ørene "flapper"
Fra : dj

Dato : 10-06-02 21:06

God aften i regnvejret!

jeg har, når jeg kører lidt hurtigere end loven tillader, oplevet at
sidespejlene flapper eller ryster mere og mere, jo hurtigere det går.
kigger jeg på kawazaki ninja-modellerne, sidder der fra stellet og, så vidt
jeg lige kan se, op til sidespejlenes inderside, altså det øverste stykke af
kåben / "for-ruden", en slags bøjle, eller "flappe"-stabilisator.....
......af hvilken grund sidder den der.......og kan man evt. få en sådan, hvis
den da modvirker problemet til min mc, rf600........eller er der blot andre
som oplever det samme ??

takker....

/Frank -rf600

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-06-02 06:16

> jeg har, når jeg kører lidt hurtigere end loven tillader, oplevet at
> sidespejlene flapper eller ryster mere og mere, jo hurtigere det går.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg oplever det modsatte, op til en hvis grænse... Når jeg holder i tomgang
ryster spejlene så meget at jeg ikke kan se bagud i dem, men lige så snart
jeg sætter igang og den får lidt omdr. holder rysteriet næsten op. Når jeg
så kommer på motorvej er den gal igen, men aldrig så slemt som ved tomgang.
Der er jo nok også liiidt mere vindmodstand på motorvejen end ved alm.
bykørsel.
Forresten har jeg lagt mærke til på mine spejle at helt nede ved roden
sidder en slags gummi dims... eller ring eller hvad man nu skal kalde den.
den er der vel bare for at spejlet ikke skal sidde og gnubbe direkte på
lakken på kåben, eller har den andre funktioner også ????

--
Jon Larsen
Gixxer 250