"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:af0dok$17qq$1@news.cybercity.dk...
>
> RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.dk> skrev i en
> news:aegiev$ue9$1@eising.k-net.dk...
> > Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote in message
> > news:3d0ba5a2$0$78754$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Nu er jeg ikke nogen ørn til mekanik, men motoren blev rent faktisk
> så
> > varm
> > > at den futtede af!
> > > Jeg har historien fra den mekaniker der skulle renovere den...
> > Det kan vist næppe være udstødningens skyld alene, tror du??
>
> Hvis man monterer et skraldebang-udstødning, med masser af gennemgang,
Motad udstødningen har netop for lidt gennemgang!!!
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/
> vil det kræve en omdysning til federe blanding (á: mere bensin), hvorved
> man kan udlede at en friere udstødning forårsager en for mager blanding
> (= inden omdysningen)!
> For mager blanding forårsager igen for varm en motor, og risikoen ved
> manglende inddysning for de hidsigste systemers vedkommende, er netop
> brændte udstødningsventiler og stempler!!
>
> Idet for fed blanding "kun" er årsag til faldende top-effekt, højere
> forbrug og slitage af cylinderføringen på langt sigt (olie bliver
> formedelst vasket af foringen), er en for fed blanding derfor ikke nær
> så kritisk, og da en "tilstoppet" udstødning modsat en fri udstødning
> vil medføre en federe blanding, kan jeg slet ikke følge dén historie :-|
>
> Fejlopfattelse (á "blå dyser"?), fejlfortolkning eller almindelig
> mekaniker-BS er nok det nærmeste jeg kan komme rette diagnose
>
> --
> Armand.
>
>