Min tur...
Fra : Mads Stetter

Dato : 15-06-02 09:58

Så blev det min tur...

sidder og skriver med 2 fingers metoden lige nu...

Kom kørende oppe fra sonofon og skulle krydse hobro vej, kører ca 50 km/h..
max 10 m før krydset skifter signalet til gult, jeg kan ikk nå at stoppe!
Der holder en sort peugoet og skal til venstre i modsatte retning, han/hun
har ikk set mig og kører bare over.. jeg bremser og håber på at den bagved
den sorte bil haar set mig så jeg bare kan køre bagom den.... Men men men...

den røde corolla har heller ikk set mig og kører også ud i krydset, og så er
jeg sådan set lidt på røven! Derefter kan jeg ikk huske noget før jeg står
med cyklen oprejst i krydset, og prøver at få den væk! Da der bliver grønt
for dem på hobrovej (Aalborg) begynder de bare at køre, som om intet var
hændt, så tænker man bare.... hva er det lige der sker, er jeg usynlig? Da
ikk kan finde frigear på cyklen kan jeh godt mærke at mine hænder ikk kan
trække cykeln i gear (Kun få meter) Så jeg vinker hidsigt de 3 unge
mennesker ud på vejen som bare står og kigger forskrækket (Det var de 3 som
kørte den røde corolla som jeg krøllede) De kommer løbende og hjælper mig
ind med cyklen. ham der kørte bilen er nok 18-19 år og er MEGET chokket, han
så mig ikk får jeg lå på køleren og rodede rundt!

Der er dog en mand der holder ind som har set det hele, så jeg fik hans
visitkort!

Ca. ved 7 tiden ankommer jeg til skadestuen og får at vide der er 4 timers
ventetid så jeg beslutter mig at komme tilbage ved 23 tiden. Jeg kommer
derud og får først taget mine billeder af armen ved 1 tiden, hvor jeg så
bliver sendt hjem da de ikk umiddelbart kan se noget! (En overlæge skal se
på dem igen i dag! (1 stk ubrugeligt håndled på højre, en meget blå
tommelfinger på venstre + en slidt krop!

Sikke en omgang... cyklen fik jeg slæbt ind til en nabo og fik lov at holde
den i hans garage (eller han slæbte den derop)

Lige nu kører det hele bare rundt indeni hovedet på mig, og tænker hele
tiden: HUSK NU... Der er ingen der ser dig i trafikken, og slet ikk
billister i klamme madkasser!

--
Mvh Mads Stetter
DT125R (busted style...)

Fra : Mads Stetter

Dato : 15-06-02 10:01

Forresten så mødte jeg Ib Østergård? ude på skadestuen (Rittig.. han kendte
godt dig) han var også tiltet pga en hund der løb over vejen! Han havde
uheldigvis ikk crossstøvler på da hans ankel sad fast under cyklen, så han
frygtede for sit grand national! Ved ikk hgvordan det gik med ham da han
blev sendt i lægevagten pga ventetiden!

Men vi fik en lang snak omkring de ting som Jan sørensen og dig, rittig,
havde lavet! (Den med røvballerne var go!

MVH Mads Stetter
DT125R (Busted style)

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-06-02 11:11

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Forresten så mødte jeg Ib Østergård?

Jep, Ib Østergaard Laursen.

> ude på skadestuen (Rittig.. han kendte godt dig)

Ja mon ikke. Vi har kørt i Aalborg Off-Road MC Klub sammen i næsten 10 år.

> [...]
> frygtede for sit grand national! Ved ikk hgvordan det gik med ham da han

Av. Sikke noget skrammel! Gamle Ole er nok heller ikke klar til Grand
National, i sidste uge lavede han et åbent kravebensbrud, et brud på hånden,
et brækket ribben og en masse andre småskader.

Og i eftermiddag er Jan og Mads i aktion på travbanen, til det første
langbaneløb i 25 år på dansk grund. Man kan kun frygte det værste.

> Men vi fik en lang snak omkring de ting som Jan sørensen og dig, rittig,
> havde lavet! (Den med røvballerne var go!

