/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
kawa gpz 500
Fra : MN


Dato : 29-06-02 18:59

Hej jeg skal ud at kikke på en kawasaki gpz 500S til min kone er der noget
jeg skal være specielt opmærksom på ved gennemgang og afprøvning det er en
1995 model ??

VH Mikael



 
 
M Poll (30-06-2002)
Kommentar
Fra : M Poll


Dato : 30-06-02 09:17

"MN" <mlv@get2net.dk> wrote in message
news:ZhxT8.2$gn6.240@news.get2net.dk...
> Hej jeg skal ud at kikke på en kawasaki gpz 500S til min kone er der noget
> jeg skal være specielt opmærksom på ved gennemgang og afprøvning det er en
> 1995 model ??
>
> VH Mikael

Hej Mikael

Jeg havde en gpz 500S fra 95 indtil sidste sæson, det eneste større problem
jeg havde var kronrørslejer der skulle skiftes, og det er nemlig lige det
problem at denne model har. Så de skal checkes. Du kan evt stille den på
centralstøttebenet få en til at trykke ned på bagenden , så kan du frit køre
styret frem og tilbage, hvis det føles som om at der er et hak et sted skal
de skiftes.

Med venlig hilsen
Martin Poll
www.martinpoll.dk




Kristoffer Lippert (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 30-06-02 14:22

Hejsa

Ja, kronrørslejer er også det eneste jeg lige kan komme i tanker om. - Min
er en '96er, og jeg kan ikke lige huske hvornår de opdaterede modellen, men
du kan se det på bagskiven, hvis den ikke er der (den har en tromle) så er
det den gamle model.
Ellers er der ikke noget at undsætte på den. - Min har opført sig pænt, om
end end den bruger lidt olie, ca. 1 l. pr. 3000km.

Mvh
Kristoffer


"M Poll" <poll@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d1ebe7b$0$168$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "MN" <mlv@get2net.dk> wrote in message
> news:ZhxT8.2$gn6.240@news.get2net.dk...
> > Hej jeg skal ud at kikke på en kawasaki gpz 500S til min kone er der
noget
> > jeg skal være specielt opmærksom på ved gennemgang og afprøvning det er
en
> > 1995 model ??
> >
> > VH Mikael
>
> Hej Mikael
>
> Jeg havde en gpz 500S fra 95 indtil sidste sæson, det eneste større
problem
> jeg havde var kronrørslejer der skulle skiftes, og det er nemlig lige det
> problem at denne model har. Så de skal checkes. Du kan evt stille den på
> centralstøttebenet få en til at trykke ned på bagenden , så kan du frit
køre
> styret frem og tilbage, hvis det føles som om at der er et hak et sted
skal
> de skiftes.
>
> Med venlig hilsen
> Martin Poll
> www.martinpoll.dk
>
>
>



MN (30-06-2002)
Kommentar
Fra : MN


Dato : 30-06-02 15:06

Mange tak
er der noget om dårlig gearkasse ? det var der er forhandler der sagde,
han renoverede en del af dem på den model , men han forhandlede altså heller
ikke kawasaki sa det var nok derfor.

Vh Mikael
Kristoffer Lippert skrev i meddelelsen
<3d1f0525$0$265$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
>Hejsa
>
>Ja, kronrørslejer er også det eneste jeg lige kan komme i tanker om. - Min
>er en '96er, og jeg kan ikke lige huske hvornår de opdaterede modellen, men
>du kan se det på bagskiven, hvis den ikke er der (den har en tromle) så er
>det den gamle model.
>Ellers er der ikke noget at undsætte på den. - Min har opført sig pænt, om
>end end den bruger lidt olie, ca. 1 l. pr. 3000km.
>
>Mvh
>Kristoffer
>
>
>"M Poll" <poll@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>news:3d1ebe7b$0$168$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> "MN" <mlv@get2net.dk> wrote in message
>> news:ZhxT8.2$gn6.240@news.get2net.dk...
>> > Hej jeg skal ud at kikke på en kawasaki gpz 500S til min kone er der
>noget
>> > jeg skal være specielt opmærksom på ved gennemgang og afprøvning det er
>en
>> > 1995 model ??
>> >
>> > VH Mikael
>>
>> Hej Mikael
>>
>> Jeg havde en gpz 500S fra 95 indtil sidste sæson, det eneste større
>problem
>> jeg havde var kronrørslejer der skulle skiftes, og det er nemlig lige det
>> problem at denne model har. Så de skal checkes. Du kan evt stille den på
>> centralstøttebenet få en til at trykke ned på bagenden , så kan du frit
>køre
>> styret frem og tilbage, hvis det føles som om at der er et hak et sted
>skal
>> de skiftes.
>>
>> Med venlig hilsen
>> Martin Poll
>> www.martinpoll.dk
>>
>>
>>
>
>



