Eftersyn af mc'en........
Fra : Gundersen

Dato : 27-06-02 13:07

Hejsa

Jeg snakkede med Rydbergs Mc i dag, om at få min Bandit omdysset, og
justeret ventiler (16v).

De sagde at det ville tage en 5-6timer (*360,-) i alt, +300 for
luftfilter, +500 for olie/filter, 350,- for rullefeldt, og det løse.

Alt i alt omkring de 3500,- for en komplet omgang.

Er det en rimelig pris?

Jeg gider næsten ikke at begynde at indvistere i div special værktøj, og
en manual til 750,- for at selv kunne stille ventilerne. Da jeg aldrig
har prøvet det før, vil jeg da tro at der kunne henne at gå over een
weekend på det, og så synes jeg ikke at det kan svare sig mere. Desuden
kan jeg heller ikke selv justere den ordenligt, uden et rullefeldt.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Nyheder

Dato : 27-06-02 14:17

der er vist meget store forskelle på disse priser. Gav selv kun kr 1500 for
et 1000 km eftersyn på min Guzzi. Det er med justering af ventiler og
afbalancering af kaburatorer, skift af olie og filter, skift af gear olie og
skift af kardan-olie mv.
Det er vist særdeles rimeligt, men cyl. sidder jo også og stritter skråt op
til siden i servicevenlig højde.

Peter

Fra : Gundersen

Dato : 27-06-02 14:51

Hejsa

> [...]
> skift af kardan-olie mv.
> Det er vist særdeles rimeligt, men cyl. sidder jo også og stritter skråt op

Tja... Min er jo godt pakket ind i kåbedele, og sådan.

Den skal til 35-36kkm eftersyn! (92'er)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-06-02 14:54

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> De sagde at det ville tage en 5-6timer (*360,-) i alt, +300 for
> luftfilter, +500 for olie/filter, 350,- for rullefeldt, og det løse.
>
> Alt i alt omkring de 3500,- for en komplet omgang.

Di skriver ikke noget om pakninger - det kan godt løbe op i måske 1000 kr
ialt, hvis diverse motordele skal skrues af og derpå sættes på igen med nye
pakninger.

--
Jørgen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-06-02 15:15

Min erfaring med Rydberg og inddysning er at han siger hellere for mange
timer end for lidt. Så ofte bliver man præsenteret for en lavere regning end
har tidligere har tilbudt. Jge tror det hænger sammen med, at det af og til
kan tage lang tid at dysse. De fleste er lige "efter bogen", men engang
imellem tror jeg bare de har en der "driller" og så er det svært at hæve
prisen...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 28-06-02 15:22

Hejsa

Jeg ved ikke om timetallet passer, men jeg tror på dem. Jeg har brugt
rydberg nogle gange nu, og det er mit indtryk at han er helt reel at handle
med. - Jeg fik faktisk også lov til at kigge over skulderen de sidste par
gange jeg har været der, og det er egenligt meget lækkert, så kan man også
lære lidt selv...

Mvh
Kristoffer

Fra : Gundersen

Dato : 29-06-02 12:26

Hejsa

> Jeg fik faktisk også lov til at kigge over skulderen de sidste par
> gange jeg har været der, og det er egenligt meget lækkert, så kan man også
> lære lidt selv...

Jeg var der nede, for nyligt og få skiftet bagdæket. Der tjekkede de Tandhjulet, og lejerne for mig.

Det viste sig at lejerne var meget tæt på færtige, så de spurtgte om det
var noget jeg selv kunne skifte eller om de skulle gøre det.
Men det kunne jeg da selv gøre, så jeg fik bare 2 lejer med med det samme.

Da jeg ringede der ned, spurgte han om jeg ville blive der og vente, og kikke med, eller om jeg bare afleverede den.

Men da jeg aliigevel ikke skulle andet på mandag, så bliver jeg da bare
der nede. Så kan jeg jo nok selv justere motoren næstegang...

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Pein

Dato : 28-06-02 17:20

Jeg ved heller ikke om det timetal er passende.
Men jeg er lige begyndt at bruge Rydbergs MC (det lyder som om jeg låner
hans motorcykel , og indtil videre er jeg fuldt tilfreds.

I går fik jeg TransAlp'en tilbage efter en lille 10.000 kr. reparation, og
det ser ud til de har lavet et fint stykke arbejde. De har endda pudset den
lidt.

Og han huskede, at jeg havde snakket om at jeg havde fået "ny" motor i, så
inden han skiftede en defekt gearindikator-føler, så ringede han lige til
mig for at spørge om jeg stadig havde den gamle motor, og dermed den gamle
føler. Der sparede jeg lige 800 kr. Tak til Rydberg.

Mvh. Niels Pein
TransAlp (146.000 km.)

Fra : Jens U

Dato : 28-06-02 23:12

Pein skrev...
> [...]
> mig for at spørge om jeg stadig havde den gamle motor, og dermed den gamle
> føler. Der sparede jeg lige 800 kr. Tak til Rydberg.

Hej Niels

Hvad med en anmeldelse på DMCN.

Jeg har send en for laaang tid siden, men er endnu ikke kommet på :-/

Rydberg og hans mekaniker er gode, kommer med råd, hvis der er noget der
trænger og kontrollere andet uden at man enlig har bedt om det uden at derud
over skal koste knaster.
Det er rigtig godt, at de tager det som en selvfølge, det er da service.

De så at mit tidligere værksted åbenbart havde glemt at sætte en bolt i ved
et motorophæng, en der ikke sådan kan rasle af, så en ny blev monteret UB.

Var selv til eftersyn uden at vide at forhjulslejet var færdig
(stille slitage vender mand sig til)
Bremseklodser skifter jeg selv, men en bemærkning om det snart skulle tænke
på at skifte (som jeg nu selv havde bemærket),
men det gjorte bare at jeg købte klodserne med det samme og skiftet dem
dagen efter, selv om der var over 1000 km tilbage.

Jeg kan ikke anbefale Rydbergs Mc, for jeg vil have ham for mig selv
(hvis nogle misforstår linjen her over, så læs den igen og bem. smilies)

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (126.000 km.) - på samme motor
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Pein

Dato : 29-06-02 13:51

"Jens U" skrev ...

> Hvad med en anmeldelse på DMCN.

Ja du har ret. Ska' nok, ska' nok...
Jeg skal have lavet en for Special (positiv) og en for Lydmuren (delvist
negativ), og selvom jeg kun har haft en mc inde hos Rydbergs 1 gang, kan jeg
vel også lave en for ham også (positiv).

> Jeg kan ikke anbefale Rydbergs Mc, for jeg vil have ham for mig selv

Eet eller andet sted er der noget rigtigt i denne bemærkning. Et værksted
kan sikkert godt blive lidt for populært og få lidt for travlt, så der
begynder at snige sig sjusk ind i arbejdet.
Jeg håber Rydbergs kan håndtere en eventuel ekstra travlhed der kunne opstå.
Jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge ham fremover.
Som kunde vil jeg hellere opleve ventetid end sjusk.

Mvh. Pein

Fra : Jens U

Dato : 29-06-02 16:28

Pein skrev ...
> [...]

opstå.
> Jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge ham fremover.
> Som kunde vil jeg hellere opleve ventetid end sjusk.

Ok
Han er jo også den der er tættes på.

Som man jo kan sige er der en hvis virksomheds ånd på værkstedet

Ja, jeg er sikker på at Rydberg ikke gaber over mere en han kan magte
og kan sige nej når det er nødvendig.

Vi er jo på landet, så en byboer skal ikke bare tro at Aidt blev bygget på
en dag

--
Hilsen Jens, HONDA Revere