R6 vs. ZX-6R?
Fra : Gundersen

Dato : 08-06-02 22:29

Hejsa

Hvilken af maskinerne, er "Best"?

Hvad kan i anbefale?
Hvar er i for og i Mod på begge maskiner?

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 08-06-02 22:58

> Hvilken af maskinerne, er "Best"?

Tja... afhænger vel af dit brugsbehov

> Hvar er i for og i Mod på begge maskiner?

R6 = baneræs

6R = touringjern... grov overdrivelse fremmer forståelsen

Fra : Gundersen

Dato : 08-06-02 23:15

Hejsa

> Tja... afhænger vel af dit brugsbehov

Det er der nok noget om, men det er til og fra Arbejde, Ræs med
gutterne, lidt "wheelies", og så'n...... (Og så for at have noget der
bare lidt kan følge min kamy's ZX-12R!

> R6 = baneræs
> 6R = touringjern... grov overdrivelse fremmer forståelsen

Hmm... har du ellers noget at tilføje?

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jonas Holt

Dato : 09-06-02 08:33

> Hmm... har du ellers noget at tilføje?

Prøv en honda

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : james

Dato : 09-06-02 10:52

Fra Performance Bikes juni 2002: (6 kører på alle cykler)

Standing 1/4 mile
0-60mph 0-100mph 70-0 bremser
Heste/rpm torque
(dvs ca
0-100kph) (ca 160kph) /sek
R6 11,36@ 123mph 3,39 sek
7,35 46,37m/2,71 97,7/12,500 43,5/10,750

6R 11,09@ 127,1 mph
3,23 6,76 48,21m/2,66
96,9/12,500 44,7/10,000

TT600 10,36@ 120,5
3,00 7,17 51,52m/2,90
94,4/12,750 41,3/10,750

CBR F-S 10,86@122,5
2,78 6,64 51,15m/2,99
92,5/12,750 41,6/10,250
(af hensyn til Jonas)

Triumph og Honda er indsprøjtning, de andre karbs. På banen, var der
hele 0,5 sek mellem 2. og 6. plads...(Ducati og Suzuki var også med i
prøven) så helt ærlig, hvor meget betyder det i det daglige, eller til
og med på en bane-dag i ny og ne? Deres omdømme af TT600 var meget bedre
end tidligere år, idet "mapping" problemer på indsprøjtningen, nu er
væk. Dens bremser, motor og stel var meget gode og du har derfor et valg
mer. Vil du møde op med én af flere hundrede lignende cykler eller én af
en snes i DK? Du bliver ihvertfald ikke efterladt af nogen i denne
gruppe, rent teknisk-set uanset hvad du vælger!

R6 er meget mindre, så det kan påvirke dit valg...hvor stor er du?
TT600 giver dig power over hele spekteret...som at rulle ned af bakken
istedenfor at blive skudt ud af en kanon. Det betyder at, i det daglige,
kan man altid vri om på halen og få brugbare, kontrolérbare
kræfter...citat: Triumph torque figures translate to creamy power
delivery on the track.

R6: bremser har dårlig følelse, gearkasse er "shit," ( forestille dig at
du skal slå søm i beton med foden, afstanden mellem gear er for stor og
den siger altid "klonk") den er meget hurtig pga kombinationen af alle
elementer, selvom enkelte elementer er under gennemsnit, dens mid-range
er rigtig god, dens "handling" kræver 100%. Det er godt når man er
fokuseret, men det skal man altid være, for at få det bedste ud af det.
De synes at den er rigtig pæn.

CBR F-S: Kørsel er inspirerende, som om cyklen gør det du be'r om...men:
gearkassen mellem 1. og 3. gear kræver opmærksomhed, ellers finder du en
frigear midt i det hele (gælder mest på banedage...ikke til hverdags
brug). F-S modellen er hårdere i affedring end den almindelige model.
Racerne mente det var for blødt, sports-kørerne mente det var perfekt.

6R: Meget nem at køre. Du kan opnå 95% af dine evner med det samme, da
den er bare i balance. Den er den største i klassen, men man oplever den
som meget mindre, idet den kører så godt. Den mistede aldrig en gear i 2
dags prøvekørsel. Bagstøddæmperen er "shit," det første man skal, er at
få fat i en anden, siger de.....så planlæg en ekstra udgift i så fald.
(Medmindre du er mindre krævende eller lettere!) Meget hård på dæk...men
tilpasset de BT 010 den er født med. Dæk måtte skiftes efter 2 dags
kørsel, 1 på bane, 1 på landevejen.

Alt i alt...hver cykel har plusser og minuser....det var jo det dit
spørgsmål ville frem til, ikke? Det var interessant at læse
kommentarerne fra de forskellige kørere, og hvordan opfattelsen af
maskinerne ændrede sig fra bane til vej og fra cykel til cykel. Eksempel
fra R6: Godt jeg kørte denne her først på banen, havde jeg startet med
én af de andre, havde jeg forventet samme bremser fra R6'en ...og nok
have plantet den i muren! TT600 var fantastisk på banen, selv efter 30
minutter var jeg ikke træt. På landevejen, virkede fodhvilerne pludselig
for højt....og det tog 10 minutter før jeg følte at kørestillingen var
god. Hvis jeg var dig, ville jeg prøvekøre alle 4 og så føle på
kroppen....min egen! ...hvad som passer til mig.....ikke hvad som passer
en klub kammerat; og så skal du vurdere dine egne brugsmønstre. Kører du
frem/tilbage på arbejde, kører du bane-dage overhovedet, kører du også
på ferie, kører du med en kæreste i weekenden, (tage vedkommende med til
prøvekørsel, og køre ture med/uden) osv osv.....

God jagt!

-james

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 08-06-02 23:26

Gundersen wrote:

> Hejsa
>
> Hvilken af maskinerne, er "Best"?
>
> Hvad kan i anbefale?
> Hvar er i for og i Mod på begge maskiner?

Jeg mener der er test i seneste nummer af Motorrad. Køb det på banegården.

/Rune

Fra : Carlo Pedersen

Dato : 09-06-02 10:26

Jeg har haft en R6'er og racet meget sammen med en ZX6R og kan kun sige at
på en R6'er kan man ikke gemme sig bag ved kåben, KAWA'en har en meget bedre
kåbeglas idet den er bred, men selv om den var større og bredere tog den
alligevel R6'eren i top hastighed, og som sagt R6'eren er meget lille og
mest til race på de små snørklede veje, hvor KAWA'en er mere alsidig

Carlo
X-R6'er

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 09-06-02 19:56

Ikke for noget.. Men er det ik smartere at beholdet GSF400'eren indtil du
får det store om et par år?

/Thomas

Fra : Gundersen

Dato : 09-06-02 22:25

Hejsa

> Ikke for noget.. Men er det ik smartere at beholdet GSF400'eren indtil du
> får det store om et par år?

Så langtid skulle der helst ikke gå!

Jeg har da det store om lidt over 1½år.....

Men det er da rigtigt at det måske var nemmere at beholde Zukien, men den er ik så sjov, nor den hele tiden skal ligge over 12k rpm før der sker noget...

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-06-02 15:00

> Hejsa
>
> Hvilken af maskinerne, er "Best"?
>
> Hvad kan i anbefale?
> Hvar er i for og i Mod på begge maskiner?

Hvilken der er bedst er helt sikkert en smags sag.......har læst utallige
tests & udfaldet af disse er gået som vinden blæser...nogen fortrækker R6 &
andre ZX6R..! - Der er nok ingen anden udvej, end at finde en forhandler,
der er flink nok til at lade dig prøve begge (Sand-Jensen i Silkeborg plejer
at være utrolig villige i den retning...hvis du bor i området)

Jeg var ikke i tvivl om, at R6´eren var maskinen jeg måtte have, efter en
længere prøvetur.....men derfor er det jo langtfra sikkert, at du har samme
opfattelse.

Er iøvrigt 186 + 77kg & har ingen problemer med maskinens fysiske
størrelse...man sidder betydelig bedre på en R6, end de fleste antyder.

Held & lykke med det......uanset hvilken af de to du vælger, får du
alletiders cykel.

Mvh /Ole
YZF-R6