Du skal ikke tro på ham, han er fuld af løwn.

Rittig

Fra : Claus Rolsted

Dato : 15-06-02 10:59

> Så blev det min tur...

[snip - endnu en sørgelig historie]

> Lige nu kører det hele bare rundt indeni hovedet på mig, og tænker hele
> tiden: HUSK NU... Der er ingen der ser dig i trafikken, og slet ikk
> billister i klamme madkasser!

Puha, jeg håber du slipper igennem uden mere end 'bare' forskrækkelsen og
materielle skader..... Pøj pøj med røntgenbillederne.

Er der nogen af jer derude, som kører med det lange lys tændt i
dagstimerne?? Det må vel kunne hjælpe lidt på synligheden....(?)

--
mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - NU er det sommer, så NU kommer mc-kortet

Fra : John

Dato : 15-06-02 11:38

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote in message

> Er der nogen af jer derude, som kører med det lange lys tændt i
> dagstimerne?? Det må vel kunne hjælpe lidt på synligheden....(?)

Jeg gør, og jeg har også en fornemmelse af at det virker !

PS : heldigvis er mit langlys ikke af den dominerende og kraftigt blændende
type, håber ihvertfald ikke at have blændet modkørende (?)

V.H John - Priller 154

Fra : Claus Rolsted

Dato : 15-06-02 14:59

"John" <kramme@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> PS : heldigvis er mit langlys ikke af den dominerende og kraftigt
blændende
> type, håber ihvertfald ikke at have blændet modkørende (?)

Uanset hvad er det vel begrænset, hvor slemt det kan blænde de modkørende i
dagstimerne.....

--
mvh. Claus Rolsted, som også kører med langt lys
Vespa ET2 - NU er det sommer, så NU kommer mc-kortet

Fra : SLP/JM

Dato : 15-06-02 17:16

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev > Uanset hvad er det vel
begrænset, hvor slemt det kan blænde de modkørende i
> dagstimerne.....

Baseret på egne erfaringer er jeg ikke enig. Desuden kan man også
sagtens blive blændet i sidespejlene af bagved kørende, der kører med
langt lys.

--
Susanne

Fra : Claus Rolsted

Dato : 15-06-02 20:01

"SLP/JM" <MADCAT@c.dk> skrev i en meddelelse news:aefpcp$j6s$1@sunsite.dk...

> Baseret på egne erfaringer er jeg ikke enig. Desuden kan man også
> sagtens blive blændet i sidespejlene af bagved kørende, der kører med
> langt lys.

Men er det ikke værd at tage med, frem for at blive overset (med livet som
indsats)?

Fra : Kenneth S

Dato : 15-06-02 20:43

"SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote in message news:aefpcp$j6s$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Baseret på egne erfaringer er jeg ikke enig. Desuden kan man også
> sagtens blive blændet i sidespejlene af bagved kørende, der kører med

At blive blændet betyder at det lys man får i øjnene er så kraftigt at øjet
blænder ned, og derved gør at man ikke kan se andet af omgivelserne end
førnævnte lyskilde.

Det skal alligevel være et rimeligt kraftig lys fra dit bakspejl...

Kenneth
R1

Fra : Jørgen Winther

Dato : 16-06-02 00:58

> [...]
> Baseret på egne erfaringer er jeg ikke enig. Desuden kan man også
> sagtens blive blændet i sidespejlene af bagved kørende, der kører med

Kloge erfaringer - trafik handler jo ikke om at genere hinanden.

Personligt har jeg blot vænnet mig til at have et øje på hver finger, når
jer kører mc - kan de andre ikke se mig, før deres manøvrer, må jeg jo blot
se og tage højde for deres manøvrer, før de foretager dem.

Men jeg synes nu nok, der har være mange situationer i år, i forhold til
tidligere - også nogle sære ting: Som f.eks. en bil, der havde tabt et eller
andet lige efter et motorvejssving - jeg ved ikke hvad det var, men der var
to store dele, der hang sammen med en snor - jeg var så heldig at få
manøvreret mig ind over snoren...

