Originale Triumph-tasker på min Trophy?
Fra : Jørgen Winther

Dato : 31-05-02 17:43

Hej,

Til de fleste nyere Triumph-modeller kan der fås originale tasker, sågar i
"matching colors". Den seneste udgave af Trophy har endda taskerne monteret
som standard.

Men min '94 Trophy 1200 er tilsyneladende henvist til et Wingrack eller
nogle slå-over tasker. Eller hvad? Kan det lade sig gøre at montere et par
rigtige Triumph-kufferter på den alligevel? Nogen tips og finter i dén
retning?

Et Givi Wingrack er såmen ikke dårligt, men det pynter jo ikke ligefrem på
det (efter min mening) smukke Trophy-design. Desuden skal de originale
blinklys pilles af, hvilket ærger mig lidt - jeg vil gerne have modellen så
original som muligt.

Så alle gode råd er meget velkomne!

--
Jørgen

Fra : james

Dato : 03-06-02 14:27

Jørgen,

Har du været på Triumph siderne fra fabrikken? Du kan taste ind din model og
årgang, og de fortæller dig om taskerne passer. Jeg synes at huske at de havde
til Trphy fra starten af...

Var du til Englander-træf i weekenden? Der havde du nok kunnet få svar! ...og
også haft det rigtig godt!

-james

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-06-02 21:03

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
og
> årgang, og de fortæller dig om taskerne passer. Jeg synes at huske at de

Det har jeg undersøgt, og jeg tænkte blot, at måske kunne taskerne bruges på
én eller anden snedig vis (måske med brug af et beslag fra en nyere model
el.lign.), selv om det ikke lige stod på websitet. Jeg hæftede mig bl.a.
ved, at diverse slå-over tasker o.lign. tilsyneladende også kun passer på
visse modeller (ifølge websitet)...

> Var du til Englander-træf i weekenden? Der havde du nok kunnet få svar!
....og
> også haft det rigtig godt!

Det var jeg desværre ikke. Jeg fik nummerpladen på i torsdags, men det havde
jeg ikke turdet planlægge efter, så weekenden blev brugt til anden side. Men
det har sikkert været hyggeligt

--
Jørgen
Taskeløs Trophy (...og dog: Nu har jeg foreløbigt købt nogle billige

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-06-02 15:18

> [...]
> nogle slå-over tasker. Eller hvad? Kan det lade sig gøre at montere et par
> rigtige Triumph-kufferter på den alligevel? Nogen tips og finter i dén

På Triumphs hjemmeside ser det ud til dit held er begrænset - kun
Sprint-modellerne har masser af nyt ekstraudstyr. Ingen af taskesættene
passer på Trophy 1200 - næsten alt det originale Triumph ekstraudstyr der er
til Trophy 1200, er ovenikøbet til modellerne fra 1996 og frem.

Mvh
Steen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-06-02 21:06

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> [...]
er
> til Trophy 1200, er ovenikøbet til modellerne fra 1996 og frem.

Ja, det er rigtigt - men kufferterne til den gamle Sprint står der jo heller
ikke, og sådan nogle har jeg da trods alt set i brug! Måske websitet kun
viser, hvad Triumph har på lager? Så der altså godt kan findes andre ting på
brugtmarkedet eller hos forhandlere?

Men det ser da ud til, at jeg kan få varmehåndtag på... og tilkørselsolie!

--
Jørgen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-06-02 21:09

> [...]
> viser, hvad Triumph har på lager? Så der altså godt kan findes andre ting

Ja, du har ret - jeg kiggede ikke så grundigt :-/

> Men det ser da ud til, at jeg kan få varmehåndtag på... og tilkørselsolie!

Ja, LOL

Mvh
Steen

Fra : james

Dato : 04-06-02 09:52

Jørgen,

Har du været en tur indom Vagn (i Lystrup?) Jeg husker ikke hvem det var fra
RAT, men det gør Vagn nok....manden var cykelsmed og havde lavet ophæng til sin
Thunderbird til nogle lædertasker fra Hepco (tror jeg). Men Vagn ved nok hvem
det er, samt om andre originale tasker kan tilpasses. På min '99 Thunderbird,
har jeg monteret flere originale ting, som efter website ikke "passer" på '99,
da '99 var en "Special Edition" år. ...men det passer alligevel.....

-james

Tillykke med Triumph'en. På 1/8 mile race i lørdags, vandt en Daytona med tiden
7.14(!) Det var hurtigere end 2 rene dragsters!

Fra : Jørgen Winther

Dato : 04-06-02 12:29

> [...]
hvem
> det er, samt om andre originale tasker kan tilpasses.

Det skulle jeg måske prøve. Antageligt kommer jeg alligevel den vej en gang
imellem, da der er en tendens til, at turene på Trophyen bliver noget
længere end de blev på mini-Bol d'Oren . Foreløbigt har jeg talt med
Kyhn, der ikke kunne hjælpe på dette punkt.

På min '99 Thunderbird,
> har jeg monteret flere originale ting, som efter website ikke "passer" på
'99,
> da '99 var en "Special Edition" år. ...men det passer alligevel.....

Jeg håber, det er en generel tendens. Og jeg tror det også.

> Tillykke med Triumph'en. På 1/8 mile race i lørdags, vandt en Daytona med
tiden
> 7.14(!) Det var hurtigere end 2 rene dragsters!

Tak. Ja, og Trophyen, der egentligt skulle være en tung og kedelig
touring-maskine, virker heller ