|
| Køb af mc Fra : Werner Nielsen |
Dato : 29-06-02 10:27 |
|
Hej! Allesammen.
Jeg er sådan i tvivl.
I mine unge dage, halvtredsserne, kørte jeg Triumph Tiger 110, tunet med
bronze topstykke, m.m.
Jeg havde også en BSA Goldstar, samt en Goldenflash, Matles
competition,m.fl.
Nu er der gået, alt for mange år uden mc, kun arbejde.
Inden jeg tilter, vil' jeg have en mc.Jeg har set på mange men-
min tvivl' i dag er,-skal jeg købe en BSA SuperRocket.??
Eller Triumph Bonneville.?? og hvad med reservedele.m.m.
Werner
| |
Ib Jakobsen (29-06-2002)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-06-02 11:33 |
|
Werner Nielsen wrote:
> Hej! Allesammen.
> Jeg er sådan i tvivl.
> I mine unge dage, halvtredsserne, kørte jeg Triumph Tiger 110, tunet med
> bronze topstykke, m.m.
> Jeg havde også en BSA Goldstar, samt en Goldenflash, Matles
> competition,m.fl.
> Nu er der gået, alt for mange år uden mc, kun arbejde.
> Inden jeg tilter, vil' jeg have en mc.Jeg har set på mange men-
> min tvivl' i dag er,-skal jeg købe en BSA SuperRocket.??
> Eller Triumph Bonneville.?? og hvad med reservedele.m.m.
> Werner
Køb "klassisk bil og mc". Der er masser af tilbud, og annoncer for dele. Og
såmænd også anden læsning fra din "ungdom".
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Pwh (29-06-2002)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 29-06-02 15:18 |
|
Var det ikke en bedre ide at købe en moderne mc i stedet for.
Der er jo trods alt sket en udvikling de sidste 50 år.
Mc'erne er blevet meget bedre på alle punkter.
Jens
| |
Claus Rittig (29-06-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 29-06-02 15:41 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en meddelelse
news:3d1dc134$0$148$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Var det ikke en bedre ide at købe en moderne mc i stedet for.
> Der er jo trods alt sket en udvikling de sidste 50 år.
> Mc'erne er blevet meget bedre på alle punkter.
Den vil jeg gerne brodere lidt videre på.
Da du var ung (undskyld) var det måske mere naturligt når ting gik lidt i
stykker, og man skulle reparere lidt ude på landevejen? Fra BSA's
srothedstid og til idag er der sket en hel del med materialekvalitet,
samlekvalitet, køreegenskaber og meget andet.
Hvis det du ønsker er en af maskinerne fra dengang, så har jeg ikke viden
til at hjælpe dig videre, men du kunne også lige tjekke den _nye_ Triumph
Bonneville. De minder meget om den gamle, men 40-50 års udvikling kan
mærkes. Jeg har prøvekørt den hos Vagn Jensen i Lystrup ved Århus, ikke nok
med at han har masser af de "gamle" cykler, men han har også de nye Triumph.
Så _ved_ du den holder din tid ud, og du _ved_ at du kan koncentrere dig om
at køre, uden at risikere at skulle skrue lidt i vejkanten og du _ved_ du
kan få reservedele. Og autenciteten er der ikke noget i vejen med, der _er_
en Triumph!
Rittig
| |
Hald (29-06-2002)
| Kommentar Fra : Hald |
Dato : 29-06-02 18:16 |
|
Jeg kan også anbefale den nye Boneville. Den kører rigtig godt og er meget
nem at have med at gøre. Men den er noget dyr. 140.000 kroner!
Mvh Peter Hald
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3d1dcb52$0$177$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@.get2net> skrev i en meddelelse
> news:3d1dc134$0$148$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Var det ikke en bedre ide at købe en moderne mc i stedet for.
> > Der er jo trods alt sket en udvikling de sidste 50 år.
> > Mc'erne er blevet meget bedre på alle punkter.
>
> Den vil jeg gerne brodere lidt videre på.
> Da du var ung (undskyld) var det måske mere naturligt når ting gik lidt i
> stykker, og man skulle reparere lidt ude på landevejen? Fra BSA's
> srothedstid og til idag er der sket en hel del med materialekvalitet,
> samlekvalitet, køreegenskaber og meget andet.
>
> Hvis det du ønsker er en af maskinerne fra dengang, så har jeg ikke viden
> til at hjælpe dig videre, men du kunne også lige tjekke den _nye_ Triumph
> Bonneville. De minder meget om den gamle, men 40-50 års udvikling kan
> mærkes. Jeg har prøvekørt den hos Vagn Jensen i Lystrup ved Århus, ikke
nok
> med at han har masser af de "gamle" cykler, men han har også de nye
Triumph.
> Så _ved_ du den holder din tid ud, og du _ved_ at du kan koncentrere dig
om
> at køre, uden at risikere at skulle skrue lidt i vejkanten og du _ved_ du
> kan få reservedele. Og autenciteten er der ikke noget i vejen med, der
_er_
> en Triumph!
>
> Rittig
>
>
| |
Jørgen Winther (30-06-2002)
| Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 30-06-02 22:27 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3d1dcb52$0$177$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis det du ønsker er en af maskinerne fra dengang, så har jeg ikke viden
> til at hjælpe dig videre, men du kunne også lige tjekke den _nye_ Triumph
> Bonneville. De minder meget om den gamle, men 40-50 års udvikling kan
> mærkes.
Som lykkelig Triumph-kører kan jeg kun tilslutte mig den anbefaling. De
gamle eksemplarer er især interessante, hvis man foruden at køre også kan
lide at skrue - men så er de til gengæld også helt rigtige
Dog, man kan altså også få en spritny BSA - se mere på
http://www.bsa-regal.co.uk/BSA/SR500.html. Og den minder mere om de gamle
modeller, hvilket jo meget vel kan tænkes at tiltale nogen! Selv om de nye
motorcykler-modeller på alle måder er bedre, så er der alligevel mere sjæl
over de gamle; deres skrøbelighed taler til vort moderinstinkt (!) og deres
ikke helt formidable køreegenskaber får os til at føle, at vi har udrettet
noget, når vi har kørt en tur
Det tæller også.
--
Jørgen
Triumph Trophy 1200 '94
Honda CB 750 F2 '85
Maico MD 250 '75
BSA D10 Bantam '67
m.fl.
| |
|
|