Anders Thorup (01-07-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 01-07-02 12:38



> Mange tak
> er der noget om dårlig gearkasse ?
<snip>

Tjaee, jeg ved ikke om det med dårlig gearkasse gælder for 95'er men jeg
havde en 92'er og på vej hjem fra åbningen af bakken flækkede 3.gear
tandhjulet og blev kørt med rundt i gearkassen, hvorved den totalt-smadre
hele gearkassen,, og blokerede mit baghjul (heldigvis holdt jeg tungen lige
i munden, og undgik et styrt)

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly".




Kristoffer Lippert (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 02-07-02 23:18


> er der noget om dårlig gearkasse ? det var der er forhandler der sagde,
> han renoverede en del af dem på den model , men han forhandlede altså
heller
> ikke kawasaki sa det var nok derfor.

Hmn, ikke noget jeg umiddelbart kan sige ret meget til.. - efter det 45.000
km min har gået er den da lidt slidt, men det er ikke sådan at den lyder
slemt eller falder ud af gear eller andre sære ting. - det eneste er at den
i enkelte tilfælde kan være lidt tricky at få listet ned i gear når man
ruller meget langsomt (fx. frem mod et lyskryds, hvor man har taget farten
af men glemt at skifte ned igennem alle gearene...)
Jo, så har den det også lidt sjovt med at "klonke" ved skift fra 1. til 2.
og 2. til 3. gear, når den er varm og man kører den lidt langt ud i
omdrejninger. - hvis den er kold så siger den ikke noget... (behaviour by
design?!?) - anyway, det er ikke så slemt at jeg har gjort noget ved det...
(den kører jo upåklageligt)

Mvh
Kristoffer




Armand (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-02 19:43


Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
news:3d1f0525$0$265$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Ja, kronrørslejer er også det eneste jeg lige kan komme i tanker om. -
Min
> er en '96er, og jeg kan ikke lige huske hvornår de opdaterede
modellen, men
> du kan se det på bagskiven, hvis den ikke er der (den har en tromle)
så er
> det den gamle model.

Kun lige for at nævne det, nu hvor jeg har oplevet sagen én gang:
En alt for lang primærkæde!!

Kæden løber lige indenfor oliepåfyldningen. Eftersom at det er enkelt at
forvisse sig om at den ikke er så lang at den kan trykkes op imod
indersiden af koblingsdækslet v.h.a. en finger igennem oliepåfyldningen
(med motoren slukket!!!), er der ingen grund til ikke at udføre denne
kontrol!

--
Armand.



MN (01-07-2002)
Kommentar
Fra : MN


Dato : 01-07-02 17:24

Takker mange gange
mikael
Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
>news:3d1f0525$0$265$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Hejsa
>>
>> Ja, kronrørslejer er også det eneste jeg lige kan komme i tanker om. -
>Min
>> er en '96er, og jeg kan ikke lige huske hvornår de opdaterede
>modellen, men
>> du kan se det på bagskiven, hvis den ikke er der (den har en tromle)
>så er
>> det den gamle model.
>
>Kun lige for at nævne det, nu hvor jeg har oplevet sagen én gang:
>En alt for lang primærkæde!!
>
>Kæden løber lige indenfor oliepåfyldningen. Eftersom at det er enkelt at
>forvisse sig om at den ikke er så lang at den kan trykkes op imod
>indersiden af koblingsdækslet v.h.a. en finger igennem oliepåfyldningen
>(med motoren slukket!!!), er der ingen grund til ikke at udføre denne
>kontrol!
>
>--
>Armand.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste