Parkeringslys
Fra : Bjørn S

Dato : 22-06-02 08:22

Hej.
Jeg var igår til syn med min tysk-importerte Honda NTV650, det gik forsåvidt
fint, men fik en anmerkning - parkeringslys.

Synsmanden sa at der skulle være muligt at tænde parkeringslys når tænding
var af. Vi rodet lidt med tændingslåsen, men den har ikke den ekstra
position som jeg har set på nogle andre cykler. Jeg kan heller ikke se noget
om det ud fra min Haynes eller fra instruktionsbogen. Har normalt alle
cykler en p-position i tændingslåsen, har jeg overset en eller anden smart
fidus på min cykkel, eller skal jeg simpelthen ud og investere i en ny lås
med denne funktion ?

MVH
Bjørn - stadig på prøveplader. Aj hvor er de strid hos Told og Skat, var
der 1 minut i 2 igår, så står de og sludrer i skranken, når de gidder at
ekspedere mig siger de, desværre, klokken er over 2, kassen er lukket, så vi
kan ikke hjælpe dig, kom tilbage på mandag. Havde ellers forberedt mig selv
på en køretur til Ringsted efter plader, de holdt åbent til klokken 15.
Kommer mandag, kommer plader.

Fra : Niels S.

Dato : 22-06-02 09:55

Bjørn S skrev

> [...]
> fidus på min cykkel, eller skal jeg simpelthen ud og investere i en ny lås

Så kan min VFR/1999 heller ikke synes, for den har heller ikke denne
funktion. Mon ikke der er noget den synsmand har taget fejl af? Hvis dit syn
er betinget godkendt med kørselstilladelse ville jeg blæse på den detalje og
bare se at komme ud og få hentet de plader på mandag Tillykke med
cyklen.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : m.grewy

Dato : 22-06-02 10:29

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message

> [...]
og
> bare se at komme ud og få hentet de plader på mandag Tillykke med

Min CBR600 Kan heller ikke det .
Selvom jeg har hørt et par gange at den skal ku det.

Michael

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 22-06-02 11:09

"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fidus på min cykkel, eller skal jeg simpelthen ud og investere i en ny lås

Hvis din cykel er typegodkendt uden parkeringslys, så er der ingen ko på
isen. Isåfald bør du bare henvise til typegodkendelsen.
På min cykel aktiveres parkeringslyste ved at dreje styret helt til
venstre, ligesom ved styrlåsaktivering. nøglen trykkes ned i tændingslåsen
og drejes i uret retning, parkeringslys er så aktiveret (styrlås ligeledes)
og nøglen kan fjernes. drejes der mod uret aktiveres styrlåsen kun.....men
det har du ganske givet prøvet

--
Jacob -der også var lige ved at får den sammen anmærkning, til syn, da jeg
ikke kunne huske hvordan det skulle aktiveres.

Fra : Henning

Dato : 22-06-02 11:57

> Jeg var igår til syn med min tysk-importerte Honda NTV650, det gik forsåvidt fint, men fik en anmerkning - parkeringslys.
>
> Synsmanden sa at der skulle være muligt at tænde parkeringslys når tænding var af.

Det _mente_ jeg også, og gennemsøgte ligenu detailforskrifter 2001 for paragraffen... Men der står ikke noget under tohjulet MC. Nu har jeg ikke de gamle DF på disken, men jeg tror det er at finde deri. Anyway, bed da synspersonen om at finde en gældende lov/regel, der foreskriver parkeringslygter.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Bjørn S

Dato : 22-06-02 14:45

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse
> [...]
gamle DF på disken, men jeg tror det er at finde deri. Anyway, bed da
synspersonen om at finde en gældende lov/regel, der foreskriver

Mja, jeg var ærlig talt ikke sikker... den var jo typegodkendt i et andet
EU-land, men det ku jo være det alikevel var påbudt, og der var en snedig
anordning for det.
Jeg ville jo heller ikke starte en argumentation, så skal jeg love for at så
finder de bare noget andet. Nogen ganger skal de bare ha lov at fylde ud
statistikken på fundne fejl
Men tak aligevel, jeg kører fortrøstningsfuldt videre, anmerkningen gælder
parkeringslys, og de virker jo

Bjørn

Fra : Armand

Dato : 23-06-02 13:22

> Men tak aligevel, jeg kører fortrøstningsfuldt videre, anmerkningen
gælder
> parkeringslys, og de virker jo

Skulle sagen spidse sig til er det jo enkelt at trække en ledning
dierkte imellem batteriet og den ledning der indeholder lyskontaktens
POS.-funktion, og sætte en simpel kontakt imellem (husk også en
indskuds-sikring) :-/

Omkring det med ubetinget accept af tidligere EU-indregistrerede
køretøjer, kan jeg ikke forestille mig at "lokale" danske særkrav ikke
skulle kunne kræves opfyldt af bilinspektionen - Hvad med en engelsk
model med venstrevredet asymmetri i forlygten f.eks.?

--
Armand

Fra : Jens U

Dato : 22-06-02 15:54

Bjørn S skrev ...

> [...]
> fidus på min cykkel, eller skal jeg simpelthen ud og investere i en ny lås

LOCK-P<push<OFF-ON>IGNITION

LOCK (Steering lock) = Steering is lock. Engine and lights cannot be
operated
P (parking) = For parking the motorcycle near traffic. The taillight and
position light are on, but all other lights are off. The engine cannot be
started.
OFF = Engine and lights cannot be operated.
ON = Engine and lights can be operated.

Taget fra owner's manual Honda NTV 600/650 Revere

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Mogens Dammand

Dato : 22-06-02 19:41

Min Transalp blev synet med samme anmærkning. Kan heller ikke finde p-lyset,
og ved heller ikke lige hvad jeg skal bruge det til.

Mogens

Fra : Jens U

Dato : 23-06-02 17:03

Mogens Dammand skrev...

> [...]
p-lyset,
> og ved heller ikke lige hvad jeg skal bruge det til.

Hej Mogens

Skal vi snart ikke ud at køre en tur sammen igen
Så skal du nok få lov til at prøve mit p-lys )

(overhaling højre om er ikke tilladt, selv om det er en skoda)

Fra : Mogens Dammand

Dato : 23-06-02 22:09

Hej Jens

Jo, lad os finde en dag med bedre vejr end sidst.

(Det var ikke en overhaling, men en forbikørsel)

Fra : Bjørn S

Dato : 23-06-02 10:28

> [...]
> OFF = Engine and lights cannot be operated.
> ON = Engine and lights can be operated.
>
> Taget fra owner's manual Honda NTV 600/650 Revere

Hej Jens.

I min bog heder det :
LOCK (Lenkschlos) Die lenkung ist blockiert.Motor und Beleuchtung sind
auser Betrieb
OFF (Aus) Motor und Beluchtnung sind auser Betrieb
ON (Ein) Der Motor kann gestartet und die Beluchtnung
eingeschaltet werden

Fahrer-handbuch Honda NTV650 (RC33 - 1993)
Så ganske enkelt, min lås har ikke den position med LOCK-P . Som Steen og
andre siger, den har været typegodkendt i Tyskland, så da må også danske
myndigheder godkende dette. - og tjah, jeg kan heller ikke se at jeg har
det store behov for det P-Lyset.

mvh Bjørn

Fra : Jens U

Dato : 23-06-02 17:10

Bjørn S skrev...

> [...]
> andre siger, den har været typegodkendt i Tyskland, så da må også danske
> myndigheder godkende dette. - og tjah, jeg kan heller ikke se at jeg har

Hej Bjørn

Jeg skrev bare hvad der stod i min bog

Tyskerne afskaffede åbenbart p-lys efter 1993

Jeg bruger det heller ikke
Det undre mig også hvorfor en synsmand hænger sig i sådan en bagatel,
er mc'en synet i andet EU-land, så skal han uden at kny godkende den.
Den er teoridisk ikke type godkendt i DK, da det er en tysker,
men en ejer af er dansk NTV 93'er kan vel bekræfte om den har p-lys.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 23:21

On Sat, 22 Jun 2002 09:22:07 +0200, "Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com>
wrote:

Hej Bjørn.

> [...]
>fidus på min cykkel, eller skal jeg simpelthen ud og investere i en ny lås

Hvis cyklen har været registret i et andet EU land i mere end et halvt
år er de tvunget til at tage den - parkeringslys eller ej.
Så synsmanden kender åbenbart ikke reglerne.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk