Vejbump
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 26-06-02 13:42

Hmm, mon de har tænkt på os MC'ister ? husker der har været nogle små
plastic dimser på vejen som målte hvor trafikeret vejen var, det lyder lidt
som den samme type

__________________________
snuppet fra jubii.dk

En ny og skånsom bumptype på vej på de danske veje. Flere kommuner har
allerede vist interesse for bumpene, men der er problemer. De nye bump, der
er døbt paddehattebump og er på størrelse med en hulla-hop ringe på tværs af
vejen, har været testet i Nordjyllands Amt, skriver Århus Stiftstidende.

Her viser erfaringerne, at de sænker hastigheden med 10 km/t og skåner
bilejere med svage støddæmpere og buschauffører med dårlig ryg. Til gengæld
har de den ulempe, at bilister kører skråt over dem og bruger dele af den
modsatte kørebane for at mindske ubehaget ved at køre over bumpene.

Alligevel står en lang række kommuner ifølge Vejdirektoratet i kø for at få
den nye type bump.

MVH Rune hjemkommet fra 1 måneds ferie i USA, billeder på vej
www.rohleder.nu

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 26-06-02 13:55

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ___________________________
> --
> MVH Rune hjemkommet fra 1 måneds ferie i USA, billeder på vej

Jeb!!! Det er et helvede at møde dem! Helt uventet dukker de bare op!
jeg bor i kolding, og her vrimler det med dem! hvis så de ikke var så høje
som de er!
Men selvfølgelig skal de være så høje at man sagtens ville kunne ryge rundt,
hvis man er igang med at accelerere! tro mig! jeg har været tæt på mange
gange!!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus. (Snart rf600r kører! ...-Forhåbentligt! )

Fra : Armand

Dato : 26-06-02 15:05

Oliver Bruchhaus <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en

> Jeb!!! Det er et helvede at møde dem! Helt uventet dukker de bare op!
> jeg bor i kolding, og her vrimler det med dem!

Gi' mig lige et par lokaliteter - Jeg vil gerne se dem mend egne øjne!

--
Armand.
(der sidder og skriver i Fredericia)

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 26-06-02 15:40

> Oliver Bruchhaus <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en

> Gi' mig lige et par lokaliteter - Jeg vil gerne se dem mend egne øjne!

www.mostrups.dk Søg under Blæsbjerggade (Kolding) hvis du kører ned ad
vejen og til højre gennem skolegade,
er der et lige rundt i svinget! det perfekte sted! lige der hvor man
accelererer!!!!!

Med venlig hilsen:

Oliver Buchhaus.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 12:03

> www.mostrups.dk Søg under Blæsbjerggade (Kolding) hvis du kører ned ad
> vejen og til højre gennem skolegade,
> er der et lige rundt i svinget! det perfekte sted! lige der hvor man
> accelererer!!!!!

Accelererer gennem skolegade..

Kenneth
R1

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-07-02 20:07

Sagde Kenneth? jeg linker <news:afdc7u$c4i$1@tux.netsite.dk> ;)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 02-07-02 22:11

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> ad

> Sagde Kenneth? jeg linker <news:afdc7u$c4i$1@tux.netsite.dk> ;)

Det var bare en joke...

Jeg kender ikke en disse til vejene i Kolding...Skolegade kunne for mit
vedkommende være en 8-spors motorvej..

...og ja, jeg er slem, slå mig dog ihjel så

Kenneth
R1

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-06-02 21:49

> [...]
af
> vejen, har været testet i Nordjyllands Amt, skriver Århus Stiftstidende.

Nu også i Kbh.
Fordelen ved disse små perverse bump, er at man på MC (hvis man ved de er
der) kan køre uden om dem. De steder de er sat op på Holmen er der ca. 40 cm
på hver side. Så der burde selv den nye GSXR 1600 kunne smutte igennem :)

Men de er satans ubehagelige at køre over med for høj fart. Så effektive er
de da..!

Mvh Thomas