In article <aeas5v$13rl$1@news.cybercity.dk>, Henrik Olsen wrote:
> "Soren S. Jorvang" <soren@wheel.dk> wrote in message
> news:3d088de9$0$44228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Det er bare at koebe en vaerkstedshaandbog og gaa i gang..
>
> Haynes eller Clymer?
Jeg har ikke set K100-udgaverne, men jeg har begge til min R1100,
hvilket er meget rart, da der er rigeligt med fejl og uklarheder
i begge. Hvis du vil noejes med een, vil jeg anbefale Clymer, da
den generelt er mere grundig.
Hent ogsaa en kopi af den officielle manual, der dog er lidt mindre
begyndervenlig, fra
www.motofiches.com.
> Når man aldrig har skruet på bil eller MC før, kan man så selv komme i gang
> med en af bøgerne uden at komme galt afsted? Hvad kan man starte med, og er
> det noget værd økonomisk, udover at det rent engagementsmæssigt utvivlsomt
Jeg var i samme situation, men det er saamaend ikke saa svaert
igen.
Jeg gaar ud fra, du allerede har et topnoeglesaet, multimeter
osv. Det eneste, du dertil umiddelbart skal bruge er en billig
momentnoegle og flittig brug af Google.
Det er absolut ogsaa noget vaerd oekonomisk, men det er klart
'det rent engagementsmaessige', der er det vigtigste.
> Står reservedelsnumrene i bøgerne, så man kan bestille let og smertefrit,
> når man pludselig mangler en skrue, bolt, møtrik, luftfilter, bøjle o.l.?
Nej, til det skal du bruge en reservedels-CD kaldet ETK. Bor
du i naerheden af Aarhus?
Der er isaer to gode steder at koebe dele -
www.motorworks.co.uk
og
www.motobins.co.uk.
> Hvordan kom I selv igang med at skrue?
Jeg koebte min cykel og gik saa bare i gang
For mig at se
er det en naturlig del af det at koere paa motorcykel.
--
Soren