Drosling af Suzuki GSX R 250
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-06-02 16:39

Hej,

Er Suzuki GSX R 250 en god model at drosle til det lille kørekort? Jeg har
nemlig fået tilbudt en billigt.

Hvad koster det at få den droslet?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-06-02 19:29

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er Suzuki GSX R 250 en god model at drosle til det lille kørekort? Jeg har
> nemlig fået tilbudt en billigt.

Har en kammerat der købte sin droslet, den kørte udemærket

droslinge består af en cirkulær plader med et hul i. pladen indsættes mellem
forlænger(gummi)røret fra karburatoren og cylinderen.
ved adskildelse fandt vi dog ud af at nogle af de gummirørene mellem
karbunaderne og cylindrene var blevet skæve pga pladen. dette er sikkert
resultatet af at de har siddet der i mange år. motoren fik således falsk
luft og de måtte udskiftes. men de var lette at fjerne og sætte på (både
gummistudser og droslinger)

> Hvad koster det at få den droslet?

ved ikke hvad de koster, men det er der sikkert andre fra gruppen der ved.

--
Jacob GSXR250

Fra : Allan Bojesen

Dato : 19-06-02 19:31

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse

> ved ikke hvad de koster, men det er der sikkert andre fra gruppen der ved.

Kr. 1.500,- ved Buchberg. http://www.buchberg-mc.dk/

Husk cyklen skal synes efter indgrebet, og det bliver noteret i reg.
attesten.

Allan Bojesen
Chefmekaniker på Vibekes Babygixxer

Fra : N/A

Dato : 19-06-02 21:37

Fra : N/A

Dato : 19-06-02 21:37

Fra : Allan Bojesen

Dato : 19-06-02 21:37

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke muligt, altså fuldt lovligt, at montere det selv? Den skal jo
> alligevel synes efterfølgende, og der må de vel tjekke det.

Ikke at jeg ved det, men jeg tror bestemt det er muligt og lovligt. Der
følger en specifikation med kittet, og bilinspektionen skal bare checke at
delene er monterede.
Hvorfor ellers sælge kittet i "løs vægt"!!

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:26

Jacob Stegelmann <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en

> "Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
buchberg-mc.dk/

> Er det ikke muligt, altså fuldt lovligt, at montere det selv? Den skal
> jo alligevel synes efterfølgende, og der må de vel tjekke det.

Jup!
Og dette er et hottip, som egentligt ikke burde offentliggøres (!):
Ved syn vil man blot se en kvittering for køb af droslingssættet
Derved at man ved bestillingen deraf skal oplyse stelnummeret til
modellen vil stelnummeret fremgå på kvittering/følgeseddel, og det er
blot dette faktum at de teknisk kloge hoveder ved bilinspektionen
inspicerer!!!!

--
Armand.

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-06-02 23:53

> [...]
> modellen vil stelnummeret fremgå på kvittering/følgeseddel, og det er
> blot dette faktum at de teknisk kloge hoveder ved bilinspektionen

Egentlig ville det også undre mig, hvis en synsmand ville til at skille ens
cykel ad inde i synshallen. Det vil jo blive et langvarigt syn!!!

--
Jacob

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-06-02 08:50

Tak for svarene ang. den tekniske side af droslingen.

Er der nogen, der kan svare på hvordan den vil reagere på en drosling mht.
køreegenskaber, acceleration, topfart osv.?

I øvrigt endnu et spørgsmål ang. Suzuki GSX R 250. Den jeg har kig på, og
som jeg som sagt kan få meget billigt, er en rigtig fin maskine, som bl.a.
kun har kørt 8000 km. MEN: Den er den grimmeste farve overhovedet, nærmest
gul/brun-agtig. Hvordan kan man få den lavet om? Jeg går ikke udfra man kan
få den omlakeret ligesom man kan med en bil? Skal man have en ny kåbe eller
hvordan? Hvad koster sådan en?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-06-02 10:11

"> Den er den grimmeste farve overhovedet, nærmest
> gul/brun-agtig. Hvordan kan man få den lavet om? >
> Rasmus Nielsen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nye kåber er DYRE !!!! mere tror jeg ikke jeg vil sige...

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-06-02 11:42

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "> Den er den grimmeste farve overhovedet, nærmest
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Nye kåber er DYRE !!!! mere tror jeg ikke jeg vil sige...

til gengæld kan man godt male gamle

--
Jacob

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 24-06-02 10:09

Lige en ting til:

Er en Suzuki GSX R 250 meget svær at få ekstra udstyr til? Jeg har kigget i
et katalog emd udstyr til mange cykler, men udstyr til Suzuki GSX R 250
fremgår ikke af nogle af prislisterne...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 24-06-02 13:54

> [...]

> et katalog emd udstyr til mange cykler, men udstyr til Suzuki GSX R 250
> fremgår ikke af nogle af prislisterne...

jeg synes ikke det er noget problem at få de få dele jeg skal bruge til min
cykel.

--
Jacob GSXR250

Fra : Armand

Dato : 24-06-02 15:34

> [...]
> et katalog emd udstyr til mange cykler, men udstyr til Suzuki GSX R
250
> fremgår ikke af nogle af prislisterne...

Modellen er en japansk hjemmemarkedsmodel, som udenfor Japan kun er
solgt i et
begrænset antal i hhv. New Zealand og DK.
Følgelig er der ingen europæiske fabrikanter af stumper og halløj, som
har den på programmet (hvor meget ville du lægge dig i selen hvis hele
dit europæiske kundepotentiale var på under hundrede modeller i DK??)!

Omkring reservedele (eks: bremseskiver), kan man med held forfølge
hvilke andre Suzuki'er at samme stump befinder sig på, og efterfølgende
bestille uoriginale stumper derudfra!!

--
Armand.