Og der har været flere, der skiftede spor, selv om jeg var der, hvor de
skiftede til. Men et lille vrid på gashåndtaget løste problemet (sådan noget
kan man på Trophy'en straks, fordi jeg havde anet, at det kunne opstå.

Jeg forstår bare stadig ikke helt, hvorfor billister ikke ser
motorcyklister? Og jeg er da selv billist noget af tiden - og jeg ser da
alt!?!? Eller?

--
Jørgen
Trophy

Fra : Bo S.

Dato : 15-06-02 11:06

> Lige nu kører det hele bare rundt indeni hovedet på mig, og tænker hele
> tiden: HUSK NU... Der er ingen der ser dig i trafikken, og slet ikk
> billister i klamme madkasser!

Det er uhyggeligt. Jeg kører næsten altid med langt lys på om dagen. Især
hvis solen skinner. Jeg har også haft et par nærdødsoplevelser, men det
lange lys har en rigtig god effekt...

God bedring

mvh BoS
VTR

Fra : John

Dato : 15-06-02 11:40

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Lige nu kører det hele bare rundt indeni hovedet på mig, og tænker hele
> tiden: HUSK NU... Der er ingen der ser dig i trafikken, og slet ikk

God bedring Stetman, jeg krydser fingre for dig !

PS : krydset længere fremme ved gugvej / th. sauersvej er også et farligt
sted hvor der tit sker uheld ....pas også på der :-/

V.H John - Priller 154

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-02 21:35

On Sat, 15 Jun 2002 10:57:34 +0200, "Mads Stetter"
<m_stetter@hotmail.com> wrote:

Hej Mads.

> [...]
>den sorte bil haar set mig så jeg bare kan køre bagom den.... Men men men...

Jeg har kørt en del i Aalborg det sidste års tid.
Der har jeg lært en helt ny lektie.
Jeg, der troede at trafikanterne i Kjøwenhavnstrup var det værste i
verden, har lært at de overgås med mange mulelængder af
Aalborggenserne.
Det er det rene kamikaze.
Jeg håber du slipper med skrækken og skrammerne.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Casper Henriksen

Dato : 16-06-02 01:43

> [...]
> den sorte bil haar set mig så jeg bare kan køre bagom den.... Men men men...

> ja undskyld jeg spørger, men hvad med og bruge båthornet næste
gang,det kan faktisk forhindre en ulykke... hvis personen ikke hører
højt musik
Hilsen Casper

Fra : Kenneth S

Dato : 16-06-02 08:34

"Casper Henriksen" <casper3452001@yahoo.dk> wrote in message
> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message

> gang,det kan faktisk forhindre en ulykke... hvis personen ikke hører
> højt musik
> Hilsen Casper

Nogengange går det lidt for hurtigt til at man kan nå at bruge horn..

...men det er rigtigt, hvis der var tid, og fingerteknisk overskud ...ja,
hvorfor ikke.

Kenneth
R1

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-06-02 14:26

Kenneth S wrote:

> Nogengange går det lidt for hurtigt til at man kan nå at bruge horn..
>
> ..men det er rigtigt, hvis der var tid, og fingerteknisk overskud
> ...ja, hvorfor ikke.

Ja, jeg synes også at man plejer at have for travlt med bremserne til at
finde hornknappen :-/
I et forsøg på at undgå at blive overset bruger jeg i situationer som fx
Mads Stetters overhalingsblinket til at fange opmærksomhed, især når jeg
har solen i ryggen. Jeg tror det hjælper, men det er jo selvfølgelig ikke
noget man skal satse på.

Well, du må da have god bedring Mads, og så må vi da håbe at du snart
kommer på hjulene igen ...og så er det da et plus at det ikke var
RF'eren der tog slagene

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-06-02 15:02

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Well, du må da have god bedring Mads, og så må vi da håbe at du snart
> kommer på hjulene igen ...og så er det da et plus at det ikke var
> [...]

Ja, jeg håber også meget på at jeg kommer over det heltuden meen..

Har lige fået at vide i dag at jeg har en flænge i knoglen i højre underarm.
så den skal bare have ro i nogle uger!

Det meste af min venstre hånd er blå men det er kun en forstuvning! Yepee
(Den kan bruges til blink på de hvide bmw'er)

Ja det var godt det ikk var den for så havde jeg heller ikk kort til den
(Derfor kører jeg ikk på den før efter d. 20. december) og så havde det nok
ikk været så heldigt!
Jeg mangler dog også den forbandede afgift på den! Men det kommer!

Jeg kan slet ikk få armene ned... eller (Der er folk til at knappe mine
bukser da jeg ikk kan bruge tommelfingrene!

Hyg jer
MVH Mads Stetter
DT125R *Busted(
RF400R (red style)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-06-02 21:18

Mads Stetter wrote:

> Har lige fået at vide i dag at jeg har en flænge i knoglen i højre
> underarm. så den skal bare have ro i nogle uger!

Så må du jo bare klemme benene om tanken, når du bremser, så du ikke lægger
for meget vægt på armene

> Det meste af min venstre hånd er blå men det er kun en forstuvning! Yepee
> (Den kan bruges til blink på de hvide bmw'er)

Voldsomt

> Ja det var godt det ikk var den for så havde jeg heller ikk kort til den
> (Derfor kører jeg ikk på den før efter d. 20. december) og så havde det
> nok ikk været så heldigt!

Nej, men jeg tror at næppe at skyldsplaceringen ville ændre sig.

> Jeg mangler dog også den forbandede afgift på den! Men det kommer!

Det bliver dyrt, men garanteret rart bagefter

> Jeg kan slet ikk få armene ned... eller (Der er folk til at knappe mine
> bukser da jeg ikk kan bruge tommelfingrene!

Du har det sgu da også let!

Jeg var forresten selv ved at blive knaldet ned af en idiot i en varevogn
der kørte over for rødt. Jeg havde lige fået grønt og og kørte omkring 20
da idioten kommer i tanker om at han da vist godt kan nå over :-/ Jeg nåede
heldigvis at bremse, men tilfældigheder kunne have gjort sitationen fatal
:-/

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 16-06-02 13:07

Synes sku aldrig at de kan høre det horn før man er oppe på siden af dem, og
så er det jo næsten forsent.. ( næsten) har vidst reddet kværnen for ridser
et par gange, ved at dytte ved siden af vinduet....

Brian W.

" dobbelt dythorn"

Fra : Casper Henriksen

Dato : 16-06-02 13:34

"Brian Wendelbo" <Dustyman41@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> så er det jo næsten forsent.. ( næsten) har vidst reddet kværnen for ridser
> et par gange, ved at dytte ved siden af vinduet....

Hehe dobbelt dythorn, ja hvorfor ikke få lavet det :) BÅÅÅÅT, væk med
jer madkasser

Fra : Morten Fazer \(Slet ~

Dato : 16-06-02 08:07

Hej Mads

God bedring og ja jeg håber da også at du slipper med forskrækelsen og
materielle skader. Så vi snart kan få dig på gaden igen

--
MVH
Morten Dahl

Fra : Steven

Dato : 17-06-02 11:17

<m_stetter@hotmail.com> wrote:

>Så blev det min tur...
-snip->
>Lige nu kører det hele bare rundt indeni hovedet på mig, og tænker hele
>tiden: HUSK NU... Der er ingen der ser dig i trafikken, og slet ikk
>billister i klamme madkasser!
-snip-

Godt det ikke gik helt galt, - god bedring.

Men med hensyn til din sidste bemærkning om ikke at blive set i
trafikken, så kan man nu godt gøre noget for at forbedre dette en del,
nemlig hvis man bruger noget flourescerende stof i form af f.eks. en
sikkerhedsvest eller lignende over ens motorcykeltøj.

Det er jo også grunden til at folk der jogger/cykler seriøst mange
gange gør det, ligesom eksempelvis Falckfolk/politi/vejarbejdere.

Hilsen
Steven FZS600