Hvae ... hilser vi på ....
Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-07-02 13:36

Hey ....

Jeg kom lige til at tænke lidt da jeg kørte i går (sker ikke så tit kan i
høre :)
hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ... ?

Jeg har hilst på både rocker, politi og militær men de var alle for
højrøvede til at hilse tilbage ....
(de skulle have haft fingeren istedet så - altså alle dem jeg ikke var bange
for dvs. politi og mili :)

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 07-07-02 14:33

> Jeg kom lige til at tænke lidt da jeg kørte i går (sker ikke så tit kan i
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...
?

Jeg hilser på alle mc'er jeg opdager - og de fleste (pånær rygmærke rockere)
hilser igen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 07-07-02 15:05

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...

Jeg hilser på alle med stor nr. plade. Mc-betjente har en svarprocent på ca.
65% og HA/Banditos ligger på ca. 25%.
Jeg har hørt nogle sige at Goldwingchauffører ikke hilser, men det er nu ike
min erfaring.

Allan Bojesen (med højt løftet venstre til alle)

Fra : Allan Wisborg

Dato : 08-07-02 00:36

Jaaaa, nogen omtaler det som "hilse-pligten" andre som "hilse-glæden".
Personligt er jeg tilhænger af det sidste, og hilser derfor på dem jeg gider
hilse på.

Nogen hilser ikke på MZ'ere, nogen hilser ikke på politi, nogen hilser ikke
på rockere, nogen hilser ikke på Hondaer osv.

Sååååå hils på dem som du synes du gider hilse på. Der er jo ikke nogen
regler, og langt fra enighed herinde om hvad man gør.

Allan
TRX 850
-der hilser på alt med stor nummerplade og en skal på hovedet.

Fra : Søren Dahl

Dato : 07-07-02 20:04

Jeg hilser på alle jeg gider - også på folk som sidder og spiser på en
rasteplads - så får man som regel et helt bordfuld hilsner tilbage:)
Jeg hilser også på politiet og på brandmotorcykler - dem er der godt
nok ikke så mange af. Var i KBH her i fredags - flere MC betjente
hilste da også igen - selv om de var i fuld gang med at eskortere
nogle højrøvede minister i deres dyrt indkøbte drivhuse!

MVH Søren
Bandit

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 07-07-02 20:15

In article <3d288f5d.991999@news.net4you.dk>, Søren Dahl wrote:
> Jeg hilser på alle jeg gider - også på folk som sidder og spiser på en
> rasteplads - så får man som regel et helt bordfuld hilsner tilbage:)
> Jeg hilser også på politiet og på brandmotorcykler - dem er der godt

Jeg saa forresten for nogen tid siden en ordentlig flok roed/hvide (Falck?)
R1150RT-P hos en lokal forhandler, saa det kan vaere, vi kommer til at se
flere motorcykler i den rolle..

--
Soren

Fra : Jørgen Winther

Dato : 07-07-02 20:40

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> wrote in message
> Sååååå hils på dem som du synes du gider hilse på. Der er jo ikke nogen
> regler, og langt fra enighed herinde om hvad man gør.

Desværre er der åbenbart udbredt sympati for den holdning, hvorfor mindre
end halvdelen af alle dem, jeg hilste på under min netop gennemførte tur fra
Sønderjylland til Smørum gad hilse igen. Tilsyneladende var det delvist
influeret af mit køretøj - sådan en BSA Bantam er jo ikke ret stor, og man
skulle da nødigt risikere at komme til at hilse på en knallert (eller hvad
folk eller måtte have tænkt).

Nå, men når jeg næste gang kører en tur på min 1200 kubiker, så kan jeg jo
hævne mig ved at lade være med at hilse på, skal vi sige, dem under 600
kubik? Næh, jeg hilser sku' nok alligevel, jeg kan ikke lade være

Men tak til de, der trods alt hilste - det varmer skam efter en håndfuld
ensidige hilseforsøg. Det er ski' da en flad fornemmelse at blive ignoreret,
når man hilser på nogen - bare min ydmyge mening!

Nå ja, som altid var svarprocenten lavest på Fyn - jeg ved ikke, hvad jeg
har gjort fynboerne, men de er altså ikke meget for at hilse på mig :-\

--
Jørgen
BSA Bantam - en formidabel 175 ccm 2-takter (med tre gear).

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 07-07-02 23:35

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
> Nå ja, som altid var svarprocenten lavest på Fyn - jeg ved ikke, hvad jeg
> har gjort fynboerne, men de er altså ikke meget for at hilse på mig :-\

G-strengen, som en jyde kaldte Fyn i nyhederne her til aften. Den går fra
trekantsområdet om til røvhullet...

Jens
Der selv er fra Odense og bor i den sorte del af røvhullet...

Fra : Mogens Dammand

Dato : 07-07-02 22:59

Hilser på alle, men det er langtfra alle der hilser igen.

Har lagt mærke til at harley'erne må være svære at styre, da de ikke kan
slippe styret med den ene hånd.

Ligeså må BMW'erne være svære, for de sort/hvide kan kun nikke.

Den største jeg har fået, var fra en med rygmærke. det var lige før vi kunne
have klappet hænderne af hinanden, så langt var armen ude.

Mogens
Transalp

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-07-02 08:17

Mogens Dammand wrote ...
> Hilser på alle, men det er langtfra alle der hilser igen.
>
> Har lagt mærke til at harley'erne må være svære at styre, da
> de ikke kan slippe styret med den ene hånd.

Hmm.. Jeg var ude og køre igår. Bare sådan for at køre (det var nu
egentlig længe siden)

Jeg mødte indtil flere amerikanske motorcykler - de hilste alle igen.

--
Mikkel

Fra : Henrik Larsson

Dato : 07-07-02 23:21

> [...]
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...

Men hvordan er det enligt bedst at hilse på folk som man af en eller anden
grund kører forbi eller overhaler?

Mvh Henrik

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 07-07-02 23:44

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> wrote in message

> Men hvordan er det enligt bedst at hilse på folk som man af en eller anden
> grund kører forbi eller overhaler?

Hej Henrik,

Jeg hilser som regel (og har set andre gøre det) med højre eller venstre
fod. Løfter den bare lige let fra fodhvileren og ud til siden.

Hilsner,

Tony
Divvy 01

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-07-02 00:08

> [...]
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...

Jeg syntes det er med forskel.
Jeg kan godt forstå at politiet ikke gider at hilse igen. De er derude for
at arbejde, vi andre for fornøjelsens skyld. Og så kunne det jo heller ikke
bestille andet.

Jeg syntes også det kommer lidt an på hvor man er henne. F.eks syntes jeg
det er åndssvagt at hilse nede på langelinie søndag aften, eller ved
bakkeåbningen. Det giver ingen mening, så skal man jo have koblingen som
fodpedal ;)

Mange glemmer tit at hilse på motorvejen. Jeg selv inklusive. Og så kan det
også glippe i vejkryds. Men eller hilser jeg über alles :)

mvh Thomas
SV650S

Fra : Janus

Dato : 08-07-02 00:11

Man hilser "normalt" ikke på motorvejen af sikkerhedsmæssige årsager

Janus

Fra : Denise

Dato : 08-07-02 10:18

Hej

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Man hilser "normalt" ikke på motorvejen af sikkerhedsmæssige årsager
>
> Janus

Jeg hilser på motorvejen visse steder hvor man kan se hinanden rimeligt og
hvor hastigheden ikke er for stor.
Visse steder på Amagermotorvejen, hvor jeg iøvrigt altid synes der er orkan,
kan det godt være svært hvis man kører 140.
Så der skal jeg helst holde fast med begge hænder for ikke at blæse af .
Jeg hilser ikke på Politiet, det er bare et princip.
I morges hilste en Harley, så jeg hilste da igen.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød

Fra : TA

Dato : 17-07-02 23:01

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Man hilser "normalt" ikke på motorvejen af sikkerhedsmæssige årsager

Nej, naturligvis skal man ikke risikere liv og lemmer for at hilse, men det
plejer nu at gå udmærket når blot man undgår alt for store fagter i
fartvinden.

