afgift på MC?
Fra : S. B. [8000]

Dato : 13-06-02 18:02

er der nogen der ved hvad den danske afgiften på en MC importeret fra
Dyskland vil være, hvis den koster i DDK 46.500 der nede.
Er der ikke noget med at man kan få den tyske moms refunderet ved det man
eksportere den ud af landet?

/Søren

Fra : Gundersen

Dato : 13-06-02 19:28

Hejsa

> er der nogen der ved hvad den danske afgiften på en MC importeret fra
> Dyskland vil være, hvis den koster i DDK 46.500 der nede.

Det er nu ikke prisen der nede afgiften bliver reguleret efter, men
afgigte bliver ca. 66% ~ 2/3dele af brugt prisen i DK!

> Er der ikke noget med at man kan få den tyske moms refunderet ved det man
> eksportere den ud af landet?

Det ved jeg ikke....

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jørgen Winther

Dato : 13-06-02 20:38

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det er nu ikke prisen der nede afgiften bliver reguleret efter, men
> afgigte bliver ca. 66% ~ 2/3dele af brugt prisen i DK!

Og husk så, at det er prisen hos en dansk forhandler, der er afgørende. Dvs.
du skal også betale afgift af den service og garanti, en forhanlder ville
give, selv om du jo netop ikke får det!

Hvis du er momsregistreret, og handel med motorcykler kan siges at have
noget med din forretning at gøre (også selv om den måske købes som en
reklameartikel elller andet), så kan du antageligt trække momsen fra i
momsregnskabet. Men så skal den jo også betales igen, når motorcyklen
sælges, og antageligt også hvis du bare selv - i firmaøjemed - tager den i
brug.

Men den danske registreringsafgift er i mine øjne en så mærkværdig
konstruktion, at jeg ikke kan gennemskue dette ud fra almindelig logisk
tænkning. Spørg Told & Skat, og hvis de heller ikke ved det (!), så spørg en
jurist eller evt. en revisor, for at høre lidt om praksis på området.

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 00:45

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]
afgørende.
> Dvs. du skal også betale afgift af den service og garanti, en

Mnjaeh :-/

Jeg har for nyligt fået depositum oplyst på den tyske rest-CB4½'er jeg
har stående, og grundprisen T&S beregnede deres 60% ud fra var på lige
under 22.000,-, hvilket er i den lavere ende hvis man kigger
privatannoncer i D.B.A.

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 22-06-02 06:24

> [...]
> har stående, og grundprisen T&S beregnede deres 60% ud fra var på lige
> under 22.000,-, hvilket er i den lavere ende hvis man kigger

Man kan være heldig

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 09:32

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> Man kan være heldig

Tjaeh :-/
Jeg har kun den sammenbrændte motor til den, som jeg brugte tyskeren til
at bytte ud på min egen. Så hvis T&S vil have 14.000,- i afgift er der
ikke mange kr. at reparere for førend at regnskabet går i negativ :-/

--
Armand.
(der dog har investeret i det nødvendige topstykke á 1000,- kr komplet i

Fra : S. B. [8000]

Dato : 13-06-02 21:04

<KLIP>

> Det er nu ikke prisen der nede afgiften bliver reguleret efter, men
> afgigte bliver ca. 66% ~ 2/3dele af brugt prisen i DK!

Det er altså en ny maskine, som det ikke længer er muligt at købe her i
danmark
Man har kunnet, men importøren tager ikke flerer hjem
Det drejer sig om en Suzuki AN400

/Søren

Fra : Richard Pade

Dato : 13-06-02 21:39

"S. B. [8000]" wrote:

> Det er altså en ny maskine, som det ikke længer er muligt at købe her i
> danmark
> Man har kunnet, men importøren tager ikke flerer hjem
> Det drejer sig om en Suzuki AN400

Når det er en ny cykel, vil Told-fatter formentlig bede Suzuki-importøren
C. Reinhardt estimere en danske importpris og regne afgiften ud fra det.
Prøv at ringe til C. Reinhardt og spørg, hvad de mener, importprisen vil
være i dag. De er faktisk flinke, ikke mindst Mogens Beier, som jeg selv
købte min T500 af i '72...

Richard

Fra : S. B. [8000]

Dato : 13-06-02 22:16

> [...]
> Prøv at ringe til C. Reinhardt og spørg, hvad de mener, importprisen vil
> være i dag. De er faktisk flinke, ikke mindst Mogens Beier, som jeg selv

Hej Richard

Det vil jeg så gøre mandag morgen, når det sikkert ikke før
Tak for hjælpen til jer alle

Søren

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-06-02 19:56

"S. B. [8000]" <sfb(slettes)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke noget med at man kan få den tyske moms refunderet ved det man
> eksportere den ud af landet?

