Har du adgang til et multimeter meter, der kan måle volt og ampere så er du
sikkert godt på vej
Prøv at lade dit batteri helt op og mål klemmespændingen på det .... den
skulle gerne ligge et stykke over 12V ... feks 13,6 osv...
Prøv så at isætte batteriet og sætte ampere meteret ind i SERIE med plus
ledningen ... trækkes der strøm når mc'en er "slukket" ..?
Tænd maskinen og sluk lyset ... mål klemmespændingen .... (mens batteriet er
i) hvad er den ?
kobel batteri fra mens maskinen kører og mål batteri ledningerne (hvor
batteriet var tilkoblet)
hvilken spænding findes der ?
Lige et par start spørgsmål.
M.v.h.
Lasse Madsen
"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
news:3d1e3f4c$0$151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Har kørt små 400 km, fra Fyn til Sjælland. Alt gik fint... bort set fra at
> den tabte strøm.. så enten blinke eller lys på---- Bliver ordnet på
tirsdag.
> MEN... her til aften, det var en dejlig aften på Stevns, ville jeg lige
køre
> en hyggetur. Har kørt ca. 3 km, så pludselig sagde det, phlopp fra
> motoren... og den var død. Slukkede straks lyset, satte den i 4. gear, og
> prøve at starte den i farten. Det kunne jo være den bare havde spist det
> sidste strøm... men nej.. DØD.-
> Måtte tomle den tilbage til mine forældre... hente en trailer... og
> transportere den tilbage til dem. Der er lidt strøm på batteriet. Neutral
og
> olie lampen lyser... men... el-starten er ikke virksom... og ved kickstart
> sker der heller ikke det store...
> Inden jeg kaster mig over den her søndag... nogen ideer til hvad det kan
> være??
> Selv tænker jeg følgende:
> 1. Ventilerne igen`?
> 2. Ledningsnettet?
> 3. døde tændrør??
> 4. Platinerne?
> 5. Ufoer??
>
> Jeg er lidt lost.. så al hjælp er MERE end velkommen... skulle jo gerne
hjem
> til Fyn igen..
> Brian
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>