Hej
Takker for info. Jeg læser lidt videre nu.
Jo jeg går efter en chopper nu. Den kan min kone nemlig også køre (meget
lavbenet
mvh Lars
"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> wrote in message
news:3CFE971C.DC9F8144@mail.dk...
> Overså i skyndingen, at VT750C kunne være en af Shadow-modellerne, right?
> I det mindste var der en C-model af VT700 i en årrække i 80erne:
>
www.honda.co.jp/news/1986/2860409s.html
> Richard
>
> Richard Pade wrote:
>
> > Lars Myrthu Rasmussen wrote:
> >
> > > Hvis man nu skal have en custom cykel af ældre dato (for at de er til
at
> > > betale), hvad skal men så vælge at de 2 cykler i subject. De er fra
> > > midt/sidst i 80'erne, med fornuftige km-tal.
> >
> > Som udgangspunkt skal du altid vælge en Honda...
> >
> > > Jeg tænker specielt på holdbarhed, reservedele, og nogen der kan
reparere
> > > skidtet når det svigter?
> >
> > ...ikke mindst fordi Honda producerer reservedele til udgåede modeller
længere
> > end de andre. Typisk 16-18 år mens fx Suzuki stopper efter ca. 12 år
(fortalte
> > Reinhardt mig da jeg spurgte i 1997, hvor jeg skulle have cykel igen
efter en
> > 20-25 års pause). Min egen VF750S fra 1985 - sidste år modellen blev
produceret -
> > har jeg ikke haft problemer med at få stumper til - de få der har været
brug for.
> >
> > Men hvilken cykel er du ude efter? Choppere/custom-cykler siger mig ikke
noget
> > rent køremæssigt - min kiropraktor ville ellers elske mig for at blive
> > regelmæssig kunde - men her er mine tanker om subject:
> > - LTD'en kender jeg ikke, men formoder det er en række-2'er, som den
"chopper",
> > de endnu producerer. Og en chopper skal da have V-motor, ikke?
> > - VT500s motor er forgænger til NTVens, der er kendt for at være
bomstærk - stel
> > og køreegenskaber kender jeg ikke, men den er formentlig ret smal om
livet/set
> > ovenfra ned over tank og motor ligesom NTVen.
> > - VT750 kender jeg ikke, tvivler på at VT (= Vee engine, Two cylinders)
blev
> > lavet - mon ikke du mener VF750C / V45 Magna? (VF = Vee engine, four
cyl)? - se
> > den er straks langt mere bøffet og magtfuld ligesom sin alm. variant
VF750S / V45
> > Sabre, som jeg har. Det er en cykel med god plads til to voksne plus
bagage,
> > udmærkede køreegenskaber med de rigtige dæk (Dunlop 205S er et hit i USA
/
> > Michelin Macadam 50 virker rigtig godt for mig) og en herlig kraftig
motor, der
> > har kræfter nok til at slæbe det hele. Men motoren sled
knastaksler/-følgere i
> > sine 2 første modelår -82-83, og de forbedrede 84-85 (+ for C 86-87)
skal man
> > køre motoren med tanke på, at olieforsyningen til toppen er lige på
grænsen (Bare
> > hold den over 5krpm indtil motoren bliver varm, undgå at stille ventiler
for
> > stramt og skift olie og filter i tide).
> > Både C og S findes også som 700 cc i 84-85 i US-import. - foruden som
1100 men
> > det er en anden sag. Fra ca. 88 kom C2'en / Super Magna med kædetræk og
en helt
> > revideret motor (chrom, andre køleripper).
> >
> > Ved ikke om C er sjov at være bagsædepassager på - høn sidder ret højt -
men S'en
> > er glimrende. C'en er af en eller anden grund en del dyrere end S'en -
formentlig
> > fordi danskere er mere vilde med choppere end andre i vesteuropa, uvist
af
> > hvilken grund. Regn med 55kkr for en god 750C fra 84-85 mod knap 40kkr
for en S
> > (privat handel).
> >
> > Der er masser af info om cyklerne på
www.sabmag.org. Ellers skriv
direkte (erstat
> > DOT med et punktum).
> >
> > Richard Pade
> > '85 VF750S Veffer Dancer
>
-----------== Posted via Newsfeed.Com - Uncensored Usenet News ==----------
http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Unlimited Fast Downloads - 19 Servers =-----