"Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:h97Q8.66420$N46.2124167@news010.worldonline.dk...
> Glavind wrote:
>
> > Hej Gruppe.
> > Min nyrenoverede BSA A65 Lightning har tændingsbanken. Den har nye
> > karburatorer, stempler og ventiler/ventilstyr. Tændingen står perfekt
> > efter tændingslampen. Jeg har prøvet alle 3 indstilninger på nålen i
> > karburatoren,
> > men intet hjælper. Har prøver forskellig benzin med oktan-booster,
intet
> > hjælper. Vil et koldere tændrør hjælpe? At flytte tændingstidspunktet
> > burde ikke være den rigtige løsning.
> > cyklen ken ses her:
http://home5.inet.tele.dk/glavind/lightning/
>
> Hvordan måler du tændingstidspunktet? Alt efter hvordan din tænding er
> konstrueret rent mekanisk, kan det godt være svært at ramme det præcise
> tændingstidspunkt. Hvis du kører med den oktan benzin den er specificeret
> til, burde den kunne køre med standardindstillingen. Ellers er der nok
ikke
> meget andet at gøre, end at dreje den et par grader tilbage.
>
> /Rune
Hejsa.
Tændingstidspunket bliver målt med tændingslampe ved ( høj tænding ) 4000
omd/min. Der er et tændingsmærke, nøjagtig som på en bil. Tændingen er
konstrueret med svingklodser, høj tænding flyttes med 12 grader.
Den er så "ny" at der ikke er manuel tændingsindstilning.
Hilsen Glavind