Tyske prøveplader.
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-06-02 19:29

Er der noget der hedder prøveplader i tyskland?. Og er det noget man kan
leje som i danmark. For eksempel engangsplader som visse steder i
danmark. Har kikket lidt på en mc i Kassel.

Ib Jakobsen

Fra : Jan Vagle

Dato : 28-06-02 20:45

Ib Jakobsen wrote:

> Er der noget der hedder prøveplader i tyskland?. Og er det noget man kan
> leje som i danmark. For eksempel engangsplader som visse steder i
> danmark. Har kikket lidt på en mc i Kassel.

Jada, det gå fint: "prüfschildern" eller "prüfkennzeichen" Det greieste er
heller ved eksport "rote kennzeichen" fåes på nærmeste "amt"

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-06-02 21:06

Jan Vagle wrote:

> Jada, det gå fint: "prüfschildern" eller "prüfkennzeichen" Det greieste er
> heller ved eksport "rote kennzeichen" fåes på nærmeste "amt"

Det mente jeg nok man kunne. Men han ævler noget om en forsikring man skal
købe. Men man kan vel ikke som dansker købe en forsikring til en tysk
registreret motorcykel?. Men mon der er fordi han mener man ikke må køre til
grænsen på disse?. Er det noget du har prøvet i praksis?. Og i så fald hvad
det koster.

Ib Jakobsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-06-02 22:25

Ved ikke om du skal have forsikring, men tror det ikke. Det er bare at kører
til grænsen og bytte til danske prøveplader og så hjem

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-06-02 23:47

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" wrote:

> Ved ikke om du skal have forsikring, men tror det ikke. Det er bare at kører
> til grænsen og bytte til danske prøveplader og så hjem

Det var lige det jeg søgte.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 29-06-02 09:15

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> Det var lige det jeg søgte.

For at kunne leje de danske plader hjemmefra, skal du lige huske at
sikre dig modellens stelnummer ved sælger!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-06-02 11:21

Armand wrote:

> For at kunne leje de danske plader hjemmefra, skal du lige huske at
> sikre dig modellens stelnummer ved sælger!

Ha, så kender du sgu ikke sheriff Tiesen. Du snupper bare et tilfældigt
telefonnr. du ser på kontoret.
Nah, spøg til side. Det kunne være en ferieafløser. Så det må jeg hellere.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 29-06-02 19:18

> [...]
tilfældigt
> telefonnr. du ser på kontoret.
> Nah, spøg til side. Det kunne være en ferieafløser. Så det må jeg

Problemet er måske ikke lige ved afhentningen af pladen. Men det er i de
seneste år blevet sværere at køre uantastet med prøveplader, og ude på
landevejen kan det være svært at overbevise snupperJensen om sagens
sammenhæng.
Så sørg hellere for at få rette # på papirerne til prøvepladen!

--
Armand.

Fra : Jan Vagle

Dato : 28-06-02 22:40

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> grænsen på disse?. Er det noget du har prøvet i praksis?. Og i så fald hvad

De "rote kennzeichen" har innebygd/inkludert forsikring (ansvar.. IKKE kasko)
Det har og prøveskilt.. MEN: Prøveskilt er ikke gyldig utenfor Tysklands grænser.

Jada, jeg har prøvet det i praksis..

De koster nogle sånt som 1200.- kr for 1 1/2 uke.. og DA kan du køre på de
hjemme.. ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-06-02 23:52

Jan Vagle wrote:

> De "rote kennzeichen" har innebygd/inkludert forsikring (ansvar.. IKKE kasko)
> Det har og prøveskilt..MEN: Prøveskilt er ikke gyldig utenfor Tysklands grænser.

Det ved jeg. Jeg må ned til den lokale sheriff og leje.

> Jada, jeg har prøvet det i praksis..

Dejligt med sådan hands on erfaring.

> De koster nogle sånt som 1200.- kr for 1 1/2 uke.. og DA kan du køre på de
> hjemme.. ;)

Ikke helt forstået. Er det de tyske der koster det?. Er det let at skaffe dem?. På
nærmeste motorkontor?.

Ib Jakobsen

Fra : Jan Vagle

Dato : 30-06-02 05:05

Ib Jakobsen wrote:

> Ikke helt forstået. Er det de tyske der koster det?. Er det let at skaffe dem?. På
> nærmeste motorkontor?.

1. Ja 2. Ja 3. På det nærmeste "amt".. der checker de stelnr. og alt før du
får papirerne og pladene..

Ingen problemer overhodet. :)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Armand

Dato : 29-06-02 08:41

> Er der noget der hedder prøveplader i tyskland?. Og er det noget man
kan
> leje som i danmark. For eksempel engangsplader som visse steder i
> danmark. Har kikket lidt på en mc i Kassel.

Tyskerne har faktisk opdaget at salg af brugte køretøjer til udlandet er
et stigende fænomæn, og derfor har den "opfundet" såkaldte
"eksportplader", som efter min opfattelse er nogle engangs skilte (måske
endda á de danske papirs-do.).
Proceduren omkring anskaffelse deraf er jeg dog ikke bekendt med; men
hvis du handler med en forhandler skulle han vide derom, ligesom en
privat sælger skulle være den nærmeste, af i to, til at undersøge sagen
:-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-06-02 11:30

Armand wrote:

> [...]
> et stigende fænomæn, og derfor har den "opfundet" såkaldte
> "eksportplader", som efter min opfattelse er nogle engangs skilte (måske

Se, det mener jeg også at have hørt. Jeg må ringe til det lokale politi i
Nyk.f. De ved sikkert en masse om den slags.

> [...]
> hvis du handler med en forhandler skulle han vide derom, ligesom en
> privat sælger skulle være den nærmeste, af i to, til at undersøge sagen

Det er en privat mand. At han måske ikke lige kender proceduren, kan man vel
ikke klandre ham for. Mange herhjemme kender heller ikke til reglerne.
F.eks. påstår min chef, som er bilsælger gennem mange år, at firmaets
bilprøveplader må bruges på mc. Det må de ikke.

Jeg smider lige et klip ind med korrespondancen med tyskeren:

eine KFZ Brief - Kopie kann ich Jhnen zusenden, damit sie eine Vericherung
kaufen können.

Jeg kan vel ikke købe en vorsikring til hans plade?.

Oder aber Sie holen das Motorrad mit einem Anhäger ab, wenn Sie BAR bezahlen
haben Sie dann auch alle Papiere für das Motorrad dabei.

Men hvad er "BAR". Ud over at det mig bekendt betyder "kontanter".

Ib Jakobsen

Fra : JK

Dato : 29-06-02 18:34

BAR, mon der er guldbar ?
Næ det der såmand bare kontanter - dernede er det jo Euro - ?, såmænd..

Mvh Jesper

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-06-02 19:04

JK wrote:

> BAR, mon der er guldbar ?
> Næ det der såmand bare kontanter - dernede er det jo Euro - ?, såmænd..

Jo, men det regnede jeg også med. At når jeg smed pengene, så fik jeg vel
papirerne med.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 29-06-02 19:21

> [...]
> haben Sie dann auch alle Papiere für das Motorrad dabei.
> Men hvad er "BAR". Ud over at det mig bekendt betyder "kontanter".

Jup! Kontant!!

I sætningen er vel at læse at han tilsyneladende eftersender papirerne
hvis du stikker ham en udefinerbar check :-/

- -
Armand.