Alternativt kan man hilse med et enkelt blink med venstre blinklys - det
gælder på motorvejen såvel som ved kørsel om natten.

... til stor forundring for enøjede bilister iøvrigt ;)

--
TA

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 08-07-02 09:00

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Jeg kan godt forstå at politiet ikke gider at hilse igen. De er derude for
>at arbejde, vi andre for fornøjelsens skyld.
Og de skal forholde sig neutrale. Jeg kunne jeg godt forestille mig,
at nogen udenforstående (læs: bilister), ville få ondt i bagdelen,
hvis MC-betjentene hilste alt for venligt på os andre.
Men derfor er der nu alligevel nogle af dem med blåt arbejdslys, som
(diskret) returnerer en hilsen.

>Jeg syntes også det kommer lidt an på hvor man er henne. F.eks syntes jeg
>det er åndssvagt at hilse nede på langelinie søndag aften, eller ved
>bakkeåbningen.
Helt enig.

>Mange glemmer tit at hilse på motorvejen. Jeg selv inklusive.
Også mig. På motorvej er der jo noget længere over til de modkørendes
bane, opmærksomheden er rettet langt frem pga. farten, og har man
endog modvind, så er det ikke nemt at lave store vinkebevægelser uden,
at blæse af

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 08-07-02 10:11

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis MC-betjentene hilste alt for venligt på os andre.
> Men derfor er der nu alligevel nogle af dem med blåt arbejdslys, som

Jeg pendler regelmæssig ud af København af Frederikssunds Vej, og møder tit
en civil MC politi-mand ind mod byen. Vi har efterhånden udviklet hilsnen
fra et diskret nik, til en lille vink uden dog at han løfter hånden fra
styret. Jeg selv hilser med udstrakt hånd hver gang. Målet er at få ham til
det samme, kunne jo være at han en dag ville køre ud af byen istedet for ind
af.... :-/

MVH Rune TDM850

Fra : Janus

Dato : 08-07-02 00:09

Jeg hilser ikke på rockere/ rockerlign. nok fordi de aldrig hilser igen,
desuden heller aldrig på MC-betjente, jeg ved godt de også er mennesker som
os andre, men så længe de er på arb. holder jeg lav profil.
Sidst men ikke mindst er jeg meget varsom, når jeg hilser på aprilia'er
RS125 og RS2½, damn!!! hvor har jeg følt mig snydt mange gange når det viste
sig at være en øvert 45 jeg hilste på, de ligner hinanden sq på en prik ;
((((

Janus

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-07-02 09:30

> Jeg har hilst på både rocker, politi og militær men de var alle for
> højrøvede til at hilse tilbage ....
Jeg ved ikke rigtigt, man skal nok passe på med denne klasseropdeling!

Jeg har da tit oplevet, at der dukker en (måske ikke ligefrem rocker), men
en person der sikkert spiser spædbørn til aftensmad! (fordomme....
fordomme.... fordomme)
Man løfter lige fingrene lidt (så kan man altid vælge at tro, at han sikkert
ikke så ens hilsen) og det virker lidt fjollet, at stikke armen helt ud uden
respons. I stedet flytter han labben helt til siden og så er det pludselig
een selv, der bliver til grin: Mit: "øøøh hej... tror jeg nok!?" mod hans:
"HEJSA!!".

Jeg kom til, at gøre det samme trick inde i Randers midtby, men denne gang
var det en "polit'ist" det gik ud over..... samme reaktion: Armen helt i
vejret!

Jeg ved ikke, hvorfor man får så god respons tilbage.... måske fordi, at de
ofte føler sig overset og meget gerne vil gøre gengæld, når de endelig
bliver opdaget?

Der har da også været respons fra militæret. Så man skal nok ikke
generalisere: Nogle gider bare ikke, at hilse og andre er meget flinke...
det er vel også et spørgsmål om overskud.

Jeg vælger, at opfatte det postivt.... som et HEJSA! - Ikke noget med, at de
forveksler SR250'en med noget større (pga. hullet i lydpotten, som jeg ikke
nænner, at tætne) eller at de ville give mig en fed lussing eller bare
forsøge, om de kan vifte den (og mig) af vejbanen.

Men jeg ærger mig grænseløst, hvis jeg overser en hilsen...... NØØØJ det er
træls, men det sker desværre, men så håber jeg, offeret ikke tror, at jeg
gjorde det med vilje.

Hilsen
Lars
(Der hilser, da han selv kan lide, at blive hilst på)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-02 13:36

> [...]
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...

Jeg hilser som regel på alle med store plader (og et par gange er det sket
at jeg har hilst på en "snyder" , men jeg har endnu ikke fået en hilsen
tilbage fra mc-betjente, så jeg er stoppet med at hilse på dem. Måske skulle
jeg begynde igen...

> Jeg har hilst på både rocker, politi og militær men de var alle for
> højrøvede til at hilse tilbage ....

Nogle af dem hilser skam - både banditter og engle... Blot gør de det som
regel meget diskret. Har faktisk hilst på Biker Jens engang.

Hilsner,

Tony

Fra : SB

Dato : 08-07-02 19:23

> [...]
> at jeg har hilst på en "snyder" , men jeg har endnu ikke fået en hilsen
> tilbage fra mc-betjente, så jeg er stoppet med at hilse på dem. Måske

Hvordan ser man lige om der er en stor nr. plade på når man kører i møde med
dem?
Kører selv på en Yamaha Axis 90 på arbejde og hjem, (tværs gennem byen, der
er den hurtig nok) den er der sgutte mang der hilser på.
Har dog oplevet at nogen af dem der overhaler mig på MC, har kigget lidt
"ned" på mig, med et smil, og lige diskret løftet en finger.

/Søren

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-07-02 23:13

"SB" <sfb@privat.dk> wrote in message

> Hvordan ser man lige om der er en stor nr. plade på når man kører i møde
med
> dem?

Tjah - det sker også at jeg kommer til at hilse på folk med små
nummerplader, men det tager jeg ikke så tungt. Hellere hilse en gang for
meget end en gang for lidt

Hilsner,

Tony
Divvy '01
http://www.divvy.dk

Fra : Armand

Dato : 08-07-02 16:40

> [...]
.... ?
> Jeg har hilst på både rocker, politi og militær men de var alle for

Gør som til hverdag:
Hils hellere én gang for meget, end én for lidt!

Som for dig selv kan "modparten" jo have sine, endog fornuftige, grunde
til ikke har hilse igen, så lad være med at flame dem for det!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-07-02 20:33

Armand wrote:

> Gør som til hverdag:
> Hils hellere én gang for meget, end én for lidt!

Jeps. Pyt med at man hilser på en 45'er eller noget i den stil, hvis bare
de hilser tilbage, så er der da intet galt i det Så scorer man jo også
lige et par point på alle mc'isters vegne

> Som for dig selv kan "modparten" jo have sine, endog fornuftige, grunde
> til ikke har hilse igen, så lad være med at flame dem for det!

Jeps. Det kan jo også være at man bare har overset det, for sådan nogle
sorte mc-handsker er ikke altid lige lette at spotte.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 09-07-02 00:11

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Jeps. Det kan jo også være at man bare har overset det, for sådan nogle
> sorte mc-handsker er ikke altid lige lette at spotte.

Jep, går og tumler med en ide' om at male håndfladen af den venstre handske
orange eller lign. sådan at man altid var klar til at give en klar hilsen,
selvom man måske kom kørende liiidt for stærkt, foroverbøjet og med hjelmen
presset op i instrumenteringen :)

Johannes
GSX250R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-02 16:17

Johannes S. Nielsen wrote:

> [...]
> hilsen, selvom man måske kom kørende liiidt for stærkt, foroverbøjet og
> med hjelmen presset op i instrumenteringen :)

Den tanke har jeg også tænkt, men jeg har ikke lige taget mig sammen til at
realisere den :-/

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : biker

Dato : 11-07-02 07:49

Er den gyldne grundregel ikke at motorcyklister hilser på andre
motorcyklister , uanset hvad de kører eller hvem de er (med eller uden ryg
mærker som Politi, Bandidos mv.

Jeg hilser ikke på 45 knallerter fordi det er bilister på to hjul.
Hilste jeg på 45 knallerter skulle jeg også hilse på cyklister og alle andre
tohjulede bare fordi de har to hjul.

Argumentet med at man kører 45 knallert fordi man ikke har råd til mc er en
gang røg. En cz180 koster det samme som en 45.
Ønsker man at dyrke en hobby så koster det, mon ikke de kunne købe en cz og
få pengene til kørekort ved at stoppe med at ryge, købe en billigere bil /
hus eller droppe en ferierejse til grækenland ?

Vil man køre mc , kan man også få råd. ( Jeg kørte da også som arbejdsløs,
havde et 20 år gammelt lig, men jeg kørte !)

Nogle gange får jeg ikke hilst tilbage , når I hilser , men det er ikke ond
vilje , men fordi jeg sidder i mine egne tanker eller er optaget af at
dreje, skifte bane eller andet.

Med venlig hilsen
Per the street bum

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-07-02 08:34

biker wrote:

> Er den gyldne grundregel ikke at motorcyklister hilser på andre
> motorcyklister , uanset hvad de kører eller hvem de er (med eller uden ryg
> mærker som Politi, Bandidos mv.

Der er ingen regler eller pligter, man hilser vist abre på dem man har
lystr til at hilse på.

> Jeg hilser ikke på 45 knallerter fordi det er bilister på to hjul.
> Hilste jeg på 45 knallerter skulle jeg også hilse på cyklister og alle
> andre tohjulede bare fordi de har to hjul.

Jaja, men derfra og til at gå i hundene over at man kom til at hilse på en
af dem ved et uheld, der er da ret langt

> Argumentet med at man kører 45 knallert fordi man ikke har råd til mc er
> en gang røg. En cz180 koster det samme som en 45.

Jaja, 45'ere mangler kun viljen til at køre mc, men det er nu også nærmere
de 17-årige knallertknægte der bare venter på at blive 18, så de kan få mc,
jeg gerne hilser på.
Men lige såvel som folk ofte hilser fra haven, hvis man kører gennem en
lille by, for ligesom vise at de støtter en i hvad man foretager sig, så
synes jeg at det er ok, når en knallertkører gør det samme.

> Vil man køre mc , kan man også få råd. ( Jeg kørte da også som arbejdsløs,
> havde et 20 år gammelt lig, men jeg kørte !)

Jeps, men man kan ikke tage mc-kort som 17-årig og jeg husker tydeligt
hvilken tortur det var (det er jo kun et par år siden :). Derfor hilser jeg
gerne tilbage på knallerter

> Nogle gange får jeg ikke hilst tilbage , når I hilser , men det er ikke
> ond vilje , men fordi jeg sidder i mine egne tanker eller er optaget af at
> dreje, skifte bane eller andet.

Selvfølgelig

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 12-07-02 18:29

> Jeps, men man kan ikke tage mc-kort som 17-årig og jeg husker tydeligt
> hvilken tortur det var (det er jo kun et par år siden :). Derfor hilser
jeg
> gerne tilbage på knallerter

Jes.. Det er fedt du taler lidt "vores" kamp :) jeg værdsætter at du sætter
dig lidt op hjælper med nogle gode argumenter - takker

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - Junior MC

Fra : Buck

Dato : 11-07-02 20:49

> Ønsker man at dyrke en hobby så koster det, mon ikke de kunne købe en cz
og

jeg har en cz180, som jeg er meget glad for, men den kan ikke opfylde en
mands drømme om at være med i motorcyklisternes hellige klan.

Jeg er studerende og kan derfor ikke kaste om mig med finanserne. Jeg har en
bil som står uden plader med et "Til salg" skilt i vinduet, for istedet for
bilen fik jeg samlet mig en gammel honda som jeg går og pusler om i evig
tid. Da Hondaen desværre var vandskræk og jeg manglede et køretøj som jeg
kunne stole på kunne fragte mig de 35 km til skole hver dag, så købte jeg en
næsten ny CZ180.
Jeg havde ellers kigget på en 45 med tun så den kunne køre 80, men så tog
jeg hellere cz´en der måtte køre 80 lovligt. Det er ikke en drømmecykel som
man tager til træf med, uanset om det er et torvetræf eller et seriøst træf!
Det er heller ikke nogen kussemagnet, og er bestemt ikke bygget til 2
personer!
Jeg er nu alligevel glad for min "regnvejrscykel" for den opfylder sit
formål som reservetransportmiddel, men uden hondaen ville jeg tøve med at
kalde mig selv motorcyklist.

Man skal ikke foragte 45-kørere! Og jeg er bestemt ikke ked at at komme til
at hilse på en 45. De er jo osse bundet til 2 hjul med de samme trafikale og
vejrmæssige udfordringer som os andre, og de gange man hilser på en 45 i
øsregnvejr kommer der altid en varm hilsen retur. Men det ville i
søndagsbikere jo osse vide hvis i havde prøvet en tur i regnvejr...

Hvis jeg var statsminister...
så ville plomben blive fjernet fra alle 45-knallerter, og hastighedsgrænset
blive hævet til 60km/t. Til gengæld skulle der stilles nogle højere tekniske
krav til motoren, for at fjerne de ringeste modeller fra markedet. Og der
skulle kræves et lille MC-kørekort til dyret der skulle kunne erhverves fra
17 år. På den måde ville alle "øverter" køre 80km/t og ikke være så meget
til gene i trafikken, og dermed være mere sikre at køre på. Der skulle så
gives et tilskud til det første mc-kørekort i de husstande der udskiftede
bil nr. 2 med en 45 eller en MC.

Kørekortet er for mange den største hindring for at køre "rigtig" mc.
Herregud, en gammel japser koster jo ikke mange håndører idag. Sådan en kan
man få enhver gammel vrissen bankmand til at investere i.

Med denne model ville der nok være et helt andet synspunkt overfor
"øverterne" og måske endda flere ville finde sympati over for dem og hilse
på dem.
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-07-02 21:31

> Jeg hilser ikke på 45 knallerter fordi det er bilister på to hjul.
> Hilste jeg på 45 knallerter skulle jeg også hilse på cyklister og alle
andre
> tohjulede bare fordi de har to hjul.

Nemlig !

> [...]
/
> hus eller droppe en ferierejse til grækenland ?

Eller købe sig en MZ .... de er også til at få råd til ... har endda set dem
under "bortgives" i Gul & Gratis nogen gange .... (nu bliver moller og de
andre MZ riders nok helt vilde

> Vil man køre mc , kan man også få råd. ( Jeg kørte da også som arbejdsløs,
> havde et 20 år gammelt lig, men jeg kørte !)

Yep .... kender en som kører SR250 .... På SU og det hele .... han er
da stolt over at være mc mand
(så vidt jeg ved) ... og så vidt jeg har forstået (jeg er lærling) så er SU
ikke lige allibabbas guld hule ...

> Nogle gange får jeg ikke hilst tilbage , når I hilser , men det er ikke
ond
> vilje , men fordi jeg sidder i mine egne tanker eller er optaget af at
> dreje, skifte bane eller andet.

Samme her :o/ ....

Ved du hvad Per .... du har en total fin holdning, endelig nogen der
sympatisere lidt med mig

< Beskeder fra JES >
>Jaja, men derfra og til at gå i hundene over at man kom til at hilse på en
>af dem ved et uheld, der er da ret langt

Jeg forhindre bare domino effekten ... bliver det efter din vilje hilser vi
åbenbart snart på havetraktorere osv...

>Jaja, 45'ere mangler kun viljen til at køre mc
Ok så er det vedtaget at der ikke længere er grundlag for at hilse på dem
eller have nogen form for åndelig kontakt med dem

> men det er nu også nærmere de 17-årige knallertknægte
NARJ !
Det er lige præsis dem der skal have med hård hånd :o/ alle de brinaner og
båt nakker der holder rundt omkring på deres forhutlede maxier og scootere
(nu skal jeg nok ikke snakke for højt om forhutlet)
og så især dem uden hjælm jeg håber næsten (bemærk lige at jeg skrev næsten)
af de kommer alvorligt tilskade for at køre uden ....

> der bare venter på at blive 18, så de kan få mc,
det er kun de FÆRRESTE der gør det ... ALLE jeg kender har kørt knallerter
.... både maxi, yog osv... og KUN EN ! (nemmerlig mig har valgt at køre
mc ... ingen af dem kunne bare så meget som drømme om at få mc ... det
eneste der står i deres hoveder (også i 90% af 17årige i dag vil jeg tro) er
biler ... de skal bare have en lam bil der er så sænket at asfalten banker
mod skærmene og alt det gylle jeg kan brække mig over i flere timer over
hvordan noget så latterligt kan bringe folks pis i kog ....

>Men lige såvel som folk ofte hilser fra haven, hvis man kører gennem en
>lille by, for ligesom vise at de støtter en i hvad man foretager sig, så

Øhh jeg ved sgu godt nok ikke lige hvor du kører rundt henne .... men det må
da vidst være i en af de byer hvor alle kender alle og naboens søster bor
med broren og har børn sammen .... (osv...)
det har jeg aldrig oplevet eller hørt nogen snakke om før du nævner det ...

> synes jeg at det er ok, når en knallertkører gør det samme.
Igen ved jeg ikke hvor du nogen sinde har set en knallert hilse på en mc

måske bor jeg bare i en gangster by

m.v.h.
l. madsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-02 00:42

Lasse Madsen wrote:

> Eller købe sig en MZ .... de er også til at få råd til ... har endda set
> dem under "bortgives" i Gul & Gratis nogen gange .... (nu bliver moller og
> de andre MZ riders nok helt vilde

Det er udelukkende de mc-freaks der ikke er gamle nok til at måtte tage
pappet jeg sympatiserer med. 45'ere er der ingen grund til at hilse på...
udover alm. høflighed, hvis de hilser først.

> < Beskeder fra JES >
>
> Jeg forhindre bare domino effekten ... bliver det efter din vilje hilser
> vi åbenbart snart på havetraktorere osv...

Som sagt er det kun de 17-årige mc-freaks jeg sympatiserer med. Jeg tror
ikke at der bliver nogen dominoeffekt, for for det første kræver det at
alle knallertkørere hilser først og derudover at en dominoeffekt alligevel
vil blive bremset i opløbet, da mc'isterne sikkert ville blive trætte af at
hilse på dem.

> NARJ !
> Det er lige præsis dem der skal have med hård hånd :o/ alle de brinaner og
> båt nakker der holder rundt omkring på deres forhutlede maxier og scootere

Sådan er en stor del af dem, men den lille procentdel af dem der er bidte
af motorcykler fortjener da et vink

> (nu skal jeg nok ikke snakke for højt om forhutlet)
> og så især dem uden hjælm jeg håber næsten (bemærk lige at jeg skrev
> næsten) af de kommer alvorligt tilskade for at køre uden ....

MC'ister kører nu også ret tankeløst Idag så jeg en lave en wheelie i
røven af en bil der lå i venstre spor uden grund... han var da også ved at
falde af mc'en fordi hans fod gled.

> det er kun de FÆRRESTE der gør det ...

Ja, og de fortjener et vink!

> [...]
> banker mod skærmene og alt det gylle jeg kan brække mig over i flere timer
> over hvordan noget så latterligt kan bringe folks pis i kog ....

Dem om det.

> Øhh jeg ved sgu godt nok ikke lige hvor du kører rundt henne .... men det
> må da vidst være i en af de byer hvor alle kender alle og naboens søster
> bor med broren og har børn sammen .... (osv...)

Blah!

> det har jeg aldrig oplevet eller hørt nogen snakke om før du nævner det

Næh, det er heller ikke ofte det sker, men mc-folk har jo også huse i
landsbyer.

> Igen ved jeg ikke hvor du nogen sinde har set en knallert hilse på en mc

Da jeg kørte knallert (en grim scooter) var jeg da jævnligt ude for det.
Der var faktisk engang en der hilste først og det gav mig da bare endnu
mere lyst til at 'komme med i klubben'.

> måske bor jeg bare i en gangster by

Er de da de eneste der er ikke er incest...ske? I så fald er der nogen
der holder noget hemmeligt for mig =

--
mvh Jes Vestervang - der hellere lige må tjekke regnskaberne og stamtræerne

FZS600

Fra : Jens U

Dato : 15-07-02 18:09

Jes Vestervang skrev ...
> [...]
> vil blive bremset i opløbet, da mc'isterne sikkert ville blive trætte af

Tja, man tør næste ikke sige noget
Efter man har miste flere mill. j-celler og skadet leveren
for livet ved at køre til skagentræf.

Er det ikke sådan at man skal have kørekort kat. A eller B
for at må føre en Møvert 45.

Derfor vil man ikke møde en 17 årige uden han fortager sig noget ulovligt
ved at føre overnævnte transport middel.

Muligheden kan være 18-20 årige, der har brugt alle pengene på et kørekort
til bil og har valgt den lettes vej til en 2-hjulet.

eller en Mc'ist der har en af praktiske grunde.
Jeg ville dog foretrække en off-roader i stedet.

Møverten er et fejlskøn fra politikerne side, de burde have afgiftsbelagt
den som mc'er er og dette ville have giver en automatisk begrænsning
af antallet af wanabe.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (som ønsker selskab af en lille jordfræser)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 15-07-02 22:44

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse

> Derfor vil man ikke møde en 17 årige uden han fortager sig noget ulovligt
> ved at føre overnævnte transport middel.

Mange af 45'r modellerne er lavet i udgaver der er yderligt droslede til 30
km/t..
Der er sq alligevel mange der ikke ved det!

> Møverten er et fejlskøn fra politikerne side, de burde have afgiftsbelagt
> den som mc'er er og dette ville have giver en automatisk begrænsning
> af antallet af wanabe.

Yup, ellers skulle man fjerne afgiften på 125ccm'er!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-07-02 00:42

Michael Frederiksen wrote:

> Yup, ellers skulle man fjerne afgiften på 125ccm'er!

Hvorfor kun dem, de har da ingen væsentlige fordele ifht. større maskiner.
....men at give 17-årige mulighed for at tage mc-kort og føre dem ville nok
være fint. Og jo, de skal tage hele mc-kortet, for det stiller da større
krav til føreren at køre en tdr125 end en gn250.

