Hvordan starter man et batteri uden vand
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-07-02 14:19

Hej.

Jeg kunne ikke starte min båd, og fandt ud af at der ikke var mere vand på
batterierne (2*12v til 24 v's båd) Jeg købte 5 l. demineraliseret vand hos
matas og det slog lige til til begge batterier. Jeg satte ladeapperatet til
i går og der var ingen problemer, det blev ladet med 7 amp. I dag er der
stadig ikke strøm på nogen af batterierne, men hvis jeg sætter ladeapperatet
til så sker der nærmest en kortslutning i batteriet (begge to) Kan jeg
droppe alt om de dejlige batterier på 250 Amp/timer eller hva' gør jeg.

/HHA

Fra : @ndersson

Dato : 05-07-02 15:06

"Hans-Henrik Andresen" <hha@unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til så sker der nærmest en kortslutning i batteriet (begge to) Kan jeg
> droppe alt om de dejlige batterier på 250 Amp/timer eller hva' gør jeg.

Jo oftere og jo hårdere du aflader batterier jo kortere levetid..
det undrer mig at de kan være så tomme for vand.. Det kan tyde på er de er
"faldet sammen" for så koger de når man lader på dem og vandet
forsvinder....
du skulle nok måle om der er noget syre tilbage eller om det er rent vand..

--
Hilsen Andy 2630

Når solen skinner er jeg helst ude at sejle www.brondbyhavn.dk/
Og når det regner spiller jeg DOD læs evt. www.dayofdefeat.dk

Fra : Lars Bonde

Dato : 05-07-02 22:57

Hvis dine batterier har været løbet tør for vand er de færdige og der skal
nye til. det er derfor at ladeapperatet
går helt amok. Hvis de er helt nye er de også færdige. Man SKAL starte med
syer.

VH lars

Fra : Lars Bonde

Dato : 05-07-02 23:01

er du sikker på at du har sat batterierne rigtigt sammen så de giver 24 V ?