XJ900 på kun 3 cyl.
Fra : J W Nielsen

Dato : 18-06-02 14:34

Hej !
Nu har jeg de seneste par måneder kørt til arbejde på min XJ900 (1987) uden
problemer.
Så har den stået en 14-dages tid - ferie - og da vi skal køre en tur i går,
kører den kun på 3 cyl !
Hvorfor nu det ?
Og hvordan kan jeg fejlsøge lidt på den ?

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-02 14:39

Kig i EL-samlinger der har med tændingssystemet at gøre, tændkabler o.l. Det
er sikkert bare en dårlig forbindelse, korrosion e.l.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : p.jarnbak

Dato : 18-06-02 15:04

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kører den kun på 3 cyl !
> Hvorfor nu det ?
> Og hvordan kan jeg fejlsøge lidt på den ?

Måske vand i karburatore eller i tank hvis den har stået ude i regnvejr og
har stået på sidestøtteben.
Da jeg havde en xj900 var den meget følsom for regnvand i kaburatorene.
Hej Palle
Med orginal værksteds håndbog til xj900.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-06-02 15:46

> [...]
> kører den kun på 3 cyl !
> Hvorfor nu det ?
> Og hvordan kan jeg fejlsøge lidt på den ?

Prøv engang at se, om alle tændrørshætter stadig er der! Jeg taler af
erfaring :-\

--
Jørgen

Fra : Palle Christensen

Dato : 18-06-02 17:21

> [...]

> går, kører den kun på 3 cyl !
> Hvorfor nu det ?
> Og hvordan kan jeg fejlsøge lidt på den ?

Hvis alt andet ikke virker, kan du prøve at skille tændingsboksen ad. Jeg
kender flere eksemplarer XJ, der har haft løse forbindelser i boksen. Det
kan give mange mærkelige fejl - også udsæt.

Palle

Fra : J W Nielsen

Dato : 18-06-02 18:32

Hej igen...
Tak skal I ha' for svarene - de samler sig jo alle lidt i samme retning !!!
Jeg går igang imorgen...

Mvh
Jørgen

Fra : Janus

Dato : 18-06-02 18:51

jamen har du da i det mindste checket om den tænder på alle tændrør, før at
du begynder at gå dybere ind i problemet??? det skriver ikke noget om i
dit første indlæg???? kan det bare være et rør der er stået af? Jeg mener
bare, at det er fint at folk begynder at spørge om alt mulig teknisk her,
for det er vel også hvad denne NG er til for, men tit og ofte har jeg
erfaret at folk ikke uddyber deres problem nok, med denne resultat, at
svarene kommer alt for bredt omkring, uden man egentlig ved hvordan man skal
tage fat på problemet

Janus (no offence, og hvor omdysningen hos lydmuren-mc bare spiller ind)

Fra : LRP

Dato : 18-06-02 19:24

Havde samme problem med min xj750. Det er sansynligvis kablet lige der hvor
tændrørshætten bliverr kværnet op der er irret inden i. Jeg løste det ved at
skære et lille stykke af kablet og kværne hætten op i igen. Prøv e.v.t. at
dreje et par gange på tændrørshætten for at se om det hjælper før du skærer.

M.v.h. Laurits Petersen
Yamaha XJ750

Fra : Pwh

Dato : 19-06-02 15:04

Jeg havde tit det samme problem med min
gamle Kawa 1000Z1R efter vinterstilstand.
Det var altid en svømmer i en af karburatorerne
der hang. Prøv at banke let med en hammer/skruetrækker
på svømmerhuset inden du splitter dem ad.

Jens

Fra : Michael H.

Dato : 30-06-02 15:14

xxxxxx