Knastkæde CBR1000
Fra : Albert

Dato : 27-06-02 11:42

Jeg har bestemt mig for at skifte knastkæden nu

Hvordan samler jeg en sådan dims.

Har overvejet at købe en kædesamler, men den koster €80, så jeg vil
gerne sikre mig at den overhovedet kan bruges (en knastkæde er jo noget
mindre end en sekundær kæde)

Forslag

Albert

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-06-02 12:23

> Har overvejet at købe en kædesamler, men den koster ?80, så jeg vil
> gerne sikre mig at den overhovedet kan bruges (en knastkæde er jo noget
> mindre end en sekundær kæde)

Hej Albert

Jeg købte min knastkæde til min CBR 600 F2hos Søborg Mc. Den var samlet ved
køb og kunne med lidt fix-faxerier monteres uden at skulle deles.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 27-06-02 14:39

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en
> Jeg købte min knastkæde til min CBR 600 F2hos Søborg Mc. Den var
samlet ved
> køb og kunne med lidt fix-faxerier monteres uden at skulle deles.

Der er blot liige den forskel at CBR1000'erne imodsætning til på din
600'er (og min tidligere GPZ 900!), har knastkæden siddende inde midt på
knastakslen/krumtappen!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-06-02 15:00

> Der er blot liige den forskel at CBR1000'erne har knastkæden
> siddende inde midt på knastakslen/krumtappen!

Hmm. Glem alt efter "God morgen".

Fra : Armand

Dato : 27-06-02 20:54

> Hmm. Glem alt efter "God morgen".

Gotya!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 27-06-02 17:54

"Albert" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har bestemt mig for at skifte knastkæden nu
>
> Hvordan samler jeg en sådan dims.

Som du samler drivkæden. Der følger et nitteled med. En tung hammer som
modhold og en noget mindre til at nitte med. Men nitterne er ikke ret store,
så det er noget med tungen lige i munden. Se evt. min tidligere post
desangående.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 27-06-02 21:03

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en

> [...]
store,
> så det er noget med tungen lige i munden. Se evt. min tidligere post

Huh!?
CBR'eren kører da med tandkæde til knasterne, og den er vist ikke lige
sådan at samle :-/

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 27-06-02 21:51

> Huh!?
> CBR'eren kører da med tandkæde til knasterne, og den er vist ikke lige
> sådan at samle :-/

Been there, done it!
Jow det er rigtig nok en tandkæde, men systemet er akkurat det samme. Man
skal bare lige have styr på de små mellemled der kun er holdt sammen af
nitteleddet. de små mellemled (eller hvad de nu kaldes) sidder som hveranden
mellem pladerne med tænder på.

Til Albert:
Hvis du kommer forbi det sydlige Århus, er du velkommen til at kigge forbi
og se en adskilt tandkæde - over en øl.

Allan Bojesen