Køleren lækker
Fra : Arne Sørensen

Dato : 30-06-02 16:12

Kan man reparere en mc-køler på samme måde som på en bil?? Eller hvad ?
Min Honda VF1000F2 er lige begyndt at smide vand fra den ene køler
(nederste) - det ser ud til at det er fra det ene hjørne af køleren det er
galt.
Som jeg lige ser det kan det måske repareres ved
1. tilsætte noget kølertætner til vandet (det er jeg lidt usikker på)
2. plastre køleren til der hvor den er utæt - plastic padding eller sån.

Gode råd modtages med glæde - indtil videre efterfylder jeg bare med
dest.vand.

Arne S.
Honda VF1000F2

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-06-02 16:33

> Gode råd modtages med glæde - indtil videre efterfylder jeg bare med
> dest.vand.

kan det ikke loddes ?

mvh

Thomas Jensen
XJ600s , luftkølet

Fra : Armand

Dato : 30-06-02 19:51

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en

> kan det ikke loddes ?

Det burde kunne loddes, men at bruge "kølertætner" spænder kun ben for
håndværkerens mulighed for at lodde den!
Forhør dig ved nærmeste køler-værksted om muligheden og prisen, som kun
kan være billig i.f.t. originale reservedelspriser (check dog lige
www.davidsilverspares.co.uk for deres prisleje!).

--
Armand.

Fra : Lars Henrik

Dato : 30-06-02 20:33

"Arne Sørensen" wrote:

> [...]
> 2. plastre køleren til der hvor den er utæt - plastic padding eller sån.
>
> Gode råd modtages med glæde - indtil videre efterfylder jeg bare med

køleren kan sandsyligvis loddes eller svejses, afh. af materialet.
Kølertætner er måske også godt nok, men hvis køleren er revnet, vil det ikke
holde ret længe. På min gamle Honda og forresten også på den "nye" Husqvarna
crosser havde/har køleren en lille fin revne imellem lamellerne, som ikke kan
svejses pga. meget !! tyndt materiale = aluminium. Derfor blev kølerne gjort
helt !!! rene og repareret med kemisk metal.(en art plastic padding) Det
holder på 5. år på Hondaen (jeg snakker stadigvæk med ham som købte den) og 4.
måned på Husky'en til trods for talrige styrt og værre.......

Når du efterfylder hele tiden, mener jeg, at det vil være en god ide at blande
kølervædske i vandet.

Lars Henrik team-sneglefart.dk

Fra : Arne Sørensen

Dato : 30-06-02 23:09

Hi folks

Tak for de gode svar - jeg vil straks forhøre mig heromkring hvem der laver
sån noen reperationer..

Arne S.

Fra : Michael H.

Dato : 01-07-02 12:15

"Arne Sørensen" <lqp@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> 2. plastre køleren til der hvor den er utæt - plastic padding eller sån.
>
> Gode råd modtages med glæde - indtil videre efterfylder jeg bare med

Der ligger en på Halmtorvet i København der laver kølere, og efter hvad jeg
har hørt
er han dygtig til det, og så er han også billig og hurtig til at lave dem.

Michael

Fra : Arne Sørensen

Dato : 04-07-02 16:59

Tak Michael

Det er jo lige ned ad banen - kører næsten forbi der hver dag .....

Arne S.
Valby
Honda VF1000F2 med utæt køler.....