Engelsk registreringsattest?
Fra : Jørgen Winther

Dato : 12-06-02 20:07

Hvad bruger man i England, hvor vi i Danmark har en registreringsattest og i
Tyskland et Farzeugbrief? Findes der nogle papirer, som man simpelthen bare
skal være i besiddelse af, hvis man vil have en tidligere engelsk mc
registreret i Danmark?

Nogen, der har prøvet det, og kan give et par tips, eller bare en
beskrivelse af proceduren (hvis den er anderledes end for tyske maskiner)?

På forhånd tak!

--
Jørgen (kommende BSA-ejer)

Fra : Richard Pade

Dato : 13-06-02 19:31

"Jørgen Winther" wrote:

> [...]
> Tyskland et Farzeugbrief? Findes der nogle papirer, som man simpelthen bare
> skal være i besiddelse af, hvis man vil have en tidligere engelsk mc

Hvad har du nu gang i Jørgen - har du fået konto hos Told & Skat? :)

Idé: Motorcyclenews har et Discussion&Chat room - der må være nogle, der kender
de engelske papirer: www.motorcyclenews.com

> Jørgen (kommende BSA-ejer)

En go' gammel etbener, eller endnu en trebenet raket (Rocket)?

Richard

Fra : Jørgen Winther

Dato : 13-06-02 20:21

"Richard Pade" <richard.pade@mail.dk> wrote in message
> Hvad har du nu gang i Jørgen - har du fået konto hos Told & Skat? :)

Det skulle jeg måske overveje

> Idé: Motorcyclenews har et Discussion&Chat room - der må være nogle, der
kender
> de engelske papirer: www.motorcyclenews.com

Godt tip, jeg checker stedet. Men ellers har jeg hørt fra anden side, at man
skal have en V5 registreringsattest. Er der tilfældigvis nogen her, der har
en sådan, som man kan få lov til at se? Evt. en indskannet én?

> En go' gammel etbener, eller endnu en trebenet raket (Rocket)?

En etbenet, der kan holde takten, eller gerne begge to: Nemlig en D10 Bantam
fra '67. Angiveligt i god stand, men det skal blive spændende at se den.

Og for god ordens skyld skulle jeg måske nævne, at den ikke er tænkt som en
erstatning for Trophy'en

--
Jørgen
Trophy 1200 '94

Fra : Richard Pade

Dato : 13-06-02 21:02

"Jørgen Winther" wrote:

> En etbenet, der kan holde takten, eller gerne begge to: Nemlig en D10 Bantam
> fra '67. Angiveligt i god stand, men det skal blive spændende at se den.

Ahh, måske en af dem der til overflod hed noget med Speed - Speed Silver/Sport
etc? Vrrn, da, da, da...

> Og for god ordens skyld skulle jeg måske nævne, at den ikke er tænkt som en
> erstatning for Trophy'en

Nå, jeg tænkte ellers lige, at du da nok havde forkøbt dig; jeg mener, hvis en
fin lille 175 cc kan gøre det, er en 1200 Trophy vel overkill, [etla kvaert]?
("eller hvad" på færøsk, de kender også til det med at forkøbe sig :)

Hilsen
Richard

Fra : Jørgen Winther

Dato : 13-06-02 21:38

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> wrote in message
Bantam

> Ahh, måske en af dem der til overflod hed noget med Speed - Speed
Silver/Sport
> etc? Vrrn, da, da, da...

Ved ikke, men med 10 HK må den da hedde både speed og sport Jeg tror,
jeg smider et billede op i dk.binaer.motor, og så er alle forslag velkomne!
Indlægget hedder "BSA D10 Bantam - 1967. Speed eller Sport?".

> [...]
kvaert]?
> ("eller hvad" på færøsk, de kender også til det med at forkøbe sig :)

Skægt med Færøerne: De forkøbte sig i tunneler og biler, men hvad var det i
grunden værd i forhold til det, de allerede havde? Jeg har engang tilbragt
en uge på de kære øer, og de står for mig som noget af det smukkeste, jeg
har set. Et af de få tilbageværende steder i verden med ægte ro og fred.

--
Jørgen (i ro og mag, men ikke nødvendigvis ro og fred

Fra : Richard Pade

Dato : 13-06-02 22:42

"Jørgen Winther" wrote:

> Skægt med Færøerne: De forkøbte sig i tunneler og biler, men hvad var det i
> grunden værd i forhold til det, de allerede havde?

Nu de havde så mange biler, skulle de vel også have noget at bruge dem til,
ikke? Og tunneler er mere sikre end at køre over bjergene deroppe: Hørte om en
flyversoldat, hvis LandRover nær var blevet blæst af vejen, på vej ind fra
flyvepladsen i en orkan. Der skal ellers noget til at flytte sådan et lokum.

> Jeg har engang tilbragt
> en uge på de kære øer, og de står for mig som noget af det smukkeste, jeg
> har set. Et af de få tilbageværende steder i verden med ægte ro og fred.

Jamen du ved, græsset ER grønnere...

Richard