Dæktryk Bar til Psi ?
Fra : Mike Speed

Dato : 30-06-02 19:09

Hej

Er der nogen der har en udregning fra Bar til Psi.
Jeg har en Yamaha 600FZS. Der skriver de 2.25 bar til forhjul og 2.8 bar
til baghjul, men hvad er det i Psi ????

Michael
Michaelkrx@mail.dk

Fjern X fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Michael K. S.

Dato : 30-06-02 19:30

On Sun, 30 Jun 2002 20:09:03 +0200, "Mike Speed" <michaelkrx@mail.dk>
wrote:

>Er der nogen der har en udregning fra Bar til Psi.

1 bar ~ 14.5 psi

>Jeg har en Yamaha 600FZS. Der skriver de 2.25 bar til forhjul og 2.8 bar
>til baghjul, men hvad er det i Psi ????

33 psi for 41 psi bag

-M

Fra : RacerNiels

Dato : 30-06-02 20:19

"Mike Speed" <michaelkrx@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har en udregning fra Bar til Psi.
> Jeg har en Yamaha 600FZS. Der skriver de 2.25 bar til forhjul og 2.8 bar
> til baghjul, men hvad er det i Psi ????

Der er som regel altid begge skala'er på tankstationernes luftpumper - kig
der.

En anden ting: Er 2.8bar ikke kun når du har passager på? Jeg har set 2.5
normalt og 2.9 med passager.

Niels
FZS600 *til tider*

Fra : Squish

Dato : 30-06-02 23:21

Mike Speed wrote:
> [...]
> Michael
> Michaelkrx@mail.dk
>
> Fjern X fra min email hvis du vil skrive til mig

Hej Michael,

2.25 bar = 33 Psi (pounds per square inch)
2.8 bar = 41 Psi
Se evt.:
http://www.convert-me.com/en/convert/pressure

Mvh. Squish

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-06-02 23:38

> Er der nogen der har en udregning fra Bar til Psi.

Ja, 1 bar er ~14,5 psi (og ~0,99 atmosfære).

> Jeg har en Yamaha 600FZS. Der skriver de 2.25 bar til forhjul og 2.8 bar
> til baghjul, men hvad er det i Psi ????

2,25 bar er ~32,6 psi og 2,8 bar er ~40,6 psi.

Mvh
Steen

Fra : N/A

Dato : 01-07-02 07:35

Fra : Carsten

Dato : 01-07-02 07:35

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
meddelelse news:afnpmg$g0s$7@news.cybercity.dk...
> Hvorfor det?
> Der er da en bar-skala på ethvert dæktryks-apparat!

Ikke i udlandet skal jeg lige hilse og sige. Jeg skal bruge
36 psi i forhjul og i Frankrig skulle jeg så lige have
Honda'en opdateret, men næ nej, hvis man ikke lige ved
hvad det er i bar så skal man ikke regne med nogen
hjælp.

> p.s.i. = Pund pr. kvadrat-tomme, og såvel pund,
>som tommer er droppet
> ved lov, da metersystemet indførtes!
> Hvorfor så hænge sig i den forældede opgivelse?!

I så fald er det jo lidt underligt at diverse instruktions-
bøger stadig benytter psi opgivelser (uden at angive
bar samtidig).

Carsten

Fra : Armand

Dato : 01-07-02 15:02

Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]
> Honda'en opdateret, men næ nej, hvis man ikke lige ved
> hvad det er i bar så skal man ikke regne med nogen

Mystisk :-/
Det er sågu' da ellers franskmændene der proklamerer at have opfundet
metermålet!

- - -Engelsksprogede manuals!

--
Armand.