|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | XJ 600 ryster i styret Fra : Bo Stilling Christia~ |
Dato : 14-06-02 13:03 |
|
Hej med jer.
Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60 og
slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
gjorde den uden problemer.
Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
--
Bo Stilling Christiansen
XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen
| |
Per (14-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per |
Dato : 14-06-02 13:43 |
|
Hej Bo!
Har selv prøvet nøjagtig samme problem på en xj600.
Nyt fordæk og problemet var væk.
Mvh. Per!
"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> wrote in message
news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>
> Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
>
> Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> --
> Bo Stilling Christiansen
> XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen
| |
Claus Lorentzen (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Lorentzen |
Dato : 15-06-02 06:07 |
|
Var det så blot et nyt dæk af samme mærke eller skiftede du mærke?
I så tilfælde - hvilket dæk afhjalp så problemet?
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d09e42b$0$71643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Bo!
>
> Har selv prøvet nøjagtig samme problem på en xj600.
>
> Nyt fordæk og problemet var væk.
>
> Mvh. Per!
>
> "Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> wrote in message
> news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> > Hej med jer.
> >
> > Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
> og
> > slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> > gjorde den uden problemer.
> >
> > Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> > Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
> >
> > Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> > afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> > --
> > Bo Stilling Christiansen
> > XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen
>
>
| |
Rune \(Bandit600\) (14-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune \(Bandit600\) |
Dato : 14-06-02 16:06 |
|
"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> skrev i en meddelelse
news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>
> Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
>
> Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> --
> Bo Stilling Christiansen
> XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen
Min Bandit gjore det samme , bare ved 70 km/t. Så satte jeg min topboks på
og nu er det blevet mere voldsomt og mellem 60 - 90 km/t, også selv om selve
boksen ikke er monteret! Så nu skal der skiftes fordæk!!!
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/
| |
Anders Winther (14-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Anders Winther |
Dato : 14-06-02 15:44 |
|
Hej Bo
Har du evt. en top-boks på MC'en?
Når jeg har min top-boks på gør den det samme.. Men ikke uden..
Mvh.
Anders Winther
XJ600S
"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> wrote in message
news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>
> Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
>
> Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> --
> Bo Stilling Christiansen
> XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen
| |
Dennis Hellan Peders~ (14-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 14-06-02 16:42 |
|
"Anders Winther" <wintherFJERN-DET-MED-STORT@email.dk> skrev i en meddelelse
news:aecvfb$b31$1@news.cybercity.dk...
> Hej Bo
> Har du evt. en top-boks på MC'en?
> Når jeg har min top-boks på gør den det samme.. Men ikke uden..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Det samme her !, samme cykel !, efter mont. af Wingrack + top-boks, før
mont. var der ingen slinger overhovedet.
--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S ´01
| |
Henry (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 15-06-02 19:13 |
|
> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>
Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
"tankslapper" FYI
Typisk XJ problem (undskyld jeg er kategorisk) både min gamle CB750K2'er og
min XJ900S Diversion (spritny) havde præcist det fænomen og specielt med
topboks på som nævnt. Jeg (fik aldrig løst mit problem) løste det ved at
holde hænderne på styret når jeg kørte ![Blink](images/smileys/nwink.gif) . Jeg talte iøvrigt med et par
andre ejere, der mumlede noget om samme problem, de fik vist afhjulpet det
med koniske lejer, en enkelt endda på Yamaha's regning da det var helt galt
med hans. Både XJ600'en og XJ900 er sat blødt op i affjedringen (lidt
slasket efter min mening) og det sammen med vejr og vind, topboks,
benzinmængden i tanken, dækslid, dæktryk, spejlene på styret,
vibrationsdæmperen osv. kan forstærke eller mindske problemet så derfor kan
det godt være at det fungerede ok for 3 uger siden i stille vejr og på fyldt
"mave" men ikke idag.
Sikket ikke til megen hjælp men jeg tror ikke at der er "noget galt" med din
XJ'er, hold hænderne på styret og nyd den.
mvh
Henry
www.vfr.dk
| |
origo@earthling.net (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : origo@earthling.net |
Dato : 15-06-02 19:26 |
|
"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d0b84b0$0$71635$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
> "tankslapper" FYI
Det problem som beskrives, har intet med en tankslapper å gjøre. Andre har
allerede vært inne på å kontrollere fordekkets balanse, hvilket nok er et
godt sted å starte..
JS
| |
![](/images/tree/0.gif) Henry (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 15-06-02 20:22 |
|
> Det problem som beskrives, har intet med en tankslapper å gjøre. Andre har
> allerede vært inne på å kontrollere fordekkets balanse, hvilket nok er et
> godt sted å starte..
// snip
Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
// snip
Tja, for mig lyder den beskrivelse rimeligt meget som en tankslapper (eller
begyndelsen på en), men jeg vil da give dig ret i at "ryster den kraftigt i
styret" måske kan mis/forstås. Men du kan måske forklare hvad ryster
kraftigt i styret så er, når det kun er hvis man slipper styret?
mvh
Henry
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) H. P. Holm (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : H. P. Holm |
Dato : 17-06-02 14:55 |
|
Henry skrev:
> Tja, for mig lyder den beskrivelse rimeligt meget som en tankslapper (eller
> begyndelsen på en), men jeg vil da give dig ret i at "ryster den kraftigt i
> styret" måske kan mis/forstås. Men du kan måske forklare hvad ryster
> kraftigt i styret så er, når det kun er hvis man slipper styret?
Amerikanerne kalder det headshake eller head shake. Google har en del
materiale om emnet på f.eks
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF8&oe=UTF8&q=head+shake&btnG=Google-s%C3%B8gning
Jeg forlanger af ham der afbalancerer forhjulet på Kawasakien at han
skal fordele balanceklodserne med halvdelen i hver side af fælgen. -
Hvis han limer al vægten på i samme side giver det uro på min Zephyr
når jeg slipper styret og lader den rulle farten af fra 80 km/t.
--
Hans
| |
Kenneth S (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kenneth S |
Dato : 15-06-02 20:34 |
|
>
> Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
> "tankslapper" FYI
>
En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at få
greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer tilbage
på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
R1
Kenneth
| |
![](/images/tree/0.gif) origo@earthling.net (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : origo@earthling.net |
Dato : 15-06-02 20:36 |
|
"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
news:aeg4ko$pla$1@tux.netsite.dk...
> En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at
få
> greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
tilbage
> på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
LOL
JS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kenneth S (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kenneth S |
Dato : 15-06-02 20:46 |
|
<origo@earthling.net> wrote in message news:aeg4vc$n45$1@sunsite.dk...
>
> "Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
> news:aeg4ko$pla$1@tux.netsite.dk...
> > En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at
> få
> > greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
> tilbage
> > på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
>
> LOL
>
>
> JS
>
>
æhh ok, det kan være jeg er forkert på den...
...er jeg?
JS, du ved med sikkerhed hvad en 'tankslapper' er, fortæl
Kenneth
R1
| |
![](/images/tree/0.gif) Kenneth S (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kenneth S |
Dato : 15-06-02 21:01 |
|
"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
news:aeg4ko$pla$1@tux.netsite.dk...
> >
> > Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
> > "tankslapper" FYI
> >
>
> En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at
få
> greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
tilbage
> på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
>
> R1
> Kenneth
>
>
...ok, det skal dertil siges, at hvis du bliver på cyklen vil den have en
tendens til at gå over til den anden side, og tilbage igen osv. resulterende
i en halsbrækkende slingrende kørsel..
...men det kan selvfølgelig være jeg er helt forkert på den
Kenneth
R1
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henry (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 15-06-02 21:08 |
|
> >
> > En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at
> få
> > greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
> tilbage
> > på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
> >
> > R1
> > Kenneth
> >
> >
>
> ..ok, det skal dertil siges, at hvis du bliver på cyklen vil den have en
> tendens til at gå over til den anden side, og tilbage igen osv.
resulterende
> i en halsbrækkende slingrende kørsel..
>
> ..men det kan selvfølgelig være jeg er helt forkert på den
Sjovt nok, det har jeg altid troet hed en highsider eller en lowsider
afhængig af om rytteren bliver smidt af ht. eller blot glider ud af banen
sammen med maskinen... jeg har i hvert fald svær ved at se en sammenhæng
mellem det du nævner der og en "tankslapper" hvor håndtagene er inde (i
yderste konsekvens) og "slappe" på tanken.
mvh
Henry
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kenneth S (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kenneth S |
Dato : 15-06-02 21:18 |
|
"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d0b9f91$0$71619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter
at
> > få
> > > greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
> > tilbage
> > > på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
> > >
> > > R1
> > > Kenneth
> > >
> > >
> >
> > ..ok, det skal dertil siges, at hvis du bliver på cyklen vil den have en
> > tendens til at gå over til den anden side, og tilbage igen osv.
