Re: Suzuki RF600R
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 22-06-02 11:45

Hej igen!
Skal lige høre om der er nogen forskæl på rf 400 - rf 600 og rf 900??
med forskæl mener jeg selvfølgeligt ikke kræfter! For det er jeg ikke i
tvivl om at der er! -Men mere om der ville være plads til en 900ccm.
motor på 600ccm'eren??
Eller plads til en 600ccm. motor på 400ccm'eren??
er der nogle der har noget at sige til det spørgsmål?

håber at der er nogle der ved noget om det! (For jeg gør ikke!)

På forhånd tak!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : Jakob Hansen

Dato : 22-06-02 23:24

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> wrote in message
> [...]
> med forskæl mener jeg selvfølgeligt ikke kræfter! For det er jeg ikke i
> tvivl om at der er! -Men mere om der ville være plads til en 900ccm.

Jeg mener, jeg kan huske en mekaniker på Amager der havde en 900 motor på et
600 stel.

Jakob B. Hansen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-06-02 09:50

"Jakob Hansen" <jbh@genieware.dk.spamoff> skrev i en meddelelse
> "Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> wrote in message
>
> Jeg mener, jeg kan huske en mekaniker på Amager der havde en 900 motor på
et
> 600 stel.

Der er rigtigt nok en gut på Amager (han er nu tømrerarbejdsmand og hedder
Mogens) der har en 900 motor i et 600 stel, han er fra Falkne MC. Han har
også bygget forgaffel, svingarm, hjul og bremser fra 900'eren over på..
se den her.. http://www.falknemc.dk/mogens.html farvene er desværre lidt
dårlige, den er faktisk orange... d

En 900 motor passer præcis over i et 600 stel, el-stik og alting passer
sammen, det eneste som ikke passer er koblingsgrebet. Der er hydralisk
aktiveret kobling på en 900, imd 600 kabeltræk.
forgaffel og svingarm passer også lige over på 600'eren.

Thore

Fra : Christian H

Dato : 23-06-02 13:39

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> wrote in message

> et
> >
> Der er rigtigt nok en gut på Amager (han er nu tømrerarbejdsmand og hedder
> Mogens)

Ja, så har han da skiftet levevej!
Er Johnson's mc gået nedenom?

mvh
Christian H

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 23-06-02 23:40

> [...]
> Mogens) der har en 900 motor i et 600 stel, han er fra Falkne MC. Han har
> også bygget forgaffel, svingarm, hjul og bremser fra 900'eren over på..

Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor så ikke bare købe en 900?
Mvh
Anders O

Fra : Armand

Dato : 23-06-02 22:20

SmaRTrxxv <thore@snaps.dk> skrev i en

> [...]
har
> også bygget forgaffel, svingarm, hjul og bremser fra 900'eren over

Du glemmer lige at jobbet er ulovligt i T&S's øjne, hvorfor det er
temmeligt indiskret at du hænger ham så specifikt ud i et offentligt
forum som dette!!

Jeg vil opfordre dig til at slete dit indlæg igen og om nødvendigt så
sende det privat til spørgeren! :-|

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 23-06-02 11:40

Jeps alle 3 cykler er bygget på samme stel.
Så du kan smide den motor på du ønsker
Dog mangler 400´eren et hul i hver side på stellet hvor motoren sidder fast.
Det har 600´eren og 900´eren.
hullerne burde kunne laves, såfremt det er et 400 stel du piller i.
Men en 900´er motor i 600 stellet??? det er jo en grund til at forgaffel,
bagsvinger + diverse er lavet et nummer større på 900´eren sammenlignet med
400´eren og 600´eren