Steen Gruby wrote:
>
> >
> D'herrers faglige kunnen har jeg ikke angrebet.
Jamen, det gjorde jeg da heller ikke.
> Det er deres menneskelige egenskaber jeg er efter.
Da jeg startede med synskørsel for 21 år siden, var det med en vis respekt og
nervøsitet man mødte op. I det område jeg stiller til syn i taler vi pænt til
hinanden, og man kan da sagtens lave sjov med dem. Du kan sagten sige til ham der
syner dit køretøj, om det ikke er et problem at være svagtseende med det arbejde. Så
grin de andre ansatte.
>
> Vi er kunder i butikken, og så behøver de ikke tale til kunderne som om det var
> tyende.
Så klag over dem. Ofte ligger der kundetilfredshedsskemaer på disken.
> Men da det er en statsinstitution er opfattelsen åbenbart at nogle
> tror de kan te sig som de lyster.
> Og den behandling behøver vi ikke finde os i.
Nej satme, nej. Heller ikke her. Så ville jeg også klage.
>
> De "motorsagkyndige" er her for at sikre at de køretøjer der
> fremstilles er i forsvarlig stand, og for at hjælpe og vejlede
> kunderne.
Helt sikkert.
> Og hvis tonen i en butik ikke passer kunderne er det ikke urimeligt at
> man råder andre til at finde en butik hvor personalet er flinke og har
> forstået opgaven.
Faktisk kommer mange hernede fra hele sjælland.
>
> Og det er netop hvad jeg mener at have fundet i Avedøre modsat Fr.Sund.
Finno.
> >> Og så har de folk der decideret har forstand på MC.
> >Så kan man ikke binde dem noget på ærmet.
> >
> Det ville også vere dumt.
Nej da. Gider du stille til omstilling for en f.eks lyddæmper. Eller tilsvarende.
Eller som da jeg i sin til var til syn med min BSA med gittergaffel. Jeg kunne ikke nå
at dreje nye bøsninger i vippeledene. Den blev strammet sammen så den gik stramt. En
lille historie om, at nye bøsninger lige skulle slides til hjalp. Så var der lidt
hyggearbejde til den kommende vinter.
>
> Kunden skal ikke sendes væk med et "hovskisnovski" svar.
I det tilfælde spørger jeg om jeg ikke lige kan få kopi af "problemmet". Det vil jeg
da godt lige læse lidt. Det plejer at hjlæpe.
>
> Den er da helt klar - selvfølgelig skal sådan en dumpes.
> Men den der stiller med en ekvipage, som f.eks. Bjørn, hvor der oven i
> købet ligger en skrivelse fra færdselsstyrelsen der preciserer
> hvorledes tingene skal opfattes, har sørme ikke fortjent at blive
> smidt hjem.
I det tilfælde skal synsstedet bare se at fatte knoglen. Og ringe til nogen der ved
besked.
> Som du nok har anet har jeg det meget svært med autoiteter, og det
> bliver ikke bedre af at noget tiltager sig en autoritet de ikke har
> noget at have i.
> Den slags kan få mig til at se rødt ,-)
Civilt slinger og magtmisbrug når det er værst. Enig.
> Det der satte prikken over I'et for mit vedkommende da jeg var til
> periodisk syn med min bil i Fr. Sund var, at den "sagkyndige" efter at
> have talt ned til mig i et kvarter, tog min bil ud på en prøvetur.
> Her knaldede han bremserne i så alt hvad der lå i bagagerummet fik et
> fur - hvad skulle det til for?
Prøv at se her:
https://www.bilsyn.dk/aut/public/syn/syn-pages/om_synet/for_synet/Niveau3/_forberedelse.htm
> Det var tilfældigvis computere og måleudstyr for en formue der nød
> turen.
> Havde han sagt hvad han havde i sinde, havde jeg tømt det ud først.
> Da jeg viste ham hvad han havde forårsaget var der blot en
> skuldertrækning og et hånligt smil til overs for det.
Hvis han havde set ned i bagagerummet som han bør, så havde der slet ikke været noget
problem!.
> Kan det undre at jeg har en noget ensidig opfattelse af den ka'l ?
Hvor gammel var han. Sikkert en ung knægt der lige havde fået sit gummistempel.
> Jeg skal forresten snart ned til dem igen med min NSU Super FOX anno
> 1958.
> Jeg glæder mig
Fint hvornår. Lad os høre nærmere.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen