hehe... afgift på rf900
Fra : Pusterummet

Dato : 08-06-02 20:36

min makker gav 27.000kr for en RF900 i Tyskland.
den er fra 95/8
Første afgift 65.000kr, han ringede ind og spurgte hvad fanden det var for
noget... Straks slog damen 10.000,- af i prisen over telefonen... sq
utroligt
ikke nok med det, han tager til vurdering, selvfølgeligt med en godt beskidt
bike. Afgiften blev vurderet til 46711.-
dvs han nu har en RF900 der stort set står som ny til 75.000,- kroner
ret vildt.......

Sebastian, Odense
RF600

Fra : mc

Dato : 08-06-02 21:10

> dvs han nu har en RF900 der stort set står som ny til 75.000,- kroner
> ret vildt.......

Ja det er sq da ok..... godt der er nogle der kan få lidt godt ud af T&S

Tillykke til din kammi.

Mc
CB1100F ( 84 ) Street Fighter Style

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 08-06-02 23:19

"Pusterummet" <pust@vade.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke nok med det, han tager til vurdering, selvfølgeligt med en godt
beskidt
> bike. Afgiften blev vurderet til 46711.-

Umiddelbart lyder det som noget der er under al kritik. "Straks slog damen
10.000,- af i prisen over telefonen" sig mig er dette kvæghandel hvor man
prutter om prisen eller er det en afgiftsfastsættelse!?!?!
dette er et tydeligt tegn på at de bare er ude på at skrabe en masse penge
sammen. og finder offeret at dette er for groft, sænker de bare "bøde"
således køber de sig åbenbart til "tilfredse kunder". finder denne episode
har en slående lighed med Copydan eller hvad de nu hedder: en gut får en
bøde på 25.000 og han erklærer straks at det er da for galt og det kan han
slet ikke betale, hvorefter de hører hvad han kan betale og han prutter dem
ned til 10.000 . ren studehandel og intet med reelle afgift eller bøde at
gøre.... (historien om copydan er fra nyhederne på DR)

men tilbage til enmet: hils og sig til'løk men cyklen. dejlig cykel for 75
af de store.

--
jacob

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 08-06-02 23:48

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse

Hvor er det jeg har hørt det navn før, "Jacob Stegelmann"? Troldspejlet?

Is that u?

//Troels

Fra : Jørgen Winther

Dato : 08-06-02 23:58

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> "Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor er det jeg har hørt det navn før, "Jacob Stegelmann"? Troldspejlet?

Fint program, i øvrigt! Fulstændigt blottet for politik

> Is that u?

Mon ikke spejltrolden ville sætte en ære i at ramme nogenlunde rigtigt på
grammatikknappen? Ikke for at forklejne noget debatindlæg pga. dét, men blot
en tanke...

--
Jørgen

Fra : mc

Dato : 09-06-02 00:28

Stakkels Jacob S, han er vist blevet spurgt om han er " HAM " 100 gange.....
har set det, og hvis jeg ikke tager helt fejl, så er denne Jacob her ikke "
Ham " fra troldspejlet på DR

Så nu behøver han ikke svare selv, med mindre jeg tager helt fejl...

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 09-06-02 10:52

"mc" <bugtrupFUCKSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"
> Ham " fra troldspejlet på DR
>
> Så nu behøver han ikke svare selv, med mindre jeg tager helt fejl...

Jeg tillader mig at svare selvom du slet ikke tager fejl
Nej, jeg er ikke ham fra "troldspejlet" eller "så er der tegnefilm".
....og tjo det er jeg vel blevet spurgt om et par gange eller tre før

til Jørgen: Nå ja, det gik vist lige hurtigt nok, og hovedet var vist nok
allerede gået i seng der

--
Jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-02 14:42

> [...]

> 10.000,- af i prisen over telefonen" sig mig er dette kvæghandel hvor man
> prutter om prisen eller er det en afgiftsfastsættelse!?!?!

De kredse jeg bevæger mig i, gør meget i indregistrering af motorcykler, og
lad mig bare afsløre: Denne historie er LANGT fra unik! Det er helt
almindeligt at man kan klage prisen ned over flere omgange, og jeg kender
til langt mere groteske eksempler end detteher. Det værste jeg har hørt om
var en gut der faktisk endte med 0 kr. i afgift på en stort set ny cykel,
men det var en regulær fejl - han fik et refusionsbeløb tilbage 2 gange.

Nej, jeg nævner ingen navne eller cykler, men lad os bare konstatere at de
der behandler afgift på motorcykler, ikke ved ret meget om motorcykler, og
da systemet bygger en del på individuel vurdering...

Rittig