/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda CB 550 F SuperSport... småting.
Fra : Brian


Dato : 22-06-02 20:50

Her er lidt update på min Honda.
Kom til at køre en tur på den idag. Solen skinnede og.. ja.. så kunne jeg
altså ikke lade være.. selv om.. det er jo først på fredag.. og.. sådan
noget..

MEN.. under alle omstændigheder er der lidt jeg vil bede om ideer til:


1. De rasler ret meget synes jeg. Jeg ved det er kædeguiden.. men... hvad er
konsekvensen hvis man lader den rasle sæsonnen ud?
2. Gaskablet glider ikke selv tilbage. Det er ret ufixt hvis man vælter..
og.. temmeligt praktisk hvis man skal køre langt( Cruise Control).
3. Forbremsen er MEGET blød at tage. Hvad kan der gøre ved det? Måske nyt
bremsevæske? Hvordan udlufter man den?
4. Skiven på forbremsen piver også når man kører.. ligesom om den "hænger"
??? Hvad gør man ved det?
Ellers er den bare lækker at køre på.. :)

Håber i har lidt ideer ??
Brian



 
 
Asger Steffensen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 22-06-02 21:43


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3d14d4ba$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Her er lidt update på min Honda.
> Kom til at køre en tur på den idag. Solen skinnede og.. ja.. så kunne jeg
> altså ikke lade være.. selv om.. det er jo først på fredag.. og.. sådan
> noget..
>
> MEN.. under alle omstændigheder er der lidt jeg vil bede om ideer til:
>
>
> 1. De rasler ret meget synes jeg. Jeg ved det er kædeguiden.. men... hvad
er
> konsekvensen hvis man lader den rasle sæsonnen ud?
Forøget slid på kæden. Forøget risiko for sprængt knastkæde (ikke godt!).

> 2. Gaskablet glider ikke selv tilbage. Det er ret ufixt hvis man vælter..
> og.. temmeligt praktisk hvis man skal køre langt( Cruise Control).
Smør kablet. Pil det af ved håndtaget, lav en lille tragt som du taper på
rundt om yderkablet øverst oppe og fyld den op med en tynd olie (bedst
Tri-Flow, ellers fx. WD40). Lad det stå natten over og sive ned. Tjek om der
mangler en fjeder nede ved karburatorerne.

> 3. Forbremsen er MEGET blød at tage. Hvad kan der gøre ved det? Måske nyt
> bremsevæske? Hvordan udlufter man den?
Ny bremsevæsker er en god begyndelse. Udlugtningsproceduren står i Haynes.
Nye bremseslanger kan være nødvendigt. De bliver bløde med alderen.
Stålarmerede kan anbefales (husk også nye kobberpakninger).

> 4. Skiven på forbremsen piver også når man kører.. ligesom om den "hænger"
> ??? Hvad gør man ved det?
Sandsynligvis er caliberen groet sammen i gammelt skidt og stive
gummipakninger, så stemplet ikke kan glide tilbage, og derfor hænger. Skil
caliberen ad og skift pakninger (repkit kan købes uoriginalt). Smør på de
rigtige steder med bermsefedt og med alm. konsistensfedt. PAS PÅ at bruge
det rigtige. Bremsefedt er blandbart med væsken, og bruges til at samle
caliberen igen. Alm konstistensfedt (smørefedt) bruges "udenpå" caliberen
(IKKE indeni), de steder den skal glide, og evt. på bagsiden af
bremseklodserne, så de ikke "synger"

> Ellers er den bare lækker at køre på.. :)
Herligt!

>
> Håber i har lidt ideer ??
Håber det hjalp.

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.



Armand (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-06-02 22:04


Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:3d14e202$0$71638$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> news:3d14d4ba$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > 2. Gaskablet glider ikke selv tilbage.
> Smør kablet. ..................................