--
mvh Jes Vestervang - der stemmer for at fjerne afgiften på det hele, selvom
det desværre bliver nødt til at foregå på laaang sigt :-/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-07-02 18:46

Tjoe ... hvorfor ikke bare lade dem vente i det ene år ... det er jo ikke et
spørgsmål om liv og død ....

> Hvorfor kun dem, de har da ingen væsentlige fordele ifht. større maskiner.
> ...men at give 17-årige mulighed for at tage mc-kort og føre dem ville nok
> være fint.

Jeg syntes det er uanstændigt ... hvis man absolut skulle noget burde det
være indførsel af lille mc kort som man har i norge ... altså et kort der
_kun_ går op til 250ccm og ikke en dag mere .... når man så blev 18 kunne
det være muligt at gå op til køreprøve og måske lidt teori og så få det alm.
"lille" kort ....
og senere når man blev ?23? få det "store" kort ...

>Og jo, de skal tage hele mc-kortet, for det stiller da større
> krav til føreren at køre en tdr125 end en gn250.

Nu har jeg aldrig kørt TDR125 men kørt GN250 og et værre lokum findes ikke
men fra 250ccm og ned af syntes jeg nok at man kunne lave et ultra "billigt"
lille kort til 17 og 18årige ...
måske i 2-5000kr's klassen ....

> mvh Jes Vestervang - der stemmer for at fjerne afgiften på det hele,
selvom
> det desværre bliver nødt til at foregå på laaang sigt :-/

Tjoe der får du min stemme ... jeg tvilver bare på at det nogensinde
kommer til at ske ... men hvis ellers den regering vi har nu holder deres år
kan vi prise os lykkelige med at afgifterne osv... ihvertfal ikke stiger ...

m.v.h
l, madsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-07-02 18:49

> [...]
> være fint. Og jo, de skal tage hele mc-kortet, for det stiller da større
> krav til føreren at køre en tdr125 end en gn250.

okay, ja! det gik lidt stærk, det var noget ála det jeg mente..
faktsik lige som i tyskland med kleinerkraftfarhrad-karte :) *puha et ord*

> --
> mvh Jes Vestervang - der stemmer for at fjerne afgiften på det hele,
selvom
> det desværre bliver nødt til at foregå på laaang sigt :-/
Hmm, Jeg stemmer på Jes som statsminister

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 17-07-02 16:23

Hey

Lille MC kort er fair nok, bare synd at man ikke kan få noget der minder om
en MC hvis man overholder dem :/
Mit forslag går istedet på at man sætter aldersgrænsen ned til 16 til både
bil og MC ligesom i U.S. Jeg ved godt at vi ikke har samme mc/bilkultur som
dem, men jeg kender heller ikke deres %'erne på hvor mange 16 årige der
kører galt og hvor mange 18 årige som gør det, derovre ? (Måske skal vi bare
ændre holdningen herhjemme (altså os unge))

Helt ærligt tror jeg på at vi kunne gøre som dem, dog skulle hele teorien
bag vores kort laves om, sådan at teorien blev meget hårdere + man skulle
have mere erfaring før man fik frie tøjler som trafikant. Det kan jo ikke
kun gøres ved flere køretimer, men med en "prøve periode" på fx. 2 år =
sådan at man skulle være 18 før man var "fuldt ud trafikant". På den måde
kunne unge komme tidligt igang med at køre (hvis altså de kunne bestå den
hårde teori + kunne vise de kunne styre et ordentligt køretøj) samtidigt med
at de vidste at hvis de trådte ved siden af blev deres kørekort udsat fx. 1
år.

Voila', vi får bedre unge i trafikken + de er glade for kunne komme rundt
allerede som 16 årige.

Hvorfor HAR vi slet ikke en diskussion om emnet i DK, eller EU for den sags
skyld, det kan da ikke passe at unge i U.S. bare er bedre til at håndtere
derse køretøjer (især ikke når de som lidt som ingenting kan få 200HK under
hjelmen på en bil??)

Johannes - som var træt af at skulle vente på at blive 18 før han måtte
race.
GSX250R

Fra : Casper Henriksen

Dato : 24-07-02 03:08

Jeg kører Scooter 45, og jeg er 100% MC-fanatiker, jeg hilser altid
tilbage til en MC,
men jeg kunne ikke finde på at hilse først, da jeg tror det handler
om respekt til MC? man bliver vel til grin? MEN! jeg håber jeg består mc
prøven
her d. 25/7 -02, så kan jeg hilse uden at være flov :)

Fra : Buck

Dato : 24-07-02 05:27

Vi ønsker dig held og lykke...
lad os høre resultatet...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Futte

Dato : 08-07-02 17:34

> [...]
> højrøvede til at hilse tilbage ....
> (de skulle have haft fingeren istedet så - altså alle dem jeg ikke var

Jeg hilser på alt med mc plader på. (Kan sommetider være svært at se.)
Hvis de ikke hilser igen, tja......... deres problem

Jørgen , Brøndby
CB550F, den fine, sorte, lettere anløbne, årgang 1975-76
næsten veteran, ja ja, jeg skrev "veteran" men også "næsten"

---

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-07-02 20:23

Tja, jeg hilser på alle som bevæger sig på 2 hjul og i MC tempo. De fleste
er gode til at hilse tilbage, den dårligste "svarprocent" ligger nok hos
"selvopgraderede 45'ere", altså "MC'ister" som tydeligvis ikke lige har fået
taget certifikatet endnu. Men de er nemme at kende, for de kører altid helt
inde på den hvide streg, og er hunderædde for svingene...

Lars

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 08-07-02 21:00

> [...]
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...

Jeg hilser på alle.. Selvom jeg kører på knallert!
Placere mig som regel midt på vejen eller tæt på bilisternes venstre
hjulspor!
Jeg hilser på alle, der krer godt nok ikke så mange MC'er i kalundborg, men
jeg har endnu ikke oplevet én der hilste tilbage igen :'-(
Specielt en rød GSX-F'er kigger meget ned på mig!

> Jeg har hilst på både rocker, politi og militær men de var alle for
> højrøvede til at hilse tilbage ....

Ja, desværre... Jeg vil også hilses på! Nå, fuck det, jeg bliver ved med at
hilse, kanske man møder en flinker fyr en dag :)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-07-02 22:21

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> Ja, desværre... Jeg vil også hilses på! Nå, fuck det, jeg bliver ved med
at
> hilse, kanske man møder en flinker fyr en dag :)

Hvis jeg nogensinde skulle komme til Kalundborg, og jeg ser en 45'er, der
hilser, så skal jeg nok hilse igen

Jeg synes du udviser en stor portion høflighed og respekt for motorcyklister
ved at hilse, og det er faktisk lidt flabet af dem ikke at hilse igen - lidt
som når folk ikke vil hilse på mig og min Bantam (og den er endda på hel 175
ccm). Bliv du ved med dét!

--
Jørgen
Triumph Trophy 1200 - dén hilser folk gerne på

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 09-07-02 17:21

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> at
>
> Hvis jeg nogensinde skulle komme til Kalundborg, og jeg ser en 45'er, der
> hilser, så skal jeg nok hilse igen

Det er nu en 30 knallert.. hvis jeg var gammel nok til MC pap havde jeg det
så sandlig :) stol du trygt på det!!

> [...]
lidt
> som når folk ikke vil hilse på mig og min Bantam (og den er endda på hel

Nej, det er pisse irriterende folk skal se ned på en fordi man ikke lige at
et stort dyrt køretøj, det handler jo at vise interesse for det fællesskab
der er ved at transportere sig på 2 hjul på en lidt intersant måde! Derfor
føler jeg mig som junior MC'er, jeg gør noget for sikkerheden og for at have
det sjovt!

