portet topstykke?
Fra : S.G

Dato : 04-07-02 14:26

hvad er det lige det gør? dvs hvad effekt giver det til mc´en?
skal der laves andet i forbindelse med en portning? såsom omdysning osv
hvad koster en portning typisk

Skulle spørger fra en makker her i Odense

Fra : Armand

Dato : 04-07-02 17:23

S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en
> hvad er det lige det gør?

Retter kanalerne ved ventilerne ud, samt udvider dem!

> dvs hvad effekt giver det til mc´en?

Bedre gasflow = højere ydelse!

> skal der laves andet i forbindelse med en portning? såsom omdysning
osv

Akkurat som for åbne udstødningers vedkommende: Hvis man regner med
mer-ydelse, slipper man ikke for mer-forbrug. Og dét kræver en
opdysning!

> hvad koster en portning typisk

Aprox 5 kilo :-/

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 06-07-02 20:25

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-07-02 20:25

GERT BO THORGERSEN wrote:
-klip-
Gert, du skal lige have din newsreader fixet, så den ikke skriver Sv:
istedet for Re:, da en stor del af gruppens læsere ellers ikke kan se dit
indlæg. Hvis du bruger ms outloook express 5.0 og du ikke kan ændre det i
indstillingerne bliver du nødt til at finde en patch eller opgradere din
newsreader.

Jeg gentager lige det du skrev, så alle kan se det!

----
-----

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 15-07-02 08:13

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er det lige det gør? dvs hvad effekt giver det til mc´en?
> skal der laves andet i forbindelse med en portning? såsom omdysning osv
> hvad koster en portning typisk
>
> Skulle spørger fra en makker her i Odense

Det kan give øget effekt, og en bedre momentkurve.
Steffen på Middelfartvej skulle være rigitg god til det, jeg har set nogle
af hans dymokurver, jeg vil tro det kommer til at koste ca. 3500 kroner for
gsx1100, det er forskelligt fra model til model, det kører rent på timepris.

ofte skal der ikke dyses om, men det er også meget forskelligt.

Fra : Armand

Dato : 15-07-02 15:33

Jesper Hvalsøe <jhva@int.tele.dk> skrev i en

> [...]
kroner
> for gsx1100, det er forskelligt fra model til model, det kører rent på

Carsten "Midtfyn" i Årslev, som mine anbefalinger følger omkring slige
sager, portede engang en GSX 1100 EF for en ka'l der kun lige kunne
hænge på i slipvinden på kammeratens identiske model - Efter
bearbejdningen var billedet vendt!

> ofte skal der ikke dyses om, men det er også meget forskelligt.

Hvis man regner med mer-ydelse, skal man også regne med merforbrug (á:
større dyser)! :-|

--
Armand.

Fra : RasmusZX9R

Dato : 07-08-02 08:13

> hvad er det lige det gør? dvs hvad effekt giver det til mc´en?
> skal der laves andet i forbindelse med en portning? såsom omdysning
osv
> hvad koster en portning typisk

Kør forbi eller ring til http://www.midtfyns-mc.dk/
Karsten derfra, er ret guru-agtig på det område.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (som sparer sammen til at Karsten kan få lov at lege lidt
med min motor og topstykke)

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 22:52

RasmusZX9R <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev i en
> [...]
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C (som sparer sammen til at Karsten kan få lov at lege

Regn aldrig med mer-ydelse uden at det skal komme fra et mer-forbrug
(læs: opdysning!) :-|

Omkring effektforøgelsen, har jeg netop omtalte Carsten-Midtfyn's ord
for at en GSX 1100 han portede fordi ejeren var led og ked af kun at
kunne hænge på i slipvinden af en kammerat på identisk model: Efter
arbejdet var billedet vendt 180° !!!

--
Armand.