/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XJ 600 ryster i styret
Fra : Bo Stilling Christia~


Dato : 14-06-02 13:03

Hej med jer.

Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60 og
slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
gjorde den uden problemer.

Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.

Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
--
Bo Stilling Christiansen
XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen

 
 
Per (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 14-06-02 13:43

Hej Bo!

Har selv prøvet nøjagtig samme problem på en xj600.

Nyt fordæk og problemet var væk.

Mvh. Per!

"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> wrote in message
news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>
> Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
>
> Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> --
> Bo Stilling Christiansen
> XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen



Claus Lorentzen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Claus Lorentzen


Dato : 15-06-02 06:07

Var det så blot et nyt dæk af samme mærke eller skiftede du mærke?

I så tilfælde - hvilket dæk afhjalp så problemet?
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d09e42b$0$71643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Bo!
>
> Har selv prøvet nøjagtig samme problem på en xj600.
>
> Nyt fordæk og problemet var væk.
>
> Mvh. Per!
>
> "Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> wrote in message
> news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> > Hej med jer.
> >
> > Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
> og
> > slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> > gjorde den uden problemer.
> >
> > Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> > Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
> >
> > Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> > afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> > --
> > Bo Stilling Christiansen
> > XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen
>
>



Rune \(Bandit600\) (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600\)


Dato : 14-06-02 16:06

"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> skrev i en meddelelse
news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>
> Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
>
> Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> --
> Bo Stilling Christiansen
> XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen

Min Bandit gjore det samme , bare ved 70 km/t. Så satte jeg min topboks på
og nu er det blevet mere voldsomt og mellem 60 - 90 km/t, også selv om selve
boksen ikke er monteret! Så nu skal der skiftes fordæk!!!

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/



Anders Winther (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Anders Winther


Dato : 14-06-02 15:44

Hej Bo
Har du evt. en top-boks på MC'en?
Når jeg har min top-boks på gør den det samme.. Men ikke uden..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> wrote in message
news:01c2139b$a1b68ff0$632a12ac@pc3423...
> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>
> Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
> Hvis den kører hurtigere, ryster den ikke.
>
> Hvad kan det skyldes ?????- er det simpelt hen bare fordi, den skal
> afbalanceres. (både jeg og synsmanden har checket kronrørslejerne)
> --
> Bo Stilling Christiansen
> XJ600 - fjern de to dyr i mail adressen



Dennis Hellan Peders~ (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 14-06-02 16:42


"Anders Winther" <wintherFJERN-DET-MED-STORT@email.dk> skrev i en meddelelse
news:aecvfb$b31$1@news.cybercity.dk...
> Hej Bo
> Har du evt. en top-boks på MC'en?
> Når jeg har min top-boks på gør den det samme.. Men ikke uden..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Det samme her !, samme cykel !, efter mont. af Wingrack + top-boks, før
mont. var der ingen slinger overhovedet.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S ´01



Henry (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 15-06-02 19:13

> Hej med jer.
>
> Da jeg købte min XJ600 for 3 uger siden lavede jeg testen med at køre 60
og
> slippe styret og lade den motorbremse, og den skal så køre lige ud. Det
> gjorde den uden problemer.
>

Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
"tankslapper" FYI

Typisk XJ problem (undskyld jeg er kategorisk) både min gamle CB750K2'er og
min XJ900S Diversion (spritny) havde præcist det fænomen og specielt med
topboks på som nævnt. Jeg (fik aldrig løst mit problem) løste det ved at
holde hænderne på styret når jeg kørte . Jeg talte iøvrigt med et par
andre ejere, der mumlede noget om samme problem, de fik vist afhjulpet det
med koniske lejer, en enkelt endda på Yamaha's regning da det var helt galt
med hans. Både XJ600'en og XJ900 er sat blødt op i affjedringen (lidt
slasket efter min mening) og det sammen med vejr og vind, topboks,
benzinmængden i tanken, dækslid, dæktryk, spejlene på styret,
vibrationsdæmperen osv. kan forstærke eller mindske problemet så derfor kan
det godt være at det fungerede ok for 3 uger siden i stille vejr og på fyldt
"mave" men ikke idag.