> [...]
> forbi - sådan én er lynhurtig
> BSA D10 Bantam 175 - kun få på dén, desværre, selv om den er den ædleste

Det er da også en imponerende maskinpark! håber jeg finder en lige
medgørelig kvinde!

Fra : imko

Dato : 10-07-02 03:32

d. 9-7-2002 17:20 skrev Michael om hilsning:

> Nej, det er pisse irriterende folk skal se ned på en fordi man ikke lige at
> et stort dyrt køretøj,
Tror ikke det er derfor - ikke for mit vedkommende i al fald. Snarere fordi
der synes at være en oplevelse af at øvertister generelt ikke opfører sig i
trafikken som mcister generelt. Måske fordi de ikke er det?
Og at dette gør livet sværere (og farligere) for mc-isterne fordi buristerne
(generelt) ikke kan kende forskel.

> det handler jo at vise interesse for det fællesskab
> der er ved at transportere sig på 2 hjul på en lidt intersant måde!
Enig. Men vel også at anerkende og tilkendegive at man er fælles om den
unikke oplevelse det er at transportere sig rundt på den måde. Hvad
mc/øvert-problematikken her angår tror jeg forskellene (jvf ovf, mm) er
større end lighederne.

> Derfor føler jeg mig som junior MC'er, [...]
Forståeligt.

> [...] jeg gør noget for sikkerheden [...]
-ikke forstået

> [...] og for at have det sjovt!
go for it!

-og glæd dig til din dag kommer.

-imko

XS-750
A/øumc/cbmma

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-07-02 16:32

"imko" <imko_heijkoop@dskd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trafikken som mcister generelt. Måske fordi de ikke er det?
> Og at dette gør livet sværere (og farligere) for mc-isterne fordi

Okay, det er også forståeligt nok!

> [...]
> unikke oplevelse det er at transportere sig rundt på den måde. Hvad
> mc/øvert-problematikken her angår tror jeg forskellene (jvf ovf, mm) er

Bemærk venligst jeg ikke kører "øvert" men 30 knallert, godt nok fåes den i
samme model som 45'er men det er ikke en 45'er knallert!

> Forståeligt.

> -ikke forstået

Jeg kører aldrig uden hjelm og handsker og sjældent uden min læder jakke,
som godt nok ikke er en Mc jakke, men bare en kraftig læderjakke!

> go for it!

Jaaaah, elsker en lille snoet vej ude på landet.. hold svinghastigheden oppe
osv.. :)

> -og glæd dig til din dag kommer.

Det gør jeg, tro mig!!

Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-07-02 21:35

> Bemærk venligst jeg ikke kører "øvert" men 30 knallert, godt nok fåes den
> samme model som 45'er men det er ikke en 45'er knallert!

Åhh det gør mig rasende ! ! !

JEG HADER når 30 og 45 knallerter hilser og ISÆR jeg kommer til at hilse på
dem ... så er hele min dag ødelagt ! ! ARGH !" ! ! ! "#%¤#&#¤&#¤&

Så får de fandme hornet og fingeren ! og kunne jeg vendte jeg om og
sparkede dem af deres lort ... eller tog noget af det skøre metal min honda
er lavet af og blokerede deres dæk mens de kørte !

DET BLIVER DU ALDRIG PÅ DEN SKUDE ! !!
Får du dig en 125ccm så kan du kalde dig og føle dig Junior Mc .... eller
ikke ....

Uforståligt !

Nemlig

> Jeg kører aldrig uden hjelm og handsker og sjældent uden min læder jakke,
> som godt nok ikke er en Mc jakke, men bare en kraftig læderjakke!

Hvorfor ? er du bange for at få en minimal hudafskrabning ?

Tjoe .. da jeg var 14, 15 og 16år syntes jeg da også at det var sjovt at
køre maxi ...
men når man er over 18 har man enten bil eller mc kort ... ellers går eller
cykler man ... kører man øvert ... tjae det ord jeg vil beskrive med ville
sikkert kræve dette indlæg forbudt ...

> Jaaaah, elsker en lille snoet vej ude på landet.. hold svinghastigheden
oppe
> osv.. :)

Ja JUHU ! 35km/t ... ( ned af bakke med medvind )

Til han skal i graven ?

> Det gør jeg, tro mig!!
Kan jeg sgu godt forstå !

> Honda SFX - Junior MC
Fjern lige det Junior Mc ....

Hilsen
En vred L. M.

Fra : Olsen

Dato : 10-07-02 21:48

> Ja JUHU ! 35km/t ... ( ned af bakke med medvind )

Vælter man med den fart, er det ikke sikkert
det er nødvendigt med en mindeside...

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 10-07-02 21:48

> [...]

> sikkert kræve dette indlæg forbudt ...

> oppe
>
> Ja JUHU ! 35km/t ... ( ned af bakke med medvind )

Styr din trafik-racisme lidt.

Hvad mister du ved at hilse på en anden person?

Den slags snobberi kommer vist kun fra personer der synes vældig meget om
sin egen vigtighed, og kun i kraft af deres køretøj.

Kenneth (..som hilser tilbage til ALLE, der hilser på ham)
R1 (..som hverken mister værdi, eller kører dårligere af den grund)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-07-02 00:02

Lasse Madsen wrote:

> Åhh det gør mig rasende ! ! !
>
> JEG HADER når 30 og 45 knallerter hilser og ISÆR jeg kommer til at hilse
> på dem ... så er hele min dag ødelagt ! ! ARGH !" ! ! ! "#%¤#&#¤&#¤&

Du er da en sær en...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-07-02 01:54

<bla bla bla>
> Du er da en sær en...

Syntes du .... jamen det har du alt lov til i danmark

jeg bliver bare irreteret når jeg kommer til at lave en mc-hilsen til en
knallert eller scooter .... det irretere mig grumt :/ jeg hilser fordi det
er fedt at mc'ister "holder lidt sammen" ... hilser vi på alt og alle ender
det jo med at vi lige så godt kan holde hånden i vejret og hilse på alt med
hjul og ben ... det er ikke princippet i at hilse på folk jeg er imod ...
det er princippet om at det for mig er "helligt" at hilse på andre
mc'ere.... og når jeg så kommer til at hilse på "noget andet" ... er det en
vanhelligelse

er jeg helt ude i skoven eller forstår du lidt hvad jeg mener ?

m.v.h..
l. madsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-07-02 08:35

Lasse Madsen wrote:

> <bla bla bla>
>
> Syntes du .... jamen det har du alt lov til i danmark

Tak

> er jeg helt ude i skoven eller forstår du lidt hvad jeg mener ?

Æhm, lidt ude i skoven er du imo
Se min post til 'Biker'-gutten
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Olsen

Dato : 10-07-02 21:48

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 12-07-02 18:42

> [...]

> DET BLIVER DU ALDRIG PÅ DEN SKUDE ! !!
> Får du dig en 125ccm så kan du kalde dig og føle dig Junior Mc .... eller

Flot.. en 125cc som 17 årig? så tror jeg at jeg får både panserne, mine
forældre og MC'ister på nakken!

> Uforståligt !

> Nemlig

> Hvorfor ? er du bange for at få en minimal hudafskrabning ?

Nej.. Men omvendt har jeg en kammi der kørte ind i en kantsten med 25 km/t
og fik den grummeste hudafskrabning op af benet! med 25 km/t!!!! det kan
godt være at DU tror du er en fandens karl og aldrig vælter, men JEG ved at
det gør at av at ligge, og hvorfor ikke lige beskytte sig den smule??
At du måske kører uden lidt beskyttelse er ikke min sag, jeg er kold! men
jeg har ikke lyst til en tur over astfalten iført shorts med ~60 km/t!!