Jow det kan du godt - så skal der stå noget "ausweisbar". Men så skal du
betale dansk moms hvis du indfører den til DK, og det giver en bet på 8%, så
hvorfor gøre det.

Allan Bojesen

Fra : Jan Vagle

Dato : 13-06-02 20:12

S. B. [8000] wrote:

> [...]
> Dyskland vil være, hvis den koster i DDK 46.500 der nede.
> Er der ikke noget med at man kan få den tyske moms refunderet ved det man

Lær dere å stemme rigtig ! Fy fan' for en grotesk afgift jer har !
(Og ikke nogle bestemt bedre her i Gnore heller..)

Hvad er den Danske regjerings undskyldning for afgiftsnivået på mc ?

(Høj udgiftsnivå p.g.a. at koerne spontanaborterer i jer passerer på landvejen
? ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Richard Pade

Dato : 13-06-02 21:06

Jan Vagle wrote:

> Hvad er den Danske regjerings undskyldning for afgiftsnivået på mc ?
>
> (Høj udgiftsnivå p.g.a. at koerne spontanaborterer i jer passerer på landvejen
> ? ;)

Tjaa Jan, vi skal måske betale for, at I oppe nordfra kan køre til kontinentet
gennem DK uden at skulle betale motorvejsafgift som i A & CH ?-)

Men I er velkomne, lad blot dem dernede sydpå straffe turisterne - det gør det til
en fin sport at finde vej udenfor motorvejsnettet.

Richard

Fra : Jan Vagle

Dato : 13-06-02 22:49

Richard Pade wrote:

> Tjaa Jan, vi skal måske betale for, at I oppe nordfra kan køre til kontinentet
> gennem DK uden at skulle betale motorvejsafgift som i A & CH ?-)

DET ville ikke ægre mig ! :) Jeres fine motorveje fortjener penger for at
benyttes.. (I modsætning til de "geitestier" i Norge.)

> Men I er velkomne, lad blot dem dernede sydpå straffe turisterne - det gør det til
> en fin sport at finde vej udenfor motorvejsnettet.

I har allikevel en afgift der er grotæsk i Europaklasse.. og kan ikke se en
grunn til at det skal være sådan..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jørgen Winther

Dato : 13-06-02 22:59

"Jan Vagle" <bones.REMOVE@broadpark.no> wrote in message
> I har allikevel en afgift der er grotæsk i Europaklasse.. og kan ikke se
en
> grunn til at det skal være sådan..

Hørt!

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 00:45

S. B. [8000] <sfb(slettes)@privat.dk> skrev i en

> Er der ikke noget med at man kan få den tyske moms refunderet ved det
> man eksportere den ud af landet?

Ligesom herjemme vil man aldrig kunne få momsen tilbage på noget der er
brugt!
Og det er godt det samme, for hvis den tyske moms blev refunderet,
skulle du istedet svare dansk moms af sagerne - og den er godt 10%
højere

Med EU er grænsen syd for Kruså blot blevet en Europæisk amtsgrænse,
hvor varer frit kan passere uden fortoldning!!!!!!

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 22-06-02 06:27

> Ligesom herjemme vil man aldrig kunne få momsen tilbage på noget der er
> brugt!

Det kan man nu godt! For nogle år siden blev vores momslov justeret, så en
bilhandler (og vel også en motorcykelforhandler?), kan trække momsen på
indbytningskøretøjer fra i momsregnskabet (dvs., få momsen refunderet).

--
Jørgen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 22-06-02 06:42

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message

> [...]
> bilhandler (og vel også en motorcykelforhandler?), kan trække momsen på
> indbytningskøretøjer fra i momsregnskabet (dvs., få momsen refunderet).

Jeg er ikke helt sikker på, at konceptet er så enkelt, i øvrigt. Men
effekten skulle være dén. I praksis er det vist noget med, at forskellen på
ingående og udgående moms for et brugt køretøj, der forhandles af en
momsregistreret forhandler, kan refunderes (men nu er jeg jo ikke
bilhandler, så detaljerne har jeg ikke sat mig ind i).

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 09:29

> "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message

refunderet).

Hvis jeg lige skal halvredde dén, så er det nærmere en modregning og
ikke en egentlig tilbagebetaling.
Og så er der lige dét at man som privatperson ikke kan bruge det trick!

--
Armand.