Erfaringer med kåbeglas med flip ?
Fra : Frank

Dato : 04-07-02 09:27

Hej,

Jeg skal ha nyt kåbeglas på min CBR600F2 og jeg har et halvnyt på hånden.

Det er modellen med "flip" øverst - Er der nogen herinde som har noget
godt/skidt at sige om flip-modellen ?

/Frank
CBR600

Fra : Jonas Holt

Dato : 04-07-02 10:00

> Jeg skal ha nyt kåbeglas på min CBR600F2 og jeg har et halvnyt på hånden.
>
> Det er modellen med "flip" øverst - Er der nogen herinde som har noget
> godt/skidt at sige om flip-modellen ?

Hvis du har muligheden, synes jeg du skal prøve det inden du køber. Købte sådan et til en kawasaki
engang og min højde og de turbulenser kåbeglasset gav gav sammenstød - det gav larm i hatten.
Jeg afmonterede glasset igen alene pga larmen.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 04-07-02 12:10

On Thu, 04 Jul 2002 10:59:52 +0200, Jonas Holt wrote:

> [...]
> Købte sådan et til en kawasaki engang og min højde og de turbulenser
> kåbeglasset gav gav sammenstød - det gav larm i hatten. Jeg afmonterede

Det er også hvad jeg har hørt - det afhænger meget af MC og kører.
Har selv haft gode erfaringer med et double-boble til min F2er.
Jeg er 172cm høj og har nu ikke ret meget turbulens ved 200+

PS. Hvor hurtigt går jere på toppen? Jeg kunne tvinge min til 235, men
den kommer temmeligt hurtigt derop... Vi taler her speedometeraflæsning.

--
Jesper
CerBeR 600 som havde en god tur til Assen

Fra : Frank

Dato : 04-07-02 12:18

"Jesper Lillesoe" <jesper@FJERNveloce.dk> wrote in message
> [...]
> Har selv haft gode erfaringer med et double-boble til min F2er.
> Jeg er 172cm høj og har nu ikke ret meget turbulens ved 200+

Hmmm... Det er sgu svært at vurdere så - Jeg er selv 170 cm og stikker
derfor ikke hovedet så højt op Nå fuck - Jeg får det billigt.

> PS. Hvor hurtigt går jere på toppen? Jeg kunne tvinge min til 235, men
> den kommer temmeligt hurtigt derop... Vi taler her speedometeraflæsning.

På min kalibrerede cykelcomputer viser den 239 km/t - dog uden at presse den
ekstremt. Jeg må indrømme jeg havde ikke tid til at kigge på det originale
speepomter - det viser iøvrigt også miles. Efter omdysning og finjustering
målte Rydberg mine baghjulsheste til 94 hk - Og så kan jeg vist ikke
forvente mere der

/Frank
CBR600 F2

Fra : Frank

Dato : 04-07-02 12:25

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message

> [...]
gav larm i hatten.
> Jeg afmonterede glasset igen alene pga larmen.

Har du det endnu ?

/Frank