"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3D206F11.7090405@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har lige tilbragt det meste af dagen, nede hos Rydbergs MC.
> Jeg skal ellers lige love for at den sølle bandit, er belvet gået
> igennem fra Z-A og tilbage igen
>
> Men først var den lige på rullen, for at tjecke hvordan den reagerede.
> Så splittede vi den totalt ad, og skulle tjecke ventilerne. Men det stod
> 100% som de skulle.....
> Nå, men så samlede vi motoren igen. Så skiftede vi olien, og oliefilteret.
> Så til karburatorene. Efter hvad vi kunne se på CO testen, fik den en
> for fed balanding, så vi troede først at den var blevet overdysset. Men
> da vi fik den splittet ad, fandt vi ud af at det var std. dysserne der
> sad i. Hmm.. Hvad fan var det så?
> Nå, men så tjeckede vi blandings skruerne. De stod tilgengæld helt af
> h... til. Og slet ikke ens. Så de blev stillet som Jesper(Mekanikeren)
> mente at de skulle stå.
> Så blev det hele renset godt igennem, og samlet igen, og synkroniseret.
> Vi havde dog lidt problemer med at få pakningerne, til luftfilteret
> tætte. Men hvad flydende pakning ik kan gøre...... Så belv de endelig
> tætte.
>
> Så fik vi ellers samlet det meste af geden igen. Så skulle den ellers
> stå sin prøve. Så på rullen igen.
> Nu skete der ting og sager. Den kørte jo som en drøm!
>
> Nu var kurven MEGET bedre, og den havde omkring 52hk, i stedet for de
> 46hk som vi startede. Så det var gået til held.
>
> Nå men så ud med den igen, og samle den færtig. I mens vi skruede løs,
> sagde jeg til Jesper at jeg ik var helt til freds med den bremse effekt
> som forbremsen leverede. Så kikkede han lidt på klodserne, og sagde at
> de havde nogle Snitr.... metal, som jeg skulle bruge i stedet for de
> kevlar klodser der sad der. Så skiftede vi hele banten, og hvor var jeg
> glad for det, da jeg så de gamle klodser. De smulrede bare man kørte
> fingeren hel over den.....
>
> Nu skal jeg ellers love for at den kan bremse for og bag. Nu lever
> bremserne da i hvertfald op til deres dimensionering. (2x flydende
> skiver m. 4stemplede kalibere.).
> Nu skal jeg knap røre bremsen for at bremse kraftigt.
>
> Så det var en udemærket dag for Banditen og mig.
>
> Det største problem er regningen der blev tilbage. Jeg havde jo købt
> bremse dele for næsten 1000,- som jeg ik lige havde regnet med.
> Jeg havde været der hele dagen, næsten, og sådan.....
> Jeg havde fået olie på, nyt olie filter, rulle test, CO test, og
> sådan.... Så jeg regnede med en regning på +5000,-
>
> Men jeg blev overrasket. 3542,- i alt.....
>
> Jeg stod måløs og kørte dankortet igennem maskinen, men alligvel meget
> glad......
>
> Så jeg kan kun anbefale Rydbergs Mc!......
> Jeg poster en kruve når jeg har fundet min scanner.
>
> Mvh Emil
> --
>
www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit
> Der nu RYKKER igennem........
>
Smid evt. din historie på DMCN, det vil Rydbergs MC nok blive glade for..
Kenneth