Kablérné!
CB'erne har s.v.j.h. også returkabel.
Kabler er forøvrigt sliddele, så et par nye var måske snarere tiltrængt!
:-/

--
Armand



Buck (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 24-06-02 11:02

> Kablérné!
> CB'erne har s.v.j.h. også returkabel.

korrekt, oprindeligt har de returkabel, men jeg synes man ser mange der kun
har 1 kabel, og der er osse mange der mener det er overflødigt med
returkabel, men er det helt tosset kun at køre med et kabel?
Hvordan mærker man forskellen?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (med kun et kabel)
CZ 180 ´01




Kenneth S (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 24-06-02 11:14


"Buck" <buck@sol.dk> wrote in message
news:3d16ee31$0$53237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Kablérné!
> > CB'erne har s.v.j.h. også returkabel.
>
> korrekt, oprindeligt har de returkabel, men jeg synes man ser mange der
kun
> har 1 kabel, og der er osse mange der mener det er overflødigt med
> returkabel, men er det helt tosset kun at køre med et kabel?
> Hvordan mærker man forskellen?
>
> --
> /Buck
> CB 550 F1 ´75 (med kun et kabel)
> CZ 180 ´01
>

Du mærker forskellen, hvis fjederen som lukker spjældet går i udu, eller at
kablet ligger bøjet/klemt i en position som gør at fjederen ikke kan lukke
spjældet.

...med et returkabel kan du så tvinge gassen ned.

(hvis dit eneste kabel kan 'skubbe', er du selvfølgelig reddet lidt)

Kenneth
R1



ole larsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : ole larsen


Dato : 24-06-02 19:36


"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
news:af6r81$lqq$1@tux.netsite.dk...
> > korrekt, oprindeligt har de returkabel, men jeg synes man ser mange der
> kun
> > har 1 kabel, og der er osse mange der mener det er overflødigt med
> > returkabel, men er det helt tosset kun at køre med et kabel?
> > Hvordan mærker man forskellen?

Og som jeg har oplevet det - brækker det ene, bytter du så du kan komme
hjem.
Ole



Armand (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-02 15:36


Buck <buck@sol.dk> skrev i en
news:3d16ee31$0$53237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> korrekt, oprindeligt har de returkabel, men jeg synes man ser mange
der kun
> har 1 kabel, og der er osse mange der mener det er overflødigt med
> returkabel, men er det helt tosset kun at køre med et kabel?
> Hvordan mærker man forskellen?

Det drejer sig om spjældkarburatorer, som kan låse p.g.a. skidt der
klemmer sig imellem spjældet og dettes boring - Derfor er det rart at
have kræfterne til at trække spjældene i med "vold" (man kan ikke skubbe
med et alm. bowden-kabel!)!

For at være sikker på at spjældene altid selv falder tilbage, kan man
på anden vis blot montere en tilstrækkelig kraftig fjeder; men med brug
af
returkabel kan man reducere denne fjeders kraft, hvilket gavner pilotens
højre håndled, samt følingen med gasgivningen i almindelighed!!

--
Armand.





p.jarnbak (22-06-2002)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 22-06-02 22:44


"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
news:3d14d4ba$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Her er lidt update på min Honda.
> Kom til at køre en tur på den idag. Solen skinnede og.. ja.. så kunne jeg
> altså ikke lade være.. selv om.. det er jo først på fredag.. og.. sådan
> noget..
>
> MEN.. under alle omstændigheder er der lidt jeg vil bede om ideer til:
>
>
> 1. De rasler ret meget synes jeg. Jeg ved det er kædeguiden.. men... hvad
er
> konsekvensen hvis man lader den rasle sæsonnen ud?
> 2. Gaskablet glider ikke selv tilbage. Det er ret ufixt hvis man vælter..
> og.. temmeligt praktisk hvis man skal køre langt( Cruise Control).
> 3. Forbremsen er MEGET blød at tage. Hvad kan der gøre ved det? Måske nyt
> bremsevæske? Hvordan udlufter man den?
> 4. Skiven på forbremsen piver også når man kører.. ligesom om den "hænger"
> ??? Hvad gør man ved det?
> Ellers er den bare lækker at køre på.. :)
>
> Håber i har lidt ideer ??
> Brian
>
Ref til punkt 3 og 4: Husk at justere kalibreren.Der skal værer en skrue med
en kontra møtrik
der justere den bremseklods der ikke er aktiveret af stemplet, ind mod
skiven.Juster den så klodsen lige rør
uden at det giver modstand,det giver en fastere bremse.Du kan også checke at
den arm kalibreren
sider på kan bevæge sig frit.Demonter kalibre og juster skrue med fjeder og
se om armen går frit.
Det er et normalt problem på de gamle honda´er at armen ruster fast.
Hej Palle.



Jonas Holt (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 23-06-02 08:40

> 2. Gaskablet glider ikke selv tilbage. Det er ret ufixt hvis man vælter..
> og.. temmeligt praktisk hvis man skal køre langt( Cruise Control).


De andre punkter er der skrevet om, men jeg har lige en lille 'krølle' til
pkt 2. Pas på at kablet ikke slår skarpe sving. Det kan ødelægge
returglidet. Når du har lagt kablet det rigtige sted, prøver du om der også
er returglid når styret er drejet i begge yderpositioner.

Koster det ikke 5 kkr at blive stoppet uden pap? (vent til på fredag og få
cyklen lavet grundigt istedet)

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Brian (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-02 09:50

Jeg takker for alle de fine ideer... så er der noget at lave til på fredag.
5Kkr ?? Koster det virkelig så meget??? Så må i altså ikke sige det til
nogen, please!
:)
BRian


"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3d157b02$0$692$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > 2. Gaskablet glider ikke selv tilbage. Det er ret ufixt hvis man
vælter..
> > og.. temmeligt praktisk hvis man skal køre langt( Cruise Control).
>
>
> De andre punkter er der skrevet om, men jeg har lige en lille 'krølle' til
> pkt 2. Pas på at kablet ikke slår skarpe sving. Det kan ødelægge
> returglidet. Når du har lagt kablet det rigtige sted, prøver du om der
også
> er returglid når styret er drejet i begge yderpositioner.
>
> Koster det ikke 5 kkr at blive stoppet uden pap? (vent til på fredag og få
> cyklen lavet grundigt istedet)
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2
>
>



Jake (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 24-06-02 15:57

> Jeg takker for alle de fine ideer... så er der noget at lave til på
fredag.
> 5Kkr ?? Koster det virkelig så meget??? Så må i altså ikke sige det til
> nogen, please!

Jep det koster 5 af de store, men vi siger ikke noget :0)



Jimmi (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 24-06-02 16:17

> Koster det ikke 5 kkr at blive stoppet uden pap? (vent til på fredag og få
> cyklen lavet grundigt istedet)

Nix, det koster ikke 5000, det er formidlende omstændigheder at man har
gennemgået en betragtelig del af mc undervisningen, og det må man jo sige at
du har hvis du skal op på fredag.

Det væmmelige er jo som bekendt at din ansvar er ugyldig når du triller uden
kort.

/Jimmi
(Som skal op på onsdag og har svært ved at holde fingrene fra den nyindkøbte
XJ600S)



Armand (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-02 00:20


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3d14d4ba$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Her er lidt update på min Honda.
> 1. De rasler ret meget synes jeg.

CB'ere rasler!
7½'erne dog mest hvor 350 - 550'erne nærmest klirrer(?) !

> 2. Gaskablet glider ikke selv tilbage. Det er ret ufixt hvis man
> vælter.. og.. temmeligt praktisk hvis man skal køre langt( Cruise
Control).

- - - og temmelig upraktisk den dag man måtte tilte og ende under
baghjulet der spinder afsted på ens maveskind - Og når den endelig
holder op er glæden noget vægelsindet, fordi dét koster $$$ til nye
motorstumper (= sammenbrændt af ikke at kunne få fat i olien som
liggende!)!

> 4. Skiven på forbremsen piver også når man kører.. ligesom om den
> "hænger" ??? Hvad gør man ved det?

Rense og smøre ophænget til caliberen, samt rense og motionere stemplet!

--
Armand.






Kenneth S (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 24-06-02 09:21

>
> > 4. Skiven på forbremsen piver også når man kører.. ligesom om den
> > "hænger" ??? Hvad gør man ved det?
>
> Rense og smøre ophænget til caliberen, samt rense og motionere stemplet!
>
> --
> Armand.
>
>
...og så evt. påføre lidt kobberfedt på bagsiden af klodserne.

Kenneth
R1



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste