|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Aha-oplevelse - kædekit fra Tyskland Fra : Bo S. |
Dato : 12-06-02 18:28 |
|
Hej NG
PS. Se billeder på dk.binær.motor...
Fik endelig tid til at motere mit kædekit fra Louis idag.
Første overraskelse:
Bagtandhjulet passer overhovedet ikke... Derudover vejer det dobbelt så
meget som det originale. Så jeg måtte ud at købe et nyt (ORIGINALT)... 661,-
Stor tak til Agusta Motor! En mand der forstår, når noget bare haster...
Næste overraskelse:
Det originale fortandhjul har monteret en slags gummimanchet, som jeg ikke
kan få af, som det gamle tandshjul ikke har. Den er nærmest støbt på. Er der
nogen der ved, om der sker noget ved at sætte det uoriginale på? Hvad bruges
den manchet til?
Sidste overraskelse:
Den nye kæde er sammlet uden at der er et samleled, så man kan skille den
ad. Altså skal jeg i gang med en vinkelssliber for at få den delt, så den
kan komme på. Der fulgte ikke noget samleled med den nye, men til alt held
havde min nabo et, jeg kunne bruge. Ellers havde jeg skullet afsted igen til
Agusta...
Men:
Kædekittet kostede 1212,- kr. Det nye tandhjul lagt oven i = 1873. Hvor
meget har jeg så sparet?
Jeg køber fremover kædekit i Danmark. Og det bliver med originale dele...
mvh Bo
VTR
| |
Thomas Jensen (12-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 12-06-02 19:02 |
|
"> Stor tak til Agusta Motor! En mand der forstår, når noget bare haster...
>
ja, jeg køber også i DK.
Man ser hvad man køber, og hvis man støtter de lokale folk, er de der også
når lokummet brænder.
mvh
Thomas Jensen
XJ600s div ´96
| |
Rune Soegaard Larsen (12-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune Soegaard Larsen |
Dato : 12-06-02 19:09 |
|
Bo S. wrote:
> Næste overraskelse:
> Det originale fortandhjul har monteret en slags gummimanchet, som jeg ikke
> kan få af, som det gamle tandshjul ikke har. Den er nærmest støbt på. Er
> der nogen der ved, om der sker noget ved at sætte det uoriginale på? Hvad
> bruges den manchet til?
Det er en lyddæmper der skal dæmpe den lyd der opstår når kæden ligger an
mod tandhjulet afaik. Jeg har kun set dem på originale tandhjul, men vil
ikke benægte man kan købe uoriginalt med dem på. Jeg syntes de er
overflødige.
> Sidste overraskelse:
> Den nye kæde er sammlet uden at der er et samleled, så man kan skille den
> ad. Altså skal jeg i gang med en vinkelssliber for at få den delt, så den
> kan komme på. Der fulgte ikke noget samleled med den nye, men til alt held
> havde min nabo et, jeg kunne bruge. Ellers havde jeg skullet afsted igen
> til Agusta...
Kæden er leveret endeløs, fordi et clips-samleled har det med at tabe
clipsen med ret uheldige konsekvenser. Alternativet er et nitteled, og så
skal men selv hen og stå og fedte med at banke det sammen.
Den endeløse kæde er den stærkeste, de alle leddene er ens hele vejen rundt
(jvf. det svageste led i en....)
Du monterer den ved at tage din bagsvinger af, smutte kæden ind på plads, og
sætte svingeren på igen.
> Jeg køber fremover kædekit i Danmark. Og det bliver med originale dele...
Du kunne måske ha sat dig ind i nogen af de ret simple ting beskrevet
ovenfor. I kataloget du bestilte udfra, stod der garanteret også det var en
endeløs kæde.
/Rune
| |
Bo S. (12-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bo S. |
Dato : 12-06-02 20:37 |
|
"Rune Soegaard Larsen" wrote :
> Det er en lyddæmper der skal dæmpe den lyd der opstår når kæden ligger an
> mod tandhjulet afaik. Jeg har kun set dem på originale tandhjul, men vil
> ikke benægte man kan købe uoriginalt med dem på. Jeg syntes de er
> overflødige.
ok.
> > Sidste overraskelse:
> > Den nye kæde er sammlet uden at der er et samleled, så man kan skille
den
> > ad. Altså skal jeg i gang med en vinkelssliber for at få den delt, så
den
> > kan komme på. Der fulgte ikke noget samleled med den nye, men til alt
held
> > havde min nabo et, jeg kunne bruge. Ellers havde jeg skullet afsted igen
> > til Agusta...
>
> Kæden er leveret endeløs, fordi et clips-samleled har det med at tabe
> clipsen med ret uheldige konsekvenser. Alternativet er et nitteled, og så
> skal men selv hen og stå og fedte med at banke det sammen.
> Den endeløse kæde er den stærkeste, de alle leddene er ens hele vejen
rundt
> (jvf. det svageste led i en....)
>
> Du monterer den ved at tage din bagsvinger af, smutte kæden ind på plads,
og
> sætte svingeren på igen.
>
> > Jeg køber fremover kædekit i Danmark. Og det bliver med originale
dele...
>
> Du kunne måske ha sat dig ind i nogen af de ret simple ting beskrevet
> ovenfor. I kataloget du bestilte udfra, stod der garanteret også det var
en
> endeløs kæde.
>
> /Rune
Det er lidt svært at afmontere en bagsvinger når man kun har en
baghjulsløfter og ingen donkraft.
Jeg har sat et nitteled på, og det var sgu ikke besværligt. Jeg læste mig
frem til på Louis website, at alle deres kæder blev leveret med et nitteled,
så jeg troede at jeg var "home safe".
Husk lige på, at for den ukyndige, er der ingenting der er simpelt. Du har
vel også være nybegynder engang.
mvh Bo
| |
![](/images/tree/0.gif) Rune Soegaard Larsen (12-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune Soegaard Larsen |
Dato : 12-06-02 20:53 |
|
Bo S. wrote:
> Det er lidt svært at afmontere en bagsvinger når man kun har en
> baghjulsløfter og ingen donkraft.
Det kan der være noget om.
> Jeg har sat et nitteled på, og det var sgu ikke besværligt. Jeg læste mig
> frem til på Louis website, at alle deres kæder blev leveret med et
> nitteled, så jeg troede at jeg var "home safe".
Altng er relativt, jeg syntes det er noget rod at stå og banke på de der
nitteled, uden 100% at vide om det rigtigt er godt eller ej.
Hvis de skriver der er nitteled med, burde der naturligvis ha været det.
> Husk lige på, at for den ukyndige, er der ingenting der er simpelt. Du har
> vel også være nybegynder engang.
Nope, jeg startede som ekspert
Selvfølgelig må man være begynder, men ordlyden i dit opringelige indlæg lød
altså ikke som om du havde sat dig ret meget ind i tingene, og hvis man vil
være hjemmemekaniker bør man nok lave noget research inden man kaster sig
ud i det. Jeg beklager hvis jeg var for barsk.
/Rune
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bo S. (13-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bo S. |
Dato : 13-06-02 11:53 |
|
> Nope, jeg startede som ekspert
> Selvfølgelig må man være begynder, men ordlyden i dit opringelige indlæg
lød
> altså ikke som om du havde sat dig ret meget ind i tingene, og hvis man
vil
> være hjemmemekaniker bør man nok lave noget research inden man kaster sig
> ud i det. Jeg beklager hvis jeg var for barsk.
>
Ja, men hvor svært kan det være at skifte en kæde og et par tandhjul. Stiv
pik og håret tilbage har altid været min tilgang til den slags. Men jeg blev
klogere
BoS
| |
D@n Dethlefsen (12-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 12-06-02 22:46 |
|
> Men:
> Kædekittet kostede 1212,- kr. Det nye tandhjul lagt oven i = 1873. Hvor
> meget har jeg så sparet?
>
"Vi skal spare koste hvad det vil", som en politikker engang sagde !!!
--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar
| |
Søren Lindholt (14-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 14-06-02 10:01 |
|
Bo S. <elskak@hotmail.com> wrote in article
> Kædekittet kostede 1212,- kr. Det nye tandhjul lagt oven i = 1873. Hvor
> meget har jeg så sparet?
>
Minus det hjul der ikke passer, der er jo returret på sagerne! I
særdeleshed hvis det ikke passer...
Og så kan de jo passende sende dig det manglende samleled.
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!
| |
|
|