så er den gal honda cb750 f1
Fra : Stones_TM

Dato : 03-07-02 06:20

Så skulle det være min honda skulle hentes ind til kbh, tog ud for at hente
den, kommer derud drikker en kop kaffe tager hele udstyret på tjekker benz
, det hele ser fint ud , tager kickstarteren 2 gange og den starter, fint,
tænker jeg ingen problemer, tager lidt gas så den kan varme op og,
......stilhed, motoren går ud, kigger på det hele, no game svinet er dødt,
....hmm sikringen er røget, hmmm skifter til en 20amp siking istedet for en
15, første gang jeg drejer nøglen, 1 sec sikring brændt, hmmm...hvad nu,
intet hjælper, prøver en 25 amp, intet hjælpen den dør også i løbet af 2
sec, bruger 10 sikringer for at finde ud af hvad det kunne være ....
har kun en ting at sige HJÆLP

Mvh

StonesTM aka Steen J.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-07-02 08:24

"Stones_TM" <stonestm@c.dk> skrev i en meddelelse

Snip en lang frygtelig historie...

Har prøvet det samme på Suzukien...

Prøv at hive alle multistik fra hinanden og sæt dernæst tænding på - sæt så
stikkene sammen eet efter et, og se, om sikringen går...

(...du kan også bruge en pære i stedet for en sikring - den holder "noget"
længere...)

....i mit tilfælde var det et multistik mellem batteri og baghjul, der havde
haft en dårlig forbindelse (ir?), hvorefter det var blevet så varmt, at
plastikken smeltede, så "indmaden" havde fået kontakt med hinanden...

Da jeg kørte CB 7½ K0, var det gerne galt oppe i lygtehuset med stik, der en
gang i mellem blev meget varme...

(dermed selvfølgelig ikke sagt, at der ikke kan være noget andet galt)
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 03-07-02 09:54

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]

> stikkene sammen eet efter et, og se, om sikringen går...
>
> (...du kan også bruge en pære i stedet for en sikring - den holder "noget"

Hmm, med risiko for at brænde ledningsnettet af ? IMO skal man ikke bruge
søm eller andre ting istedet for de sikringer der er anbefalet, ved mindre
man vil provokere fejl og sikker på der ikke brænder andet grej af end man
har dobbelt af !

MVH Rune, gammel El-spade

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 03-07-02 09:07

> [...]
> man vil provokere fejl og sikker på der ikke brænder andet grej af end man

En gammel El-spade burde vide at sætter han en pære, kan strømmen jo ikke
blive større end det der går i gennem pæren. Dvs. worst case - total
kortslutning - pære får 12 v (ca 5 amp.strøm ved 55w pære).

Kenneth
R1

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 03-07-02 10:26

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blive større end det der går i gennem pæren. Dvs. worst case - total
> kortslutning - pære får 12 v (ca 5 amp.strøm ved 55w pære).

Jeg er lidt rusten i det, indrømmet. my bad

Fra : Armand

Dato : 03-07-02 17:23

Stones_TM <stonestm@c.dk> skrev i en news:afu1g4$7m5$1@sunsite.dk...
> [...]
2
> sec, bruger 10 sikringer for at finde ud af hvad det kunne være ....

Tjaeh :-/

Det mest elementære sted hvor der kan opstå isolations-afslidning, knæk
eller decideret klip på ledningsnettet er hvor hoved"strømpen" passerer
kronrøret!
Kig derfor særligt efter dér! Styrstop-anordningen kan virke som en
decideret lednings-saks hvis en ledning har forvildet sig derned!

--
Armand.

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 03-07-02 20:16

Stones_TM wrote:
<snip en lidelseshistorie>
Hej Steen, prøv at checke boksen på stellet, den er med garanti fyldt emd
irede kortsluttende kabler, og den er et helvede at få lukket i, med alle de
lednigner der skal ind i den =(

Mvh Claus
(hvis cb750f2 dog godt kan arte sig)

Fra : Stones_TM

Dato : 03-07-02 21:20

"Claus Ruglund Jakobsen" skrev
> [...]
> irede kortsluttende kabler, og den er et helvede at få lukket i, med alle

Tak for Rådet Claus, Jeg vil lige sige at inden jeg rensede alle stik og
samlinger fungerede den helt fint, men Baglyset virkede ikke.
nu Virker bag lyset da, Hvis jeg plopper en 25 amp sikring i lyser både
front og baglys men lige så snart at moto´ren bliver startet og en smule gas
kommer på så ryger sikringen, (hoved Sikringen)
(jeg rensede Ledninger og Stik Før Problemet)

MVH
Steen J

som gerne vil vide hvor jeg finder et Venste Side skjold til en f1 og et
trebens Blink Relæ

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 08:14

Fra : Stones_TM

Dato : 04-07-02 08:14

"Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> wrote in message

> Du må lige først blive enig med dig selv om det er en 73' du har eller en
> F1.

Det er meget Simpelt, min Mc er et Multidyr, f1 stel men motoren er en
K?????..
så delene til stel og lign skal være til f1 , men motordele, vist nok er til
k3 eller 4

hehhe

Mvh Steen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 04-07-02 15:58

> [...]
gas
> kommer på så ryger sikringen, (hoved Sikringen)
> (jeg rensede Ledninger og Stik Før Problemet)

Jo selv tak, har du måske ikke været så uheldig at bytte rundt på kablerne
til baglygten eller et andt sted?? det samme problem havde jeg med for en 14
dage siden og da havde jeg byttet rundt ved baglygten hvilket resulterede i
at den døde når jeg tændte for lyset...

ANg sidedækslerne, skal du nok prøve at sætte annoncer i ALLE de steder du
kan komme til da de er utroligt sjældne,og utroligt svage, begge mine er
reppet med glasfiber indvendigt, da de flækker for et godt ord =(

Blinkræleet kan købes ved alle mc forhandlere der har maxs mc katalog(mc
nøglen 2002), der er den på side 392, ordrenr 171514 og koster samfulde 86
kr inkl moms

Mvh Claus
(den lykkelige ejer af en regnvåd f2)

Fra : Stones_TM

Dato : 04-07-02 17:50

> [...]
> nøglen 2002), der er den på side 392, ordrenr 171514 og koster samfulde 86

er det kataloget eller relæet vi snakker om???

Mvh

Steen J

Fra : Stones_TM

Dato : 04-07-02 18:03

egentligt er det vel nemmere at spørge om der er nogen der bor i holbæk,
tølløse egnen der har et dyt forstand på gamle cb 750 f1
med en k3 /k4 motor og så finde ud af om Du/I har tid til at komme en dag
og kigge på den,

Mvh Steen J

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 04-07-02 18:49

Stones_TM wrote:
> "Claus Ruglund Jakobsen skrev >
>
> er det kataloget eller relæet vi snakker om???
>
> Mvh
>
> Steen J
Begge dele er meget praktiske nej men kataloget kan fås gratis ved uno
motor inde i holbæk, og de har eller kan sikkert skaffe ræleet.

MVH Claus
Der gerne ville hjælpe med ledningsnettet, men som bor i det "mørke" jylland

Fra : Stones_TM

Dato : 04-07-02 21:31

Så vil jeg bare Spørge Igen , er der nogen der botr på Sjælland, I nærheden
af Tølløse der har tid og lyst til at Kigge på min MC..

Mvh

Steen J