hvad går der galt med polo-motorrad???
Fra : S.G

Dato : 11-06-02 19:43

Jeg lavede igår aftes en bestilling på polo-motorrad. for EUR41
Idag modtog jeg dene mail

"We always try to fullfill the wishes of our costumers, but we hope you to
understand that we have a lowest limit of EUR 75,00 to send our goods in
other contries of EU."

Det giver da nonsens mening???
I det mindste kunen de da bare lade mig betale fragtomkostningerne...
Andre der har oplevet lign. med samme butikskæde????

Fra : Nels Wolf

Dato : 11-06-02 20:26

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I det mindste kunen de da bare lade mig betale fragtomkostningerne...
> Andre der har oplevet lign. med samme butikskæde????

Hej.
Dette giver da mening! og er lige efter deres handelsbetingelser som
fremgår af hjemmesiden. Mindstebestilling er som skrevet 75 ? ved
bestilling udenfor Tyskland, hertil kommer fragt på 7,95?

Jeg har sakset følgende fra de tre store tyske postordrefirmaer indenfor mc
udstyr:
POLO:
Die Versendung von Waren führen wir zuzüglich eines von dem Kunden zu
tragenden Versandkostenanteils (einheitliche Versandkostenpauschale EUR
3,50; EU-Ausland EUR 7,95) aus. Bei Nachnahmesendungen wird eine Gebühr von
EUR 1,53 durch die Post erhoben. Bei Inlandsbestellungen ohne
Mindestbestellwert. Der Mindestbestellwert von Bestellungen aus dem
EU-Ausland beträgt EUR 75,00.
[altså ligesom de skrev til dig, mindstekøb til andre EU lande 75 euro]

HEIN GERICKE:
.... allerdings nur gegen Vorkasse oder Kreditkarte. Bei einem
Mindestbestellwert von ? 178,95 betragen die Versandkosten innerhalb der
EU-Länder ? 19,94. Und Transporte über 20 kg in nicht EU-Länder werden je
nach Aufwand berechnet.
[HG har altså en mindstebestilling på ikke mindre end 178,95? udenfor
Tyskland og vil have 19,94? i fragt EU! Man kan overveje om de i det hele
taget er interesseret i kunder udenfor Tyskland.. ]

LOUIS:
Bestellungen aus anderen Ländern
Kein Mindestbestellwert, Zahlung per Vorkasse (Innerhalb der EU auch
Kreditkarte). Versandkostenpauschale für die einzelnen Länder:
Österreich, Schweiz, Dänemark, Niederlande, Belgien, Luxemburg: jeweils EUR
6.50
Frankreich, Großbritannien: jeweils EUR 10.00
Italien, Spanien, Portugal, Finnland, Norwegen , Schweden: jeweils EUR 19.50
Bei allen hier nicht aufgeführten Ländern werden die tatsächlich anfallenden
Versandkosten berechnet.

[se-det er da betingelser der er til at forstå; ingen mindsteværdi for
bestilling i ind-eller udland og rimelige forsendelsesomkostninger til
Danmark]

Nels Wolf

Fra : S.G

Dato : 11-06-02 20:25

ok jeg må hellere afbestille ved Hein-G så
og ringe til afdelingen i Flensburg.
mener ikke de forlanger så meget for at sende

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-06-02 20:40

> [...]
hele
> taget er interesseret i kunder udenfor Tyskland.. ]

For 3 uger sidenjeg jeg handlede ved HG, var grænsen kun 75€ og fragten 10€.
Men det er så nok lavet om siden, eller også er dine tal D-mark.

Allan Bojesen

PS: € laver du med "Alt Gr" + "%".

Fra : Poul B-H

Dato : 11-06-02 21:01

Prøv at ringe direkte til en af deres butikker, måske er det ligesom
hein-gericke hvor hver butik ejes af lederen. H-G i Flensborg sender f.eks.
gerne små bestillinger, selvom internet siten siger min. 185 euro

Poul B-H

Fra : Arvid Løvik

Dato : 12-06-02 14:00

> [...]
> I det mindste kunen de da bare lade mig betale fragtomkostningerne...
> Andre der har oplevet lign. med samme butikskæde????

Bestill direkte hos POLO i Heide,
Polo.Heide@t-online.de
Spør etter Michael Neutzling

De sender overalt uten noen min. ordre !
Meget god erfaring fra dem !

Mvh
Arvid
Norge

89 PC 800 "SoS" iPCRC # 2 (Mine)
89 PC 800 "PoW" iPCRC # 3 (Torill's)
90 Honda GB 500 "650 Schottmeier Special" Clubman, "Kitty" (only mine
97 Bushtec Turbo + 2 trailer

I am among that very small minority of
human beings who honestly don't care what anybody else thinks. If I
did, I'd probably own a bike just like yours.

My Home page is at:
http://lovik.tripod.com