Sikket ikke til megen hjælp men jeg tror ikke at der er "noget galt" med din
XJ'er, hold hænderne på styret og nyd den.

mvh
Henry
www.vfr.dk



origo@earthling.net (15-06-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 15-06-02 19:26


"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d0b84b0$0$71635$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
> "tankslapper" FYI
Det problem som beskrives, har intet med en tankslapper å gjøre. Andre har
allerede vært inne på å kontrollere fordekkets balanse, hvilket nok er et
godt sted å starte..

JS



Henry (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 15-06-02 20:22

> Det problem som beskrives, har intet med en tankslapper å gjøre. Andre har
> allerede vært inne på å kontrollere fordekkets balanse, hvilket nok er et
> godt sted å starte..

// snip
Men nu ryster den kraftigt i styret, når jeg slipper styret ved 60 km/t.
// snip

Tja, for mig lyder den beskrivelse rimeligt meget som en tankslapper (eller
begyndelsen på en), men jeg vil da give dig ret i at "ryster den kraftigt i
styret" måske kan mis/forstås. Men du kan måske forklare hvad ryster
kraftigt i styret så er, når det kun er hvis man slipper styret?

mvh
Henry




H. P. Holm (17-06-2002)
Kommentar
Fra : H. P. Holm


Dato : 17-06-02 14:55

Henry skrev:

> Tja, for mig lyder den beskrivelse rimeligt meget som en tankslapper (eller
> begyndelsen på en), men jeg vil da give dig ret i at "ryster den kraftigt i
> styret" måske kan mis/forstås. Men du kan måske forklare hvad ryster
> kraftigt i styret så er, når det kun er hvis man slipper styret?

Amerikanerne kalder det headshake eller head shake. Google har en del
materiale om emnet på f.eks
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF8&oe=UTF8&q=head+shake&btnG=Google-s%C3%B8gning

Jeg forlanger af ham der afbalancerer forhjulet på Kawasakien at han
skal fordele balanceklodserne med halvdelen i hver side af fælgen. -
Hvis han limer al vægten på i samme side giver det uro på min Zephyr
når jeg slipper styret og lader den rulle farten af fra 80 km/t.

--
Hans

Kenneth S (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 15-06-02 20:34

>
> Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
> "tankslapper" FYI
>

En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at få
greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer tilbage
på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.

R1
Kenneth



origo@earthling.net (15-06-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 15-06-02 20:36


"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
news:aeg4ko$pla$1@tux.netsite.dk...
> En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at

> greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
tilbage
> på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.

LOL


JS



Kenneth S (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 15-06-02 20:46


<origo@earthling.net> wrote in message news:aeg4vc$n45$1@sunsite.dk...
>
> "Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
> news:aeg4ko$pla$1@tux.netsite.dk...
> > En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at
> få
> > greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
> tilbage
> > på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
>
> LOL
>
>
> JS
>
>

æhh ok, det kan være jeg er forkert på den...

...er jeg?

JS, du ved med sikkerhed hvad en 'tankslapper' er, fortæl

Kenneth
R1




Kenneth S (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 15-06-02 21:01


"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
news:aeg4ko$pla$1@tux.netsite.dk...
> >
> > Jeg ved ikke hvad det kaldes på dansk, men på engelsk hedder det
> > "tankslapper" FYI
> >
>
> En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at

> greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
tilbage
> på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
>
> R1
> Kenneth
>
>

...ok, det skal dertil siges, at hvis du bliver på cyklen vil den have en
tendens til at gå over til den anden side, og tilbage igen osv. resulterende
i en halsbrækkende slingrende kørsel..

...men det kan selvfølgelig være jeg er helt forkert på den

Kenneth
R1



Henry (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 15-06-02 21:08

> >
> > En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter at
> få
> > greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
> tilbage
> > på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
> >
> > R1
> > Kenneth
> >
> >
>
> ..ok, det skal dertil siges, at hvis du bliver på cyklen vil den have en
> tendens til at gå over til den anden side, og tilbage igen osv.
resulterende
> i en halsbrækkende slingrende kørsel..
>
> ..men det kan selvfølgelig være jeg er helt forkert på den

Sjovt nok, det har jeg altid troet hed en highsider eller en lowsider
afhængig af om rytteren bliver smidt af ht. eller blot glider ud af banen
sammen med maskinen... jeg har i hvert fald svær ved at se en sammenhæng
mellem det du nævner der og en "tankslapper" hvor håndtagene er inde (i
yderste konsekvens) og "slappe" på tanken.