> Tjoe .. da jeg var 14, 15 og 16år syntes jeg da også at det var sjovt at
> køre maxi ...

Ja, det var det!

> [...]
eller
> cykler man ... kører man øvert ... tjae det ord jeg vil beskrive med ville

Jeg kan se logikken i at have en som bil nr 2, til transport over kortere
afstande! men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skal have kørerpap/uddannelse
til at færdes på en, og hvis man havde lidt køretimer med dem, kunne de
sagtens køres stærkere end 45km/t

> oppe
>
> Ja JUHU ! 35km/t ... ( ned af bakke med medvind )

Hvor henne har du læst min knallert kører 35??

> Til han skal i graven ?

> Kan jeg sgu godt forstå !

> Fjern lige det Junior Mc ....

Bestemmer hvem??

> Hilsen
> En vred L. M.

Jeg står DYBT uforstående over reagere på den måde, det må du fandme selv
bestemme!! Jeg gider bare ikke hører mere på dig!

just my 2 cents..

Fra : Jørgen Winther

Dato : 13-07-02 00:04

> [snip: en lang og efterhånden noget ond diskussion om, hvorvidt det er
værdigt at køre på knallert]

Jeg synes, hele diskussionen er uværdig - som at diskutere, om leverpostej
eller spegepølse er det bedste pålæg.

Hvis din gamle bedstemor hilser på dig fra fortovet, så hilser du da igen.
Det samme hvis din nabo, din slagter, din skatteforvalter eller hvem som
helst hilser på dig. Det er helt naturligt at hilse igen. Og uanset hvem,
der hilser, så vil det være naturligt at hilse igen. Jeg kan ikke se den
gode grund til at lade være.

Hvordan hver enkelt ønsker at transportere sig, må være vedkommendes egen
sag (men mindre han ikke har kontrol over trensportmidlet - så skulle han
nok have ladet være).

På den anden side er det at køre knallert altså ikke det samme som at køre
motorcykel. Jeg er ked af det, men sådan er det bare. Det ved man, når man
har prøvet begge dele. Og hvor knallertkørere ofte er totalt ligeglade med
hinanden i trafikken, så har der heldigvis udviklet sig en kultur blandt
motorcyklister, der gør at vi er opmærksomme på hinanden, hilser, hjælper
hinanden osv. - dette fællesskab er andre ikke automatisk en del af, selv om
en motorcyklist vel udmærket kan hjælpe en knallertkører i nød og omvendt.
Men derfor kan man da godt hilse igen, hvis nogen hilser.

Og personligt er den eneste situation, hvor jeg græmmer mig, når jeg har
hilst på folk, og de ser på mig og vælger at lade være med at hilse igen.
Dét er ynkeligt, og det må det være, uanset hvilket køretøj eller ej, man
benytter.

--
Jørgen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-07-02 18:34

> [...]
> der hilser, så vil det være naturligt at hilse igen. Jeg kan ikke se den

Word!

> [...]
> en motorcyklist vel udmærket kan hjælpe en knallertkører i nød og omvendt.
> Men derfor kan man da godt hilse igen, hvis nogen hilser.

Jeg er udemærket klar over at MC og knallert _ALDRIG_ bliver det samme!
Jeg siger bare at det er mit alternativ til MC, fordi jeg ikke må andet!
Jeg er lidt "ked" af at knallert kører ikke hilser på hinanden.. jeg synes
det er hygligt, det viser man er anderledes end alle madkasserne..
Men jeg fortsætter med at hilse på MC'ister, om de så hilser bliver deres
sag! De kan altid få fingeren når jeg får en MC der er større end deres ;)

> [...]
> Dét er ynkeligt, og det må det være, uanset hvilket køretøj eller ej, man

Det gør den røde GSX-F er der kører rundt her omkring! Når jeg ryger uden om
ham på min hayabusa streetfigter mage til den der var i Bike nr. 7 i år så
får han fingeren! hehe :) ejj

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 10-07-02 03:28

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> jeg har endnu ikke oplevet én der hilste tilbage igen :'-(
> Specielt en rød GSX-F'er kigger meget ned på mig!

Så skulle du prøve at køre på den Harley jeg triller rundt på i ny og næ.
Der sidder man ca 3 røvballer over jorden, og selv babyen i barnevognen ved
siden af virker som om de ser ned til én... Hihi... Affjedring og anden
saddel end en 4 mm aluplade er for pensionister og fysioteapeuter

> [...]
at
> hilse, kanske man møder en flinker fyr en dag :)

Harley Davidson custom 1942 BAM:BadAttitude
TDR - 95'. Snart med søborg MC tryllet 170 ccm.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-07-02 16:34

"Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siden af virker som om de ser ned til én... Hihi... Affjedring og anden
> saddel end en 4 mm aluplade er for pensionister og fysioteapeuter

hmm, det var nu ikke bogstavligt jeg mente "se ned på" men okay :))
så er det jo bare om at have en godt polstret bagdel... :)))

Fra : Buck

Dato : 08-07-02 22:24

Nu vi snakker om hilsener, så er det faktisk ikke alle kørelærere der lærer
eleverne at hilse!! :o/
Min egen kørelærer fortalte således først mit hold om hilsepligten efter en
køretur, hvor der sørme var en motorcyklist der hilste på os...

Hilsepligten burde efter min mening stå på side 1 i undervisningsmaterialet.

I kravlegården kunne man så passende starte med at lære at køre med 1 hånd.

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-07-02 22:32

"Buck" <buck@sol.dk> wrote in message
> [...]
en
> køretur, hvor der sørme var en motorcyklist der hilste på os...

Vores kørelærer fortalte noget om, at dét skulle vi ikke gøre til
køreprøven. Men jeg kunne ikke lade være (sådan lidt diskret, uden at fjerne
hånden helt fra styret), og jeg tror egentligt, at jeg dermed vandt lidt
respekt hos den motorsagkyndige

> Hilsepligten burde efter min mening stå på side 1 i
undervisningsmaterialet.

> I kravlegården kunne man så passende starte med at lære at køre med 1
hånd.

LOL - men der er noget om det, for det er jo vitterligt en del af
mc-kulturen. Den handler ikke kun om at transportere sig på to hjul, men i
høj grad også om at have det sjovt imens.

--
Jørgen

Fra : Jake

Dato : 10-07-02 12:45

> [...]
fjerne
> hånden helt fra styret), og jeg tror egentligt, at jeg dermed vandt lidt

Hmmm! det er der tilsyneladende delte meninger om.

Min kørelærer havde en gang fået flg bemærkning om en elev til køreprøve fra
en sagkyndig:

"hvorfor hilser han ikke? tror han ikke han må?"

Jeg tror det lige meget om man hilser, så længe man ellers kører ordentligt
til prøven

mvh Jakob

Fra : Jørgen Winther

Dato : 10-07-02 17:16

"Jake" <jake@daimi.au.dk> wrote in message
> "hvorfor hilser han ikke? tror han ikke han må?"
>
> Jeg tror det lige meget om man hilser, så længe man ellers kører
ordentligt
> til prøven

Det var nok noget med, at man skulle beholde begge hænder på styret. Men jeg
husker egentligt ikke baggrunden præcis (der kan man bare se, hvad sådan en
køreprøve er værd i praksis

--
Jørgen

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 09-07-02 10:37

> [...]
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...

Og jeg kom til at tænke på om det er en dansk ting? Jeg har aldrig været i
udlandet på MC, men skal det snart. Hvordan er hilsningen(?) ned gennem
Europa?

Jens

RD

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-07-02 12:29

Jens Blaabjerg wrote:

> [...]
> udlandet på MC, men skal det snart. Hvordan er hilsningen(?) ned gennem

Det er vist internationalt... f.eks. hilser de også på Lolland

/Robert

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 09-07-02 14:38

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message
> Det er vist internationalt... f.eks. hilser de også på Lolland

Så langt har jeg ikke været, men jeg blev noget overrasket over at de også
gjorde det på Falster, så jeg tænkte nok det var over hele verden...

Jens
RD

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-07-02 16:27

"Jens Blaabjerg" <news@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse

> Så langt har jeg ikke været, men jeg blev noget overrasket over at de også
> gjorde det på Falster, så jeg tænkte nok det var over hele verden...

Det varierer faktisk en del.
I lande hvor motorcykler er populære (Østrig, Frankrig osv.) i befolkningen
hilses der meget, og naturligvis også i lande hvor motorcykler er lidt
"eksotiske", men i fx. Italien hilses der ikke så meget. Heller ikke i
Tyskland, men mon ikke det har noget at gøre med at jeg oftest kører
autobahn gennem tyskland?

Rittig

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 10-07-02 09:42

Claus Rittig wrote:
> [...]
> meget. Heller ikke i Tyskland, men mon ikke det har noget at gøre med
> at jeg oftest kører autobahn gennem tyskland?

Sidste gang min far og mig kørte til Kiel på mc, var der ikke en eneste
mcist der ikke hilste...
Jeg har læst i et tysk mcblad ( mener det var motorrad ), at de har akkurat
den samme diskussion, og en af argumenterne vidste jeg ikke om man sku grine
eller græde af: "jeg hilser ikke på andre motorcyklister, da jeg som
mcmekaniker ser hvad det er for folk der kører på dem...."

mvh Claus
( der hilser på alle mcer, og om de så hilser igen er deres sag)

Fra : Buck

Dato : 09-07-02 15:57

Nu har jeg ikke været hele Europa rundt på mc (endnu), men på de britiske
øer, og i tyskland, frankring og holland hilste langt de fleste tilbage..

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 10-07-02 21:17

In newsgroup dk.fritid.motorcykel wrote, Lasse Madsen, this, the Sun, 7
Jul 2002 14:36:06 +0200:

>Jeg kom lige til at tænke lidt da jeg kørte i går (sker ikke så tit kan i
>høre :)

Man hilser vel for at få en hilsen tilbage og for at vise den anden
MC'er respekt for den samme interesse som én selv. Og man tilhører den
samme *gruppe*, derfor hilser vi på hinanden. Buschaffører hilser jo
også på hinanden, men de hilser ikke på langturschaffører.

Derfor hilser jeg aldrig på 45'ere... ligesom jeg aldrig hilser på bus-
og langturschaffører.

Kristian Krautwald <kristian@krautwald.dk>
http://www.krautwald.dk

Fra : Anneli

Dato : 10-07-02 22:12

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse

> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...
?

Ja, hvorfor skulle vi dog ikke gøre det? De er jo også motorcyklister! Om de
så hilser tilbage eller ej, er deres hovedpine ;0)

Stor hilsen Anneli og Savage - der hilser på alle :0))

Fra : Christian Stidsen

Dato : 23-07-02 00:02

> [...]
> højrøvede til at hilse tilbage ....
> (de skulle have haft fingeren istedet så - altså alle dem jeg ikke var

Jeg hilser normalt på alle MC'er jeg møder på min vej dersom
omstændighederne tillader en hilsen.
MEN tanken har så slået mig - hvad gør man egentlig dersom turen en dag går
forbi England eller andre steder hvor højrekørsel ikke har vundet indpas
endnu ?
- personligt vil jeg ikke føle det særlig rart at hilse med højre hånd...

M.v.h.

Christian

--
FZS600 som går i hi på mandag...

Fra : Søren Jim

Dato : 23-07-02 05:59

"Christian Stidsen" <christian@spammer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu ?
> - personligt vil jeg ikke føle det særlig rart at hilse med højre hånd...

Christian
FZS600 som går i hi på mandag...

Hej
Mht til at hilse hilser jeg også på alt og alle, ja sågar et postbud hvis
jeg kan se mit snit til det, jeg er bare glad når jeg er ude at køre så
derfor al den hilsen....
og jeg hilser jo ikke fordi at jeg forlanger/forventer at folk hilser
tilbage....
I Nord Ireland, som er en blanding af Ireland & UK der hilser vi gerne med
et lille nik på hovedet eller et kip med fjernlyset....

Vi ses derude det er mig der hilser blinker dytter, råber griner......))

MVH
Søren (CBR1000F)

mon det holder tørt idag hmmmmmmmmm

Fra : John

Dato : 23-07-02 12:29

"Christian Stidsen" <christian@spammer.dk> wrote in message

> [...]
> endnu ?
> - personligt vil jeg ikke føle det særlig rart at hilse med højre hånd...

Jamen flyt da gashåndtaget over i venstre side så ...

Alternativt findes der disse små vinkende hænder som man tit ser i de store
lastbilers forrude, monter sådan en på Biken, så hilser du hele tiden
.....gnæk, gnæk

V.H John ( som ikke kan se problemet med hilseriet )

Fra : c petersson

Dato : 23-07-02 18:26

Hejsa
Personligt hilser jeg på alle med undtagelse af Harlyer. Jeg har i mange år
kørt i UK, hvor de absolut ikke hilser på andre, og hjælper heller ikke
andre, de har deres eget areal ved tref, så f*** dem.

Politi er gerne MC kører i deres fritid, og hilser da også som regel. (Og
laver da også andet end at skrive fart bøder, dem er vi jo selv lidt uden
om)

Jeg ved ikke hvorfor militæret ikke hilser. Hvis rockerne ikke hilser er det
sikkert fordi de er lidt dumme, (hænger sikkert også sammen med køretøjet)
dem tager vi os ikke af.

Hilsner i UK, ja der kan man lige vifte lidt med hånden, men ellers er det
mest brugte nok at blinke md det lange lys.

I UK har køreundervisningen været meget lemfældig, og folk kører md hovedt
under armen, der er gode chancer for at blive kørt ned bagfra, fra siden og
lige på. Man skal køre ret defencivt, og jeg kørte altid med det lange lys,
om dagen for at give folk en bedre chance for at se mig. Lidt for ofte har
jeg hørt :"sorry did´nt see you there mate"

Håber at dette var til lidt hjælp
Charlotte

Fra : Tommy Hansen

Dato : 23-07-02 18:48

Hej
Som MZ kører vil jeg gerne høre dem der ikke vil hilse.
Hvorfor ?

Tommy

Fra : Jørgen Winther

Dato : 23-07-02 19:51

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> Som MZ kører vil jeg gerne høre dem der ikke vil hilse.
> Hvorfor ?

Og som lejlighedsvis Bantam-kører er jeg nysgerrig efter det samme.

--
Jørgen

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-07-02 09:37

> [...]
> kørt i UK, hvor de absolut ikke hilser på andre, og hjælper heller ikke
> andre, de har deres eget areal ved tref, så f*** dem.

Nåja, og fuck dig. Hvad kører du på? Hvordan genkender jeg dig? (For dig må
jeg jo hellere huske at undgå at hilse på).

Rittig
(Tidl. Harley)

Fra : RpR

Dato : 25-07-02 13:33

> [...]
> høre :)
> hilser vi også på offroadere ? ... rockere ? ... politi ? .... militær ...

Tror jeg har hilst på det meste, undtagen politiet, har dog oplevet en der
hilste på mig da jeg var på en 192km'ers tur til Herning, så han fik da en
hilsen retur =)

Her på Als er det faktisk overraskende så mange der hilser tilbage på en
"øvert", som jeg kører på nu (Har ført det meste, har sågar presteret at eje
en "rigtig" MC i 2 uger )

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine