At vente på Godot?
Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 29-06-02 21:57

Hmm! - Så fik SR'en justeret ventiler, hvilket senere på denne aften gav en
begrundelse for, at hyppe en tur på gedden. Måske en dårlig begrundelse....
men alligevel bedre end ingenting. Vejret var bare pissegodt (det
styrtregnede ikke) og jeg besluttede, at køre ind til midtbyen (Aalborg).

Det er også fint. . .

Jeg kommer på et tidspunkt til, at holde for rødt, ingen trafik fra
sidevejen... vente, vente, vente!Stadig ingen trafik og stadig rødt for
mig! - En bil triller op bag ved mig og vi venter i lang tid.... stadig rødt
lys.

Min placering i krydset fejler intet, alligevel forsøger jeg, at rulle
cyklen lidt frem og tilbage, i håbet om, at "lyskuvens vågne øje" vil
registrere, at der faktisk er nogen, der gerne vil over krydset..... men det
hjalp ikke en dyt!

Pludselig bliver bilisten bagved utålmodig, vedkommende overhaler mig og
kører overfor rødt, hvorefter at blinklyset umiddelbart efter skifter til
grønt (sådan lidt "hovsa!? - agtigt").

Herefter kan jeg fuldføre "min lovlige handling"
Jeg kommer til at tænke på mange ligende oplevelser... I dette tilfælde fik
sidevejen non-stop-grønt, men jeg har også oplevet (i et andet kryds), at
signalet på sidevejen skifter fra grønt til gul og til rødt... HVOREFTER at
sidevejen atter får grønt, dette stod på i en rum tid, indtil en billist
kørte op på siden af mig (jeg skulle til højre, bilen skulle til venstre),
herefter skiftede lyset ØJEBLIKKELIGT, så vi kunne køre frem i krydset.

Er det blot min lille 250'er, der forveksles med luft, eller er det et
generelt problem? - Hvad gør I?
Skal man påpege en masse steder og gå ned på politigården for at banke hårdt
i bordet?!

Hilsen
Lars
____________
Fjern NOSPAM fra min E-mail-adresse
MEDMINDRE at du er spammer! - I så fald skal NOSPAM stadig stå i E-mail
adressen!

Fra : Anneli

Dato : 29-06-02 22:08

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> generelt problem? - Hvad gør I?
> Skal man påpege en masse steder og gå ned på politigården for at banke

Det har jeg også oplevet, og ehhh.... jeg har altså valgt, at køre
forsigtigt frem (man kan jo ikke holde dér for evigt) og over for rødt. Men
man burde nok henvende sig på kommunen, det er vel et spørgsmål om
justering.

Stor hilsen Anneli og Savage :0)

Fra : N/A

Dato : 30-06-02 13:37

Fra : René Hansen

Dato : 30-06-02 13:37

Æh,
Hvudden kan man henvende sig til kommunen når man holder ude i Storeødenæs
for rødt....
Ren

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-06-02 17:44

"René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Æh,
> Hvudden kan man henvende sig til kommunen når man holder ude i Storeødenæs
> for rødt....

Du har vel for helvede en mobiltelefon, ikke?

Ring så til 118, når du alligevel holder der og spilder tiden og få oplyst
nummeret på Storeødenæs kommune og sig, at du har et problem...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-06-02 22:42

> [...]
> cyklen lidt frem og tilbage, i håbet om, at "lyskuvens vågne øje" vil
> registrere, at der faktisk er nogen, der gerne vil over krydset..... men

Det har jeg også oplevet tit, og det er skam ikke få steder. Problemet er
størst om aftenen/natten, hvor nogle lys står konstant indtil der kommer
trafik i andre retninger. Ret praktisk når man er i bil, men det virker
desværre ikke altid med MC'er.
Hvis du nu lagde cyklen ned under kørslen og slidede hen over asfalten, så
kunne føleren i vejen måske føle at du kom og skifte.
Enkelte bliver aktiveret ved lys, og der kan der hjælpe at give lyskurven
lidt langt lys. Det har hjulpet mig et par gange i bil, hvor den ikke har
reageret.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 04-07-02 09:40

> Ret praktisk når man er i bil, men det virker
> desværre ikke altid med MC'er.

Helt enig! - Jeg skulle bare høre, om det er et generelt problem. (Hvilket
jeg kan forstå, at det er!)
Men det må kunne gøres smartere! - Hvis sensoren ikke kan registrere nogen
på sidevejene, så skulle den da alligvel lave et "lille grønt lys".... bare
en gang imellem?

> Hvis du nu lagde cyklen ned under kørslen og slidede hen over asfalten, så
> kunne føleren i vejen måske føle at du kom og skifte.

Nåeja, ret smart! - Men før at jeg fatter hvad der sket, til at jeg får
gedekiddet på benene, tømt manifolden for benzin og sparke liv i resterne,
så kan lyset jo nå, at skifte 16 millioner gange.

Hilsen
Lars
(der forsøgsvis slæber rundt på en lang jernlænke, som han vil brede ud på
de sorte streger i vejen, næste gang dette problem opstår)
Alternativt, så må man gå hen til fodgængerfeltet og trykke på knappen og
hoppe tilbage på persillehakkeren.

Fra : Pein

Dato : 30-06-02 18:01

"Lars T. Thomsen" skrev ...

> [...]
> sidevejen... vente, vente, vente!Stadig ingen trafik og stadig rødt
> for mig! - En bil triller op bag ved mig og vi venter i lang tid....

Jeg har også prøvet dette masser af gange forskellige steder, og jeg har
hørt mange historier om at kommunen gentagne gange er blevet gjort opmærksom
på problemet uden der er sket en sk*d.

Og jeg kender tricket med at finde de sorte striber i asfalten hvor følerne
er fræset ned, men det hjælper kun nogle gange.

Så jeg har valgt at blæse på det. Jeg gider ikke længere vente i 100 år. Jeg
ser mig for, og kører over for rødt. Ved et enkelt kryds som jeg kender
godt, gider jeg ikke engang stoppe helt op hvis det er midt om natten.
Skulle jeg en dag få en bøde for det, har jeg ikke set mig ordentligt for
Så er det jo bare at betale ved kasse 1.

Men skulle jeg nogensinde få en bøde på den måde, så vil kommunerne få
breve, emails rykkere og hele baduljen hver eneste gang jeg oplever sådant
et kryds.
Indtil videre håber jeg en eventuel betjent vil vise forståelse hvis han
skulle opdage en sådan situation.

/Pein

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-06-02 18:14

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skulle jeg en dag få en bøde for det, har jeg ikke set mig ordentligt for
> Så er det jo bare at betale ved kasse 1.

Jaa, men der er en temmelig stor risiko for at blive sendt til en
orienterende køreprøve, hvilket er den normale straf for "bare" at køre over
for rødt. Det burde selvfølgelig ikke være noget problem med en ny
teori/køreprøve men det er ærgelige 4.000,- at spendere på det.

Allan Bojesen (der endnu ike har oplevet at holde unormalt længe ved
lyskryds)

Fra : Pein

Dato : 30-06-02 20:57

"Allan Bojesen" skrev ...

> [...]
> køre over for rødt. Det burde selvfølgelig ikke være noget
> problem med en ny teori/køreprøve men det er ærgelige

UPS kan det koste så meget? I en situation hvor der i øvrigt ikke er trafik
og man gør det forsigtigt, mon det så ikke bare koster de der standard 500?

> Allan Bojesen (der endnu ike har oplevet at holde unormalt længe ved
> lyskryds)

Du kører ikke på en cykel af plastik og aluminium som mange af os andre
eller?

Mvh. Pein
Honda TransAlp (der ikke aktiverer alle lyskryds)
Yamaha DT125R (uden det problem - ser sjældent asfalt)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-06-02 21:17

> UPS kan det koste så meget?

Ja, i henhold til bødekataloget. Hvis det sker i forbindelse med selv det
mindste uheld, er det lynhurtigt ubetinget frakendelse og det der er værre.

> I en situation hvor der i øvrigt ikke er trafik og man gør det forsigtigt,
mon > det så ikke bare koster de der standard 500?

Det kommer selfølgelig an på personligheden ved betjenten, men jeg personlig
vil ikke undersøge sagen

> Du kører ikke på en cykel af plastik og aluminium som mange af os andre
> eller?

Der er masser af plastik, men udover moteren er resten mest stålrør og såån.

Allan Bojesen
CBR1000F (stålarmeret plastikraket)

Fra : Jens U

Dato : 01-07-02 02:53

Allan Bojesen skrev...
> "Pein" skrev...
>
> Det kommer selfølgelig an på personligheden ved betjenten, men jeg
personlig
> vil ikke undersøge sagen

Måske er der mere jern i en BMW.
En mc betjent tænder måske bare blinket og køre over, hvis signalfyret ikke
vil skifte.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 01-07-02 09:04

SNIP....

> [...]
> generelt problem? - Hvad gør I?
> Skal man påpege en masse steder og gå ned på politigården for at banke

Må jeg foreslå følgende: finde dit frigear, af geden, 10 sprællemænd, hvis
det ikke virker må man gå over til englehop, når der så bliver grønt op på
geden igen, og ligge fra med en dejlig sort stribe
Sig lige til når du forsøger næste gang så vil jeg gerne stå og kigge på
))

MVH Rune

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 05-07-02 18:18

> Sig lige til når du forsøger næste gang så vil jeg gerne stå og kigge på
> ))
Okay! - Forvent, at du modtager en >8MB MPEG-fil i din postkasse!

Hilsen
Lars