mvh
Henry



Kenneth S (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 15-06-02 21:18


"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d0b9f91$0$71619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > En 'tankslapper' er når baghjulet slipper i et sving, for så derefter
at
> > få
> > > greb igen (evt. pga. nedgasning), med det resultat at cyklen kommer
> > tilbage
> > > på linjen med en sådan kraft, at føreren tit bliver smidt af.
> > >
> > > R1
> > > Kenneth
> > >
> > >
> >
> > ..ok, det skal dertil siges, at hvis du bliver på cyklen vil den have en
> > tendens til at gå over til den anden side, og tilbage igen osv.
> resulterende
> > i en halsbrækkende slingrende kørsel..
> >
> > ..men det kan selvfølgelig være jeg er helt forkert på den
>
> Sjovt nok, det har jeg altid troet hed en highsider eller en lowsider
> afhængig af om rytteren bliver smidt af ht. eller blot glider ud af banen
> sammen med maskinen... jeg har i hvert fald svær ved at se en sammenhæng
> mellem det du nævner der og en "tankslapper" hvor håndtagene er inde (i
> yderste konsekvens) og "slappe" på tanken.
>
> mvh
> Henry
>
>

Det kan også godt være du har ret, jeg troede bare det var ens krop eller
lår, der 'slappede' mod tanken, når styret gik max-udslag fra side til
side..

Kenneth
R1



Henry (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 15-06-02 22:07

> >
>
> Det kan også godt være du har ret, jeg troede bare det var ens krop eller
> lår, der 'slappede' mod tanken, når styret gik max-udslag fra side til
> side..
>

Prøv at se denne her video jeg tror ikke at der er noget der ikke bliver
"slapped" her!
http://www.hondavfrclub.org/pics/tankslap.wmv

Den tankslapper starter vist ikke som high/lowsider og bemærk, har har
ikke engang sluppet styret LOL, ikke før til sidst. Jeg håber han overlevede
for det ser ret grimt ud.

mvh
Henry



Kenneth S (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 15-06-02 23:49


"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
news:3d0badc2$0$71617$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> >
> > Det kan også godt være du har ret, jeg troede bare det var ens krop
eller
> > lår, der 'slappede' mod tanken, når styret gik max-udslag fra side til
> > side..
> >
>
> Prøv at se denne her video jeg tror ikke at der er noget der ikke bliver
> "slapped" her!
> http://www.hondavfrclub.org/pics/tankslap.wmv
>
> Den tankslapper starter vist ikke som high/lowsider og bemærk, har har
> ikke engang sluppet styret LOL, ikke før til sidst. Jeg håber han
overlevede
> for det ser ret grimt ud.
>
> mvh
> Henry
>

Ja, den er ubehagelig, lad os håbe han er ok i dag. Jeg tror den er fra Isle
of man.

Mvh
Kenneth



Jonas Holt (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 16-06-02 07:46

> Den tankslapper starter vist ikke som high/lowsider og bemærk, har har
> ikke engang sluppet styret LOL, ikke før til sidst. Jeg håber han
overlevede
> for det ser ret grimt ud.


Han overlevede, men hans hat var svært slidt bagefter. Jeg så ham engang (et
par måneder siden?) i et eller andet populistisk (kommentatoren) engelsk
tv-program på tv-dk-2. Så vidt jeg husker fortalte han hvorfor cyklen
opførte sig som den gjorde, men jeg kan ikke huske grunden.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Lasse Lundberg (17-06-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 17-06-02 08:29

både min cbr1000f og min xj600n havde problemet.

på cbr'ern blev det fikset med et sæt nye dæk...fordækket alene var ikke
nok, men den tidligere ejer af cbr'en havde sat et 190 bagdæk på og det var
for meget 170 og den var fin fin, kronrørs lejerne blev skiftet ca 10kkm
senere da den begyndte svagt igen og jeg så ikke noget til rysten de 30kkm
jeg havde den før jeg solgte.

på XJ600 blev det i første omgang løst af nye dæk også der blev sat macadam
90 på, jeg ville dog gå efter de nye macadam100 istdet . selv med 3 fyldte
tasker var der næsten ikke noget tegn på "woblen"....med mindre dæktrykket
var forkert.

Lasse
Måske mille inden juli



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste