"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
news:3D0654D8.957AB9C8@post5.tele.dk...
> Kender nogen til de tyske regler for handel med forbrugerne i Tyskland?
> Det virker lidt underligt at man kan modtage en bekræftelse osv....for
> så senere at få at vide at: Too bad, nu er det udsolgt, pis off.......
Jeg kender ikke de tyske regler for den slags, men de er jo nok
EU-harmoniserede, som så meget andet.
Desværre tror jeg ikke, at man kan pålægge en leverandør at levere en vare,
han har udsolgt af - at der er udsolgt kan han jo have fundet ud af, efter
at du har afsendt ordren, som de har bekræftet. F.eks. kan de finde ud af
det ved plukningen på lageret, hvor de måske troede, at der skulle være 7
tilbage, men hvor de viste sig at mangle (måske var der tastet forkert
lagerbeholdning ind i bestillingssystemet, eller kassen med dragter rummede
noget forkert eller en forkert størrelse - eller der var samtidigt løbet
andre ordrer ind). Sådan noget sker i enhver butik, og det er bare ærgeligt.
> Har firmaet ingen forpligtelse af nogen art til at tilbyde en
> erstatnings model el lign....ikke en undskyldning, en gang, bare en
> besked.....
En undskyldning, grundig besked snarest muligt og et passende tilbud på
noget lignende ville være god kundeservice, men det er vist svært at
formulere en lov om den slags. Hvad med at købe hos Louis i stedet?
--
Jørgen
Trophy 1200