Svenske glæder!!
Fra : David B Wilby

Dato : 05-06-02 18:17

Jeg har lige været en tur over broen til MC huset i Malmø for at finde noget
billigt tøj til ungerne, og man bliver helt deprimeret over de lave priser
på deres ny motorcykler. Fireblade'en og R-1'er ligger omkring 150.000 kr,
Svenske kroner vel at mærke som er 15% mindre være end danske kr. Godt nok
er svenskerne ikke ret fornuftig med nogle af livets glæder, men køretøjer
og tøj er prissat yderste fornuftig.
Vi fandt et par gode støvler, læder med en vandtæt membran, en Cordura
jakke med ordentligt beskyttelse og ligeledes en vandtæt membran, og et par
læder sommer handsker med gummi forstærkninger på knoer og finger til en
samlede pris af Svkr. 3500. Det svarer til omkring Dkr. 2800. Ikke nok med
priserne er gode, der var også en rigtig behagelige betjening og de vil
gerne bestille varer hjem hvis vi ønskede det.
Vi skal over igen senere på året når knægten skal ha' hans kørerdragt.
Jeg kan kun anbefale det. Min eneste øf er at deres kort på hjemmesiden
fungeret ikke, så vi fik en tur ud på landet omkring Malmø inden vi fandt
vejen inde til MC huset. Næste gang tager jeg en udskrift fra Kraks' med, så
skulle det går lidt bedre.
mVFh, David '83 Honda VF750F

Fra : Christian H

Dato : 05-06-02 18:43

"David B Wilby" <david.broberg@wilby.dk> wrote in message
> Fireblade'en og R-1'er ligger omkring 150.000 kr,
> Svenske kroner vel at mærke som er 15% mindre være end danske kr.

Nej, 130k sek koster r1'eren. Jeg ved det :)
Lagde du iøvrigt mærke til de kanon tilbud der var på 2001 modellerne af
zx12r?
Sat ned fra 130k(eller var det 120k?) til 90k svenske bananer!

> [...]
> vejen inde til MC huset. Næste gang tager jeg en udskrift fra Kraks' med,

Kortet fungerer fint nok!
Dit problem har nok været at du havde printet ud hvor der var zoomet for
meget ud.
Det er nemlig ikke alle veje der er af+tilkørsler på.

mvh
Christian H
2002' R1

Fra : Frederik

Dato : 05-06-02 20:28

> Nej, 130k sek koster r1'eren. Jeg ved det :)
> Lagde du iøvrigt mærke til de kanon tilbud der var på 2001 modellerne af
> zx12r?
> Sat ned fra 130k(eller var det 120k?) til 90k svenske bananer!

Ih hvor er I gode til at ødelægge vores gode sommerhumør :).

Frederik
.... der håber at skatte- og afgiftshelvedet vi kalder Danmark snart får et
los i røven

Fra : Richard Pade

Dato : 05-06-02 22:59

Frederik wrote:

> ... der håber at skatte- og afgiftshelvedet vi kalder Danmark snart får et
> los i røven

Tror du virkelig at politikerne kan finde ud af det - dem der nu har haft 30
år til at tilpasse vores afgifter til det indre marked? Nej, sandheden er, at
det koster taburetten for den politiker, der gennemtrumfer den nødvendige
omlægning af den velfærdsmodel, der var nødvendig en gang.

Iøvrigt forstår jeg ikke autobranchens appel om afgiftssænkning for at imødegå
de stigende bilpriser - jo det er da fint hvis det lykkes, bortset fra at
pengene skal tages et andet sted fra indtil en politiker vover taburetten jvf
ovenfor. For det er jo det samme beløb folk har til at bruge på biler, uanset
hvad de koster; det bliver bare mindre biler, de kører kommer til at køre i
IMHO.

Richard

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-06-02 07:58

"Christian H" <ch@gimpREMOVETHIS.dk> writes:

> Christian H
> 2002' R1

Tillykke (igen) med den. Det er lidt svært at se grinet gennem det
visir, men jeg formoder at det kun var ørene der satte grænsen.
Iøvrigt må jeg komplimentere for herrens gode farvesmag

/PS: jeg er på 'Etteren på arbejde idag. Noget med at køre en tur i
det gode vejr?

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Christian H

Dato : 06-06-02 10:41

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@vitesse.com> wrote in message
> Tillykke (igen) med den. Det er lidt svært at se grinet gennem det
> visir, men jeg formoder at det kun var ørene der satte grænsen.
> Iøvrigt må jeg komplimentere for herrens gode farvesmag

Tak igen :)
Vil det sige at de er fuldstændig identiske?
Troede ellers den blå med de hvide staferinger var den mest almindelige.

> /PS: jeg er på 'Etteren på arbejde idag. Noget med at køre en tur i
> det gode vejr?

Har sendt mail.

mvh
Christian H

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-06-02 12:10

"Christian H" <ch@gimpREMOVETHIS.dk> writes:

> Vil det sige at de er fuldstændig identiske?

Jeps, bortset fra min "double-bouble" - anbefales!

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)

Fra : Richard Pade

Dato : 05-06-02 22:50

David B Wilby wrote:

> [...]
> er svenskerne ikke ret fornuftig med nogle af livets glæder, men køretøjer

Ja og især Honda - en Hornet 900 er ca. 10k SEK billigere end en Bandit 1200,
muligvis 1200S, men alligevel...

PS. David, er potten stadig OK?

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer