Sæson for køb af MC?
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-07-02 14:16

Er priserne på brugte MC'er nogenlunde stabile eller kan det bedst betale
sig at købe om vinteren/efterår, når folk ikke kommer ud og køre?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Lars Molnit

Dato : 03-07-02 14:58

"Rune D. Jørgensen" <Rune_dahl@hotmail.com> wrote in message
> Er priserne på brugte MC'er nogenlunde stabile eller kan det bedst betale
> sig at købe om vinteren/efterår, når folk ikke kommer ud og køre?

Gammel skrøne, med lidt hold i...

Om foråret, lige når de fleste skal ud, er priserne høje, fordi der
er der mange som for lysten til at ha MC igen, eller bare få MC... men fra
nu af, og til næste forår, vil priserne alt efter model variere ekstremt
lidt.

Det du kan få prisen ned på er at ringe rundt til dem som sælger
modeller som der er mange til salg af, GS500, SV650, osv... og se hva det
er, og så give dem et tilbud under den pris de har sat dem til salg i..
derved hvis der er en som er desperat nok til at få den solgt, så går de med
til det, eller også er der andre som sælger den samme maskine som du kan
købe den billigere af. Nogen vil brokke sig lidt, og så gir du dem bare dit
nummer, så hvis personen ombestemmer sig, kan han altid ringe :)

VH
Lars Molnit
Suzuki GT- 380 L, Kun 5000Kr.... og jeg mangler ikke pengene, så det er
fast pris :)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-07-02 15:00

> Er priserne på brugte MC'er nogenlunde stabile eller kan det bedst betale
> sig at købe om vinteren/efterår, når folk ikke kommer ud og køre?

Hvis du medregner din extra udgift til forsikring/opbevaring og evt. også
renteudgifter tror jeg ikke der er noget at spare ved at købe om efteråret -
men udvalget er nok større end når først solen begynder at skinne

/A

Fra : Poul B-H

Dato : 03-07-02 19:27

priserne kan være noget lavere om vinteren men udvalget er også mindre, idet
sælgere jo også kan tænke.
Poul B-H

Fra : Armand

Dato : 03-07-02 19:59

Poul B-H <pbekkerh@mail.dk> skrev i en
> priserne kan være noget lavere om vinteren men udvalget er også
mindre, idet
> sælgere jo også kan tænke.
> Poul B-H

Det plejer at være sådan at når først folk har afholdt (været på?) deres
(mc-)ferie, er der ikke penge til mere sjov i den sæson. og således
stagnerer købslysten også i samme takt.
Med faldende købslyst, må brugtpriserne ligeledes falde i forhold til
(især) tiden lige omkring påske! :-/

Erfaringen viser at hvis man ikke er særlig specifik i sine mc-ønsker,
vil der altid dukke et knaldtilbud op i Den Blå Avis indenfor
overskueligt tid, så at vente bevidst til august er måske noget
overdrevet :-/

Når det sidenhen kommer til gensalg af modellen er foråret derimod nok
fornuftigst at finde en køber i!

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 04-07-02 13:44

> [...]
> overdrevet :-/
>
> Når det sidenhen kommer til gensalg af modellen er foråret derimod nok

Med andre ord, det er bedst at eje en mc udenfor sæsonen

Men hvis man vil dyrke en hobby, skal man jo også smede mens jernet er
varmt - den Yamazuki 587 GS, man er brændt varm på, skal da købes med det
samme, så man kan glæde sig over den, mens man stadig kan huske, at det er
dén, man er vild med.

Hvis det hele bare skal gå op i økonomiske vurderinger, så ender man jo med
at have sparet sig til en flad fornemmelse - og hvor sjovt er dét?!

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 04-07-02 16:33

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]
jo med
> at have sparet sig til en flad fornemmelse - og hvor sjovt er dét?!

Jup!

Og i forhold til biler vil der aldrig blive nær det samme tilsæt over en
årrække, næsten uanset hvor uheldig en handel man gør (excl. udgifter
til renovering af en færdig motor)!!

--
Armand.