> resulterende
> > i en halsbrækkende slingrende kørsel..
> >
> > ..men det kan selvfølgelig være jeg er helt forkert på den
>
> Sjovt nok, det har jeg altid troet hed en highsider eller en lowsider
> afhængig af om rytteren bliver smidt af ht. eller blot glider ud af banen
> sammen med maskinen... jeg har i hvert fald svær ved at se en sammenhæng
> mellem det du nævner der og en "tankslapper" hvor håndtagene er inde (i
> yderste konsekvens) og "slappe" på tanken.
>
> mvh
> Henry
>
>
Det kan også godt være du har ret, jeg troede bare det var ens krop eller
lår, der 'slappede' mod tanken, når styret gik max-udslag fra side til
side..
Kenneth
R1
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henry (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henry |
Dato : 15-06-02 22:07 |
|
> >
>
> Det kan også godt være du har ret, jeg troede bare det var ens krop eller
> lår, der 'slappede' mod tanken, når styret gik max-udslag fra side til
> side..
>
Prøv at se denne her video jeg tror ikke at der er noget der ikke bliver
"slapped" her!
http://www.hondavfrclub.org/pics/tankslap.wmv
Den tankslapper starter vist ikke som high/lowsider ![Blink](images/smileys/nwink.gif) og bemærk, har har
ikke engang sluppet styret LOL, ikke før til sidst. Jeg håber han overlevede
for det ser ret grimt ud.
mvh
Henry
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kenneth S (15-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kenneth S |
Dato : 15-06-02 23:49 |
|
"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d0badc2$0$71617$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> >
> > Det kan også godt være du har ret, jeg troede bare det var ens krop
eller
> > lår, der 'slappede' mod tanken, når styret gik max-udslag fra side til
> > side..
> >
>
> Prøv at se denne her video jeg tror ikke at der er noget der ikke bliver
> "slapped" her!
> http://www.hondavfrclub.org/pics/tankslap.wmv
>
> Den tankslapper starter vist ikke som high/lowsider ![Blink](images/smileys/nwink.gif) og bemærk, har har
> ikke engang sluppet styret LOL, ikke før til sidst. Jeg håber han
overlevede
> for det ser ret grimt ud.
>
> mvh
> Henry
>
Ja, den er ubehagelig, lad os håbe han er ok i dag. Jeg tror den er fra Isle
of man.
Mvh
Kenneth
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jonas Holt (16-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 16-06-02 07:46 |
|
> Den tankslapper starter vist ikke som high/lowsider ![Blink](images/smileys/nwink.gif) og bemærk, har har
> ikke engang sluppet styret LOL, ikke før til sidst. Jeg håber han
overlevede
> for det ser ret grimt ud.
Han overlevede, men hans hat var svært slidt bagefter. Jeg så ham engang (et
par måneder siden?) i et eller andet populistisk (kommentatoren) engelsk
tv-program på tv-dk-2. Så vidt jeg husker fortalte han hvorfor cyklen
opførte sig som den gjorde, men jeg kan ikke huske grunden.
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Lasse Lundberg (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lasse Lundberg |
Dato : 17-06-02 08:29 |
|
både min cbr1000f og min xj600n havde problemet.
på cbr'ern blev det fikset med et sæt nye dæk...fordækket alene var ikke
nok, men den tidligere ejer af cbr'en havde sat et 190 bagdæk på og det var
for meget 170 og den var fin fin, kronrørs lejerne blev skiftet ca 10kkm
senere da den begyndte svagt igen og jeg så ikke noget til rysten de 30kkm
jeg havde den før jeg solgte.
på XJ600 blev det i første omgang løst af nye dæk også der blev sat macadam
90 på, jeg ville dog gå efter de nye macadam100 istdet . selv med 3 fyldte
tasker var der næsten ikke noget tegn på "woblen"....med mindre dæktrykket
var forkert.
Lasse
Måske mille inden juli
| |
|
|