret
længe:
Regina versus andre kæder (især DID) har være oppe at vende her på DFM
flere gange før, og hver gang med samme udfald: Alle der har
kædeerfaringer er tilfredse med DID og meget utilfredse med Regina.
Den eneste der har været tilfreds med Regina er Jørund.

Hør Jørund, næste gang du skifter kæde, kunne det være du skulle prøve
en DID (bare et forslag). Det kunne være interessant at læse om din
erfaring med sådan en, sammenlignet med en Regina...

--
M.v.h. Thomas Makro
Der har dårlige erfaringer med Regina

PS: Har for nylig set Per P's kæde og den ligner efterhånden min efter kun
godt 10000 km.

Hilsen
Rolf
-----------

Var det nok???

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Henry

Dato : 11-07-02 00:21

> Var det nok???

Jow da, det er jo vægtige meninger og erfaringer, så vi kan jo hermed
konkludere at alle kæder der er sprunget må være regina kæder (ok det var en
joke) og at det aldrig sker fo en DID, det betyder altså også, at jeg da
straks vil retunere den regina jeg har købt til fruens GS500 til ombytning
hos louis og hoppe med på rygtespredningen. Regina ser noget ragelse.....

mvh
Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-07-02 08:25

Henry wrote:

> [...]
> da straks vil retunere den regina jeg har købt til fruens GS500 til
> ombytning hos louis og hoppe med på rygtespredningen. Regina ser noget

Blah-blah-blah! Du vil altså stadig ikke erkende at det er dumt at købe
en Regina-kæde, når nu man kan få en væsentligt bedre DID til samme pris :-/
Nå pyt, nu er Peter da advaret og så er det op til ham at vurdere, om han
tror på det, du af en eller anden grund kalder et rygte.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - på vej til skagen om to timer ))))))

Fra : Henry

Dato : 11-07-02 08:34

> [...]
> Nå pyt, nu er Peter da advaret og så er det op til ham at vurdere, om han
> tror på det, du af en eller anden grund kalder et rygte.

Blah selv mand, jeg skriver jo netop at jeg vil sende den regina kæde jeg
har liggende tilbage til louis, er det måske ikke er at erkende at jeg har
fortaget et fejl køb og at jeg måske tror at DID er en bedre kæde, ja jeg
spørger bare. At jeg så vifter med en rød klud foran næsen på dig er jo en
helt anden sag, El torro Jes.

mvh
Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-07-02 08:49

Henry wrote:

> Blah selv mand, jeg skriver jo netop at jeg vil sende den regina kæde jeg
> har liggende tilbage til louis,

Undskyld!!!
Jeg læste dit indlæg som sarkasme og... ja, jeg var helt forkert på den

> er det måske ikke er at erkende at jeg har fortaget et fejl køb og at jeg
> måske tror at DID er en bedre kæde, ja jeg spørger bare.

Jo!

> At jeg så vifter med en rød klud foran næsen på dig er jo en
> helt anden sag, El torro Jes.

Muuh

--
mvh Jes Vestervang

FZS600

Fra : Henry

Dato : 11-07-02 09:18

> Muuh

Olé

mvh
Henry

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-07-02 16:44

"Henry" <henry@nn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hos louis og hoppe med på rygtespredningen. Regina ser noget ragelse.....

Se det i øjnene, du er jordet.

Nå, noget helt andet er: Anrne Nielsen i Roskilde sælger (og importerer
vistnok også selv) CZ kæder. Dem kører jeg med på alle mine cykler. De er i
ganske glimrende kvalitet og så er de billige - jeg tror jeg giver 300 kr
for en motocross (stærk!) O-ring kæde med clipseled.

Værd at tage med i overvejelserne.

Rittig

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 12-07-02 22:39

Claus Rittig wrote:

> [...]
> i ganske glimrende kvalitet og så er de billige - jeg tror jeg giver 300
> kr for en motocross (stærk!) O-ring kæde med clipseled.

Kunne der ikke lige dukke et telefonnummer op til ham?

/Rune

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-07-02 22:58

"Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne der ikke lige dukke et telefonnummer op til ham?

Joh, nu du siger det.
Tlf. 4636 1692

Rittig

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 13-07-02 09:57

Claus Rittig wrote:

> Joh, nu du siger det.
> Tlf. 4636 1692

Jaah, så røg der lige en kæde afsted.
260 plus moms for en 520'er kæde med 120 led.
Det er godt nok billigt.

Jeg har en CZ kæde på TZRen i forvejen, og den har holdt ca. 30.000 km, så
kvaliteten virker fornuftig.

Tak for tippet!

/Rune

Fra : Mogens Dammand

Dato : 12-07-02 23:29

Er clipseled ligeså stærke som nittet?

Mogens
TA

Fra : Henry

Dato : 13-07-02 01:20

> Er clipseled ligeså stærke som nittet?
>
> Mogens
> TA

Hej Mogens,

Husk lige at fjerne unødvendig tekst og skrive nedenunder den resterende
tekst, som nu, det gør det lettere og emre ensartet at læse postings i NG's.

mht. til clipsled, ja efter min mening er de lige så stærke, i hvert fald så
længe clipsen bliver siddende. Der er en del mennesker der har fået den
chokerende oplevelse at pludsliglig mangle clipsen, jeg har selv prøvet det
på min VF1000'er en del gange (og den var vendt korrekt) jeg er helt klart
kun til nittede kæder efter de oplevelser.

mvh
Henry (med nitter )

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-07-02 09:54

> Husk lige at fjerne unødvendig tekst og skrive nedenunder den resterende
> tekst, som nu, det gør det lettere og emre ensartet at læse postings i
NG's.

Jep, det er der temmelig mange der ikke kan finde ud af.

> [...]

> på min VF1000'er en del gange (og den var vendt korrekt) jeg er helt klart
> kun til nittede kæder efter de oplevelser.

Også min oplevelse. Et clipse-led der ikke taber clipsen går stort set
aldrig til. De er jo også dimensioneret ens, så hvorfor skulle de ikke holde
lige godt?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 14-07-02 13:09

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> Også min oplevelse. Et clipse-led der ikke taber clipsen går stort set
> aldrig til. De er jo også dimensioneret ens, så hvorfor skulle de ikke

Derfor er det også et godt alternativ med en låsning af clipsen, ved at
affedte siden af det monterede clipseled og efterfølgende klistre det
hele godt ind i flydende pakning, som lige skal have tid til at "hærde"!

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 14-07-02 21:03

> Også min oplevelse. Et clipse-led der ikke taber clipsen går stort set
> aldrig til. De er jo også dimensioneret ens, så hvorfor skulle de ikke
holde
> lige godt?

Ja og samtidigt er der jo heller ikke en voldstosse der fuldstændigt uhæmmet
smadre nitteledet sammen med en kæmpe muggert og først stopper med det når
den ene side ligner en champion .

Armand, den der med flydende pakning er jo egentlig meget god, men hvis det
er clipsen der "springer/knækker" så hjælper det vel ikke rigtigt? Jeg har
selv spekuleret på hvad man kunne gøre men kom altså aldrig på den løsning
:(

mvh
Henry

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-02 22:25

> [...]
har
> selv spekuleret på hvad man kunne gøre men kom altså aldrig på den løsning

Tjah, jeg har set nogen binde clipsen fast med tynd ståltråd, men det dur
ikke på mine cykler, mine kædestyr vil rykke det af på no time.

Rittig

Fra : Henry

Dato : 15-07-02 09:25

> det
> har
>
> Tjah, jeg har set nogen binde clipsen fast med tynd ståltråd, men det dur
> ikke på mine cykler, mine kædestyr vil rykke det af på no time.

LOL, jeg har selv kørt hjem på ståltråd, jeg opdagede at min clips var
#"forsvundet"# et eller andet mørkt sted nede sydpå, og da jeg ikke havde en
anden clips så var gode dyr rådne, den fik lige en gang ståltråd der hvor
clipsen havde siddet..... det holdt skam fint (selv om jeg svedte lidt over
det undervejs), men jeg havde jo heller ikke kædestyr på VF'ern.

mvh
Henry

Fra : Armand

Dato : 15-07-02 15:45

> [...]
ståltråd
> der hvor clipsen havde siddet..... det holdt skam fint

Ståltråds-trick'et er med en tynd ståltråd rundt omkring yderlasken og
clipsen, på tværs af bevægelsesretningen!
Det lyder modstridende; men der ér plads - Kig selv efter!

--
Armand.