/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udluftning af bag caliber? eller?
Fra : Gundersen


Dato : 02-06-02 16:32

Hejsa

I dag, da jeg var ude at Cruise, trotte jeg pludseligt Bagbremse
pedalen, i mod kåben...... (Den bremsede næsten ikke)

Jeg tjeckede om der var løbet væske ud nogen steder, men det var der
tilsyneladende ikke..... Slangen, Kaliberen, og pumpen var helt tøre.
(uden på).

Jeg tjeckede væskestanden, i beholderen, Men den var ved Max, næsten.

Hvorfor er den bare lige pludselig holdt op med at virke?
Man har godtnok kunnet trykke den et godt stykke ned førhen, men ikke i
mod kåben.

Nå, men da jeg kom hjem, og smed den på liften, prøvede jeg og se om jeg
kunne finde ud af at udlufte den, men uden held.
Der sider 2 udluftnings skruer, een på hver side af kaliberen.
Hvordan skal jeg gøre? Først den ene og så den anden? eller ? Hvilken først?

Gode, hurtige råd modtages gerne.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit @ uden bremse effekt bag på! ;-(


 
 
Bertram Paaskesen (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Bertram Paaskesen


Dato : 02-06-02 21:44

Hej

Problemet kan skyldes at der er vand i bremsevæsken som kortvarig kan koge,
hvorved der dannes luft/damp i systemet. Har oplevet problemet hvis en klods
slæber på skiven og opvarmer caliberen. Efter at man er stoppet, afkøles
væsken, dampen fortætter og alt virker igen perfekt....

Da jeg oplevede problemet kunne man se på kaliberen at den havde været meget
varm.

Løsning:

Reparation af kaliber og ny frisk bremsevæske.

Venlig hilsen Bertram Paaskesen

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3CFA3A77.7060506@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> I dag, da jeg var ude at Cruise, trotte jeg pludseligt Bagbremse
> pedalen, i mod kåben...... (Den bremsede næsten ikke)
>
> Jeg tjeckede om der var løbet væske ud nogen steder, men det var der
> tilsyneladende ikke..... Slangen, Kaliberen, og pumpen var helt tøre.
> (uden på).
>
> Jeg tjeckede væskestanden, i beholderen, Men den var ved Max, næsten.
>
> Hvorfor er den bare lige pludselig holdt op med at virke?
> Man har godtnok kunnet trykke den et godt stykke ned førhen, men ikke i
> mod kåben.
>
> Nå, men da jeg kom hjem, og smed den på liften, prøvede jeg og se om jeg
> kunne finde ud af at udlufte den, men uden held.
> Der sider 2 udluftnings skruer, een på hver side af kaliberen.
> Hvordan skal jeg gøre? Først den ene og så den anden? eller ? Hvilken
først?
>
> Gode, hurtige råd modtages gerne.
>
> Mvh Emil
> --
> www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit @ uden bremse effekt bag på! ;-(
>



Brian Wendelbo (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 03-06-02 06:00

Hey Gundersen....

Ved udluftning, skal du pumpe tryk på bremsesystemet...hold pedalen i bunden
mens du løsner den ene luftskrue... Når der så løber væske ud, skulle der
gerne komme luft med ud. Når du når i bund med pedalen, lukker du for
luftskruen, og pumper påny tryk på systemet...Dette gøres indtil der ikke er
mere luft i .Prøv et par gange med hver luftskrue.......

Det kan oxo være din hovedbremsecylinder der er kaput??? ( sidder der sådan
en på en gsf??). Eller pakninger i den bagerste kaliber.??? Forkromningen på
stemplerne i kaliberen kan nogen gange begynde at skalle af. Jeg har selv
skiftet stempler i kaliber med pakning, og nyt pakningssæt i
bremsecylindren, da jeg ligesom dig mærkede 0 bremseeffekt lige pludselig på
den bagerste kailber....

Løsning: Nyt pakningssæt til dig.

Brian W.
"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3CFA3A77.7060506@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> I dag, da jeg var ude at Cruise, trotte jeg pludseligt Bagbremse
> pedalen, i mod kåben...... (Den bremsede næsten ikke)
>
> Jeg tjeckede om der var løbet væske ud nogen steder, men det var der
> tilsyneladende ikke..... Slangen, Kaliberen, og pumpen var helt tøre.
> (uden på).
>
> Jeg tjeckede væskestanden, i beholderen, Men den var ved Max, næsten.
>
> Hvorfor er den bare lige pludselig holdt op med at virke?
> Man har godtnok kunnet trykke den et godt stykke ned førhen, men ikke i
> mod kåben.
>
> Nå, men da jeg kom hjem, og smed den på liften, prøvede jeg og se om jeg
> kunne finde ud af at udlufte den, men uden held.
> Der sider 2 udluftnings skruer, een på hver side af kaliberen.
> Hvordan skal jeg gøre? Først den ene og så den anden? eller ? Hvilken
først?
>
> Gode, hurtige råd modtages gerne.
>
> Mvh Emil
> --
> www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit @ uden bremse effekt bag på! ;-(
>



Gundersen (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 03-06-02 15:52

Hejsa

> Det kan oxo være din hovedbremsecylinder der er kaput??? ( sidder der sådan
> en på en gsf??). Eller pakninger i den bagerste kaliber.??? Forkromningen på
> stemplerne i kaliberen kan nogen gange begynde at skalle af. Jeg har selv
> skiftet stempler i kaliber med pakning, og nyt pakningssæt i
> bremsecylindren, da jeg ligesom dig mærkede 0 bremseeffekt lige pludselig på

Hmm.... Problemet er at jeg ikke kan få pumpet systemet op.... Der
kommer ingen luft ud, kun væske....
Det er overhovedet ikke utæt, og bæret er fyldt,

En af mine kamy'er snakkede om at det muligvis var pumpen der var i
stykker..... Lyder det sansynligt?

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit


Lasse Petersen (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Petersen


Dato : 03-06-02 18:31

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3CFB8282.5000105@tdcadsl.dk

> Hejsa
>
> > Det kan oxo være din hovedbremsecylinder der er kaput??? ( sidder der sådan
> > en på en gsf??). Eller pakninger i den bagerste kaliber.??? Forkromningen på
> > stemplerne i kaliberen kan nogen gange begynde at skalle af. Jeg har selv
> > skiftet stempler i kaliber med pakning, og nyt pakningssæt i
> > bremsecylindren, da jeg ligesom dig mærkede 0 bremseeffekt lige pludselig på
>
> Hmm.... Problemet er at jeg ikke kan få pumpet systemet op.... Der
> kommer ingen luft ud, kun væske....
> Det er overhovedet ikke utæt, og bæret er fyldt,
>
> En af mine kamy'er snakkede om at det muligvis var pumpen der var i
> stykker..... Lyder det sansynligt?
>
> Mvh Emil
Ja det kan godt lyde sandsynlig, jeg havde selv en trial motorcykkel
hvor
der ikke var tryg på systemet over hvodet, så fik jeg bare et
reperationssæt med nye pakninger og lidt andet. Og da skittet var
monteret virkede det bare.
Lasse xs 400





--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Henning (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 03-06-02 15:53

> Hvorfor er den bare lige pludselig holdt op med at virke?
> Man har godtnok kunnet trykke den et godt stykke ned førhen, men ikke i
> mod kåben.
>
> Nå, men da jeg kom hjem, og smed den på liften, prøvede jeg og se om jeg
> kunne finde ud af at udlufte den, men uden held.


Hvis den er helt umulig at udlufte, så prøv med en injektionssprøjte og en stump slange, at pumpe fra caliperen til hovedcylinderen.

Men hvis jeg skulle køre på cyklen, ville jeg nok tage at skille det hele ad. Det lyder fra din beskrivelse, som om der er noget stoppet omkring hovedcylinderen, nogle af de meget små huller i den, eller slangen fra beholderen er i klemme. Det kunne også være en gummipakning ('stempelring') i cylinderen som er mør. En 400 Bandit er vist ikke helt ny?

Det kan være, at den virker ok, når du får den udluftet, men måske har du bare fået flyttet en stump snavs, som bare finder tilbage i hullet.


--
Who, what, where?: http://move.to/henning


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste