Fra Performance Bikes juni 2002: (6 kører på alle cykler)
Standing 1/4 mile
0-60mph 0-100mph 70-0 bremser
Heste/rpm torque
(dvs ca
0-100kph) (ca 160kph) /sek
R6 11,36@ 123mph 3,39 sek
7,35 46,37m/2,71 97,7/12,500 43,5/10,750
6R 11,09@ 127,1 mph
3,23 6,76 48,21m/2,66
96,9/12,500 44,7/10,000
TT600 10,36@ 120,5
3,00 7,17 51,52m/2,90
94,4/12,750 41,3/10,750
CBR F-S 10,86@122,5
2,78 6,64 51,15m/2,99
92,5/12,750 41,6/10,250
(af hensyn til Jonas)
Triumph og Honda er indsprøjtning, de andre karbs. På banen, var der
hele 0,5 sek mellem 2. og 6. plads...(Ducati og Suzuki var også med i
prøven) så helt ærlig, hvor meget betyder det i det daglige, eller til
og med på en bane-dag i ny og ne? Deres omdømme af TT600 var meget bedre
end tidligere år, idet "mapping" problemer på indsprøjtningen, nu er
væk. Dens bremser, motor og stel var meget gode og du har derfor et valg
mer. Vil du møde op med én af flere hundrede lignende cykler eller én af
en snes i DK? Du bliver ihvertfald ikke efterladt af nogen i denne
gruppe, rent teknisk-set uanset hvad du vælger!
R6 er meget mindre, så det kan påvirke dit valg...hvor stor er du?
TT600 giver dig power over hele spekteret...som at rulle ned af bakken
istedenfor at blive skudt ud af en kanon. Det betyder at, i det daglige,
kan man altid vri om på halen og få brugbare, kontrolérbare
kræfter...citat: Triumph torque figures translate to creamy power
delivery on the track.
R6: bremser har dårlig følelse, gearkasse er "shit," ( forestille dig at
du skal slå søm i beton med foden, afstanden mellem gear er for stor og
den siger altid "klonk") den er meget hurtig pga kombinationen af alle
elementer, selvom enkelte elementer er under gennemsnit, dens mid-range
er rigtig god, dens "handling" kræver 100%. Det er godt når man er
fokuseret, men det skal man altid være, for at få det bedste ud af det.
De synes at den er rigtig pæn.
CBR F-S: Kørsel er inspirerende, som om cyklen gør det du be'r om...men:
gearkassen mellem 1. og 3. gear kræver opmærksomhed, ellers finder du en
frigear midt i det hele (gælder mest på banedage...ikke til hverdags
brug). F-S modellen er hårdere i affedring end den almindelige model.
Racerne mente det var for blødt, sports-kørerne mente det var perfekt.
6R: Meget nem at køre. Du kan opnå 95% af dine evner med det samme, da
den er bare i balance. Den er den største i klassen, men man oplever den
som meget mindre, idet den kører så godt. Den mistede aldrig en gear i 2
dags prøvekørsel. Bagstøddæmperen er "shit," det første man skal, er at
få fat i en anden, siger de.....så planlæg en ekstra udgift i så fald.
(Medmindre du er mindre krævende eller lettere!) Meget hård på dæk...men
tilpasset de BT 010 den er født med. Dæk måtte skiftes efter 2 dags
kørsel, 1 på bane, 1 på landevejen.
Alt i alt...hver cykel har plusser og minuser....det var jo det dit
spørgsmål ville frem til, ikke? Det var interessant at læse
kommentarerne fra de forskellige kørere, og hvordan opfattelsen af
maskinerne ændrede sig fra bane til vej og fra cykel til cykel. Eksempel
fra R6: Godt jeg kørte denne her først på banen, havde jeg startet med
én af de andre, havde jeg forventet samme bremser fra R6'en ...og nok
have plantet den i muren! TT600 var fantastisk på banen, selv efter 30
minutter var jeg ikke træt. På landevejen, virkede fodhvilerne pludselig
for højt....og det tog 10 minutter før jeg følte at kørestillingen var
god. Hvis jeg var dig, ville jeg prøvekøre alle 4 og så føle på
kroppen....min egen! ...hvad som passer til mig.....ikke hvad som passer
en klub kammerat; og så skal du vurdere dine egne brugsmønstre. Kører du
frem/tilbage på arbejde, kører du bane-dage overhovedet, kører du også
på ferie, kører du med en kæreste i weekenden, (tage vedkommende med til
prøvekørsel, og køre ture med/uden) osv osv.....
God jagt!
-james
Jonas Holt wrote:
> > > R6 = baneræs
> > > 6R = touringjern... grov overdrivelse fremmer forståelsen
>
> > Hmm... har du ellers noget at tilføje?
>
> Prøv en honda
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2