Motor til Honda CB750F
Fra : Martin Larsen

Dato : 20-06-02 16:57

Hej alle

Min goe gamle Honda CB750F årgang 1985 kører sådan set udmærket, men den
lyder lidt slidt i motoren og virker også lidt slidt. Fx i form af
vibrationer. Men hva, den har også kørt 93.000 km.

På værkstedet har de foreslået at jeg fx fra England skaffer en "ny"
brugt motor som kun har kørt måske 40-50.000 km. En sådan skulle kunne
fås til omkring 6000 kr.

Men har man nogen som helst garanti for at man får en bedre maskine? Man
kan jo ikke se på motoren hvor meget den faktisk har kørt. Og hvis man
bagefter ikke kan mærke nogen forskel (eller det er blevet værre) ja så
er det jo surt!

Værkstedsgutterne har også anbefalet mig at få strammet knastkæderne.
Man kan høre dem i tomgang, men ud over lyden er der så nogen
ydelsesforbedring ved at stramme dem?

På forhånd tak for svar!

Martin