Hjælp til utæt ventildæksel ?
Fra : mc

Dato : 23-06-02 10:22

Ja, så må jeg lige have lidt hjælp !!

Det drejer sig om min CB1100F 85`

Som beskrevet i mit tideliger indlæg, har jeg et prob. med mit ventildæksel.
der kommer olie ud i højre side.
Jeg har tjekket at dækslet ikke er skævt, der er sat en ny pakning på, og
den er rigtig monteret.

Hvad kan det så være !?

Dækslet er monteret med 8 bolte hvor på der er nogle små gummi pakninger,
kan det evt. være dem der er mørnet og derfor ikke spænder dækslet helt tæt
?

Håber på lidt hjælp, da jeg frygtlig gerne vil ud og kører snart ! )

Jeg har lagt et billede af dækslet ( motoren ) på dk.binaer.motor hvis det
kan hjælpe..

Fra : T.T.Toft

Dato : 23-06-02 21:57

Så vidt jeg husker, skriver Honda også selv i værkstedsmanualen, at
ventildækselpakningen - ved genmontering af ventildækslet (også ved ny
pakning) - skal have påført flydende pakning i området et par cm før og
efter "knastakselbuerne" på gummipakningen, for at den kan holde tæt.

Prøv dette, og Du har forhåbentligt løst problemet.

M.v.h.
Thomas Toft

Fra : mc

Dato : 23-06-02 22:16

OK ! det står ikke i min bog, og har netop hørt at det skulle være dårligt
at bruge fl. pakning til lige netop ventildæksel, da der er
storsandsynlighed for at det det spreder sig i motoren, og kan derved stoppe
skylle kanaler osv. Har dog også hørt at et meget fint lag skulle løse
problemet !! men hvad skal man tro på !?

Steen
CB1100F ( 85 ) Street Fighter Style

Fra : OK

Dato : 24-06-02 21:25

Der er en anden mulig årsag:
Fungerer din krumtapudluftning?
På min gamle Boldor havde slangen fået et knæk. derved opbygges der et ret
stort overtryk under ventildækslet, og olien presses ud (også med en ny
pakning).

M.v.h. Ole

Fra : mc

Dato : 24-06-02 22:29

Det skal jeg da lige have tjekket !!
Der kunne være en mulighed der !
Tak..

Fra : Armand

Dato : 25-06-02 23:10

> [...]
> skylle kanaler osv. Har dog også hørt at et meget fint lag skulle løse
> problemet !! men hvad skal man tro på !?

For det første så har en firetakter ikke nogen skyllekanaler!
Dernæst, så ender overskydende pakning højest i bundkarret, hvor det i
tilfælde at uforholdsmæssig store mængder dog kan forestilles at kunne
blokere for den si der sidder for oliepumpens sugeside
Frygten for at blokere noget med flydende pakning (som er et must
imellem motorblokkens halvdele!), drejer sig om fine oliekanaler, der
måtte befinde sig "indstøbt" i blokken; men en fin film af flydende
pakning
på topdækselpakningen kan ikke skade noget!!!

--
Armand.

Fra : mc

Dato : 26-06-02 17:34

> For det første så har en firetakter ikke nogen skyllekanaler!

Ok, men skal jo lære hver dag, og jeg har lige lært noget nyt, tak !

> Dernæst, så ender overskydende pakning højest i bundkarret, hvor det i
> tilfælde at uforholdsmæssig store mængder dog kan forestilles at kunne
> blokere for den si der sidder for oliepumpens sugeside

Ok, men det er vel også noget lo.. ??

> [...]
> pakning
> på topdækselpakningen kan ikke skade noget!!!

Godt, når det kommer fra dig, så tør jeg godt prøve at bruge det,
naturligvis efter jeg har tjekket at det ikke er slangen fra
krumtapudluftningen der er stoppet el. ligende !

Fra : Armand

Dato : 26-06-02 21:53

> Ok, men det er vel også noget lo.. ??

Jo!