/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV650(S) Bagsvinger afmontering
Fra : Mads Kristiansen


Dato : 24-06-02 17:12

Ja, så må man jo krybe til korset og bede om hjælp fra gruppens eksperter


Selve bagsvingerakslen, forsøger jeg at få ud.
Har fjernet møtrik på venstre side, og skal nu have akslen ud på h. side.
Der er en bolt og en bolt-ligende ting udenom.. Begge sidder tilsyneladende
meget fast. Hvilken en låser den anden = hvad skal man have ud først og hvad
vej skal den drejes??

--
Mvh
Mads Kristiansen
Med en SV ophængt med trisser i garagen... ØV!



 
 
N/A (24-06-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-06-02 22:04



Mads Stetter (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 24-06-02 22:04


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d177a6b$0$53184$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Uden lige at kende modellen overhovedet, så vær lige opmærksom på at
> japanske motorcykler er enten ualmindelig dårligt smurt, eller slet ikke
> smurt, fra fabrikken. Derfor kan akslen godt sidde ret godt fast,
simpelthen
> fordi den ruster fast.
> Med det samme man køber en japaner, skal man pille alle aksler ud og smøre
> dem med fedt, det letter arbejdet med motorcyklen mange år fremover, og
> sikrer at affjedringen virker optimalt.
>
> Rittig


Hej Claus..

Jeg har lige købt en importeret RF400R fra japan, og bagsvingeren har nok
aldrig været adskilt på den!

Er det noget man sagtens lige kan gøre eller er det sådan en ugelang
forestilling for en dej arm som mig?

Og hvilken slags fedt skal man smøre akslerne og ligende med?

Nu vil jeg snart i seng... Skal til Klarup og klippes imorgen formiddag
(Birgitte klip hvis det siger dig noget! )

MVH Mads Stetter (Som snart er træt af at have dårlige hænder og være
sygemeldt pga. en dum billist)
RF400R uden plader og afgift
DT125R i storstilet krøllet look inde ved special MC



Claus Rittig (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-06-02 23:45

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:af81fo$ogc$1@sunsite.dk...

> Er det noget man sagtens lige kan gøre eller er det sådan en ugelang
> forestilling for en dej arm som mig?

Det er ret nemt. Cyklen op på centralstøtten så den hviler på forhjulet, sæt
en træklods under baghjulet, så det ikke bare falder ned når du trækker
akslen ud, og så løsne aksel og slå den forsigtigt ud med fx. en lang
forlænger til topnøglesættet.

> Og hvilken slags fedt skal man smøre akslerne og ligende med?

Det er nærmest ligemeget, men jeg bruger som regel noget molykotefedt.
Kobberfedt eller andet du lige har er lige så godt.

Rittig



Steen Schmidt (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 25-06-02 07:21

> Det er ret nemt. Cyklen op på centralstøtten så den hviler på forhjulet

En SV650S har ingen centralstøtteben...

Mvh
Steen


Mads Kristiansen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Kristiansen


Dato : 25-06-02 12:07


Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev >
En SV650S har ingen centralstøtteben...
*snip*

Nej, derfor binder man den fast i loftet, eller bruger en
baghjulsløfte-ting.. (ja kom så med det smarte ord..)

Men tak for de gode råd. Da jeg købte den skulle den have haft fedt. Nååå,
jamen ok

Men min minimale erfaring siger alligevel, at hvergang jeg giver fedt, er
det næsten ikke til at rokke fra hinanden.... Hvorfor skulle det så være
lettere? Nu bruger jeg det nærmest som locktite.

--
Mvh
Mads Kristiansen
SV stillestående på 16 dag. Dbl. øv.



Morten Dahl - (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl -


Dato : 25-06-02 15:53


"Mads Kristiansen" <Sysop@SLETTESzederkof.dk> skrev i en meddelelse
news:3d184eee$0$664$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> Nej, derfor binder man den fast i loftet,

God ide!!

eller bruger en
> baghjulsløfte-ting.. (ja kom så med det smarte ord..)
>

Øhh Mads, kender du til udtrykket "at save den gren over man sidder på"?


tænk tænk, nårh jo du vil undetstøtte cyklen med en baghjulsløfter, som
fungerer ved at løfte i den aksel der holder baghjulet fast til
bagsvingeren, samtidig med du har tænkt dig at fjerne den aksel der holder
bagsvingeren sammen med stellet?

Den er næsten ligeså dum som da jeg spændte min ex Gixxer7½ op i lofte vha.
stroppe i øverste bro, for så at løsne selvsamme bro, gudskelov var min
makker Ole mere vågen end jeg, og fik mig bremset

-
Morten Dahl



Mads Kristiansen (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Kristiansen


Dato : 25-06-02 18:21

Ja, hvor der er vilje er der vej.
Først tog jeg til minimotor i kolding og lånte et special-værktøj til
afmontering af låsering.
Så satte jeg det på, brugte alle min kræfter og smut, var stellet ridset.
--snip en masse besvær--
Det endte med at min snedige far, bankede låseringen løs med en dorn og en
hammer. Selve akslen var let at skrue ud, og så kunne jeg få gummiet vredet
på.
Nu skal kæden samme vej, men nu gummiet er på plads er der vist ikke så
meget rum at gøre med... Så må jeg jo bare skille noget mere ad.

Og så skal jeg nok huske at give fedt
Tak for hjælpen!
--
Mads



Jake (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 25-06-02 10:42

> Uden lige at kende modellen overhovedet, så vær lige opmærksom på at
> japanske motorcykler er enten ualmindelig dårligt smurt, eller slet ikke
> smurt, fra fabrikken. Derfor kan akslen godt sidde ret godt fast,
simpelthen
> fordi den ruster fast.
> Med det samme man køber en japaner, skal man pille alle aksler ud og smøre
> dem med fedt, det letter arbejdet med motorcyklen mange år fremover, og
> sikrer at affjedringen virker optimalt.

Jeg har også måtte sande at de er nogle varylere mht smørelse (Det tog tre
mand og en presse at skille mit bagophæng på Yamahaen ad) men mit spørgsmål
er hvorfor det forholder sig sådant. Er japanske motorcykler konstruktører
særligt dovne eller er kobberfedtet ikke kommet til Japan

Mvh Jakob



Claus Rittig (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-06-02 17:24

"Jake" <jake@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:3d183afc$0$78757$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har også måtte sande at de er nogle varylere mht smørelse (Det tog tre
> mand og en presse at skille mit bagophæng på Yamahaen ad) men mit
spørgsmål
> er hvorfor det forholder sig sådant. Er japanske motorcykler konstruktører
> særligt dovne eller er kobberfedtet ikke kommet til Japan

Mit gæt er 2 ting:
1. Det er fordyrende for produktionen at smøre odentligt.
2. Det giver mere reservedelssalg at samle med knastørre aksler

Det behøver iøvrigt ikke være kobberfedt, det skal jo ikke holde til høje
temperaturer. Almindeligt fedt er fint nok.

Rittig



RasmusZX9R (26-06-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 26-06-02 09:08

> Det behøver iøvrigt ikke være kobberfedt, det skal jo ikke holde til
høje
> temperaturer. Almindeligt fedt er fint nok.

Min børne lærdom siger altså at man ikke bruger kobberfedt på en
bevægelig del!!
Kobberfedt har en let slibende effekt og er derfor ikke altid lige
heldig.
På en bagsvinger bruger man almindelig lejefedt.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Peter Hasselbalch (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hasselbalch


Dato : 26-06-02 09:41

I min rep.håndbog fra Honda nævnes en blanding af flere smøremidler - jeg
kan bare ikke huske hvad, men kan slå det op i aften.
Jeg _mener_ det er noget med "Molykotefedt" og almindelig olie der skal
blandes i lige forhold.
Hvis jeg skal checke det, så drop mig en linie.

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk



Mads Kristiansen (28-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Kristiansen


Dato : 28-06-02 15:25


Peter Hasselbalch <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en
news:3d197e0b$0$1505$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I min rep.håndbog fra Honda nævnes en blanding af flere smøremidler - jeg
> kan bare ikke huske hvad, men kan slå det op i aften.
> Jeg _mener_ det er noget med "Molykotefedt" og almindelig olie der skal
> blandes i lige forhold.
> Hvis jeg skal checke det, så drop mig en linie.
>
> Mvh Peter HH
> DMCN#2 - CBR600F4
> www.hasselbalchs.dk
>

Ellers tak.
Min far havde noget fedt til smøring af lastbilen. Ved ikke om det er godt,
men den fik til gengæld rigeligt. Overalt! også lidt på stellet.. (og
dækket - så ruller det bedre)

Mvh
Mads



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste