Ny udstødning til XJ600 Diversion
Fra : Henrik Larsson

Dato : 08-06-02 08:00

Jeg har for ca. 1 år siden købt en XJ600 Diversion.

Jeg er meget godt tilfreds med den, men jeg syntes at udstødningssystemet
lyder lidt "billig".

Omkring 4500 o/min går der fulstændig resonans i hele systemet og det lyder
nærmest som om udstødningen sidder og rasler.

Hvad har i andre gjort?
Lever i med det, eller hvad har i skiftet den originale potte ud med?

Mvh Henrik

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-06-02 17:51

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> wrote in message

Hej Henrik

> Jeg har for ca. 1 år siden købt en XJ600 Diversion.

Jeg købte også min sidste sommer.

> Jeg er meget godt tilfreds med den, men jeg syntes at udstødningssystemet
> lyder lidt "billig".

Med "billig" mener du vel blot at den ikke lyder af så meget?

> Omkring 4500 o/min går der fulstændig resonans i hele systemet og det
lyder
> nærmest som om udstødningen sidder og rasler.

Ja det er helt normalt for XJ600'eren at man oplever nogle rystelser ved
4000-4500 omdrejninger.

> Hvad har i andre gjort?
> Lever i med det, eller hvad har i skiftet den originale potte ud med?

Jeg lever med det. Selvfølgelig har jeg overvejet om jeg skulle sætte en
anden potte på den. Man kan få en 4-i-1 potte til den, men da det hurtigt
løber op i 5000 kroner for potten inkl. montering så fandt jeg det
unødvendigt.

Hilsner,

Tony

Fra : Henrik Larsson

Dato : 08-06-02 18:21

> Med "billig" mener du vel blot at den ikke lyder af så meget?

Jeg er ikke ude efter noget der springer trommehinder, bare en lidt mere
designet lyd.

Det lyder nærmest som om at det hele er ved at falde fra hinanden

Mvh Henrik

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-06-02 23:13

> Jeg er ikke ude efter noget der springer trommehinder, bare en lidt mere
> designet lyd.
>
> Det lyder nærmest som om at det hele er ved at falde fra hinanden

Okay. Det er svært lige at svare på, men hvis det lyder så slemt så burde du
nok lige smutte ned til forhandleren med den og få den "lyttet efter".
Alternativt kan vi - hvis du bor i Kbh - mødes en dag. Så kan du høre
hvordan min lyder..

Hilsner,

Tony

Fra : Henrik Larsson

Dato : 09-06-02 08:51

> [...]
> nok lige smutte ned til forhandleren med den og få den "lyttet efter".
> Alternativt kan vi - hvis du bor i Kbh - mødes en dag. Så kan du høre

Okay, måske overdrev jeg lidt defor smiley.

Men det kunne da være sjovt at mødes en dag. Så kunne vi også sammenligne
klikkeriet fra motoren.

Mvh Henrik

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-06-02 09:16

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Men det kunne da være sjovt at mødes en dag. Så kunne vi også sammenligne
> klikkeriet fra motoren.

Vejret er jo kanon, så i kunne jo køre en tur til Sakskøbing Hotel !!!!

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( Er 99,9 % sikkert ved Sakskøbing Hotel )