Staf for at krydse spærrelinie?
Fra : Jimmi

Dato : 21-06-02 20:59

Jeg kom vist til at krydse en fuldoptrukket spærrelinie her til aften, holdt
i den forkerte bane og skulle den anden vej.
(Der var ikke et køretøj i nærheden!)
I den forbindelse kom min passager med nogle spydige kommentarer

Er der nogen der ved hvad det koster at krydse de hvide sataner, kortet?

/Jimmi

Fra : Gundersen

Dato : 21-06-02 21:27

Hejsa

> Er der nogen der ved hvad det koster at krydse de hvide sataner, kortet?

500,-!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jimmi

Dato : 21-06-02 21:42

Det var ikke så galt, havde regnet med mere.

/Jimmi

Fra : Jens U

Dato : 22-06-02 15:31

Gundersen skrev ...
> Hejsa

> 500,-!

Ja, pr gang.
1 bil 500.-
2 biler 1000.-
osv.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jørgen Winther

Dato : 21-06-02 21:27

"Jimmi" <jimmi@klud.dk> wrote in message
> [...]
> I den forbindelse kom min passager med nogle spydige kommentarer
>
> Er der nogen der ved hvad det koster at krydse de hvide sataner, kortet?

Det er jo en alvorlig forbrydelse, så det er nok noget med fængsel i op til
8 år. Og hvis du så også har kørt for stærkt, mens du gjorde det, så slipper
du aldrig fri igen

Nej, jeg ved det ikke. Men jeg ville nok foretrække, at folk generelt ville
lade være med at smutt over de striber, f.eks. ved motorvejsindfletninger
o.lign., da det forhindrer de andre trafikanter i at planlægge deres fart og
rute - de kan jo ikke vide, folk vil gøre noget forkert.

--
Jørgen

Fra : Jimmi

Dato : 21-06-02 21:42

> [...]
til
> 8 år. Og hvis du så også har kørt for stærkt, mens du gjorde det, så

Så er det sørme godt vi ikke har dødsstraf i DK, puha
Men du har nu ret, især på motorvejen er det forbandet irriterende at folk
krydser dem.
Det er der også en ganske naturlig grund til hvorfor vi Mcister ikke gør,
det er satme ubehageligt at køre over dem med 120 i timen....

/Jimmi

Fra : Brian

Dato : 21-06-02 23:49

Mener faktisk det er kortet! (Altså af med det).

Brian
(Som er ved at tage kørekort.. og spørg sin kørerlærer på mandag.)

Fra : Bo S.

Dato : 22-06-02 11:29

> Mener faktisk det er kortet! (Altså af med det).
>
> Brian
> (Som er ved at tage kørekort.. og spørg sin kørerlærer på mandag.)

Det koster 500,- jfr. side 543 på DR TTV (side 3 ud af 5). Men jeg er
sluppet med en advarsel engang ;)

Fra : Monster

Dato : 21-06-02 23:39

jeg ka så fortælle at den er større hvis man samtidigt overhaler en civil
panzer vogn med lidt over 180 i en 80 zone ud over de skide linjer ....

det var dog i bil

bøde på meget
ny køreprøve

men jeg var heldig .... fik lov at køre hvis jeg lovede at køre ordenligt :)

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 22-06-02 11:12

"Monster" <REMOVEde@monstersurf.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ka så fortælle at den er større hvis man samtidigt overhaler en civil
> panzer vogn med lidt over 180 i en 80 zone ud over de skide linjer ....

> [...]

ROFL...så havde du vist også selv bedt om det

> men jeg var heldig .... fik lov at køre hvis jeg lovede at køre ordenligt
:)

De havde sikkert lige fået fri og skulle hjem til lillemor og have en dejlig
medisterpølse

--
Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-06-02 21:16

Monster wrote:

> jeg ka så fortælle at den er større hvis man samtidigt overhaler en civil
> panzer vogn med lidt over 180 i en 80 zone ud over de skide linjer ....

Så er de da også selv ude om det, hvis de havde kørt i reklamevogn ville du
jo aldrig have gjort det!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Brian

Dato : 27-06-02 22:28

Landsretsdommen lyder på: 500,- hvis det bare er en kort passering,
eksempelvis ved U-vending.

Hvis det er over en længere afstand (100 meter eller mere) og evt. i
overhaling.(Ikke nødvendigvis) Så er det af med kortet og op til ny teori-
og køreprøve og så har man kortet på 3 års prøvetid.

Det er ordene fra min kørelærer.
(Som jeg skal til køreprøve hos i morgen tidligt.. *GYS*)

Brian

Fra : Kenneth S

Dato : 22-06-02 11:33

> [...]
> I den forbindelse kom min passager med nogle spydige kommentarer
>
> Er der nogen der ved hvad det koster at krydse de hvide sataner, kortet?

På en af de dage, hvor man er mere stresset end normalt....

Jeg sad i en madkasse, bag en uhyggelig langsom forankørende, i et
midlertidigt anfald af frustration og sindsyge, overskred jeg den dobbelte
linje, samtidig med at jeg skruede mit mest bitre trafikblik på. Efter endt
overhaling, kvitterede jeg den nu bagved kørendes blinkende fjernlys, med en
velkendt gestus der kun kræver en finger.

400,- og fingeren blev ikke nævnt)

(det kan godt være det er 500,- nu)

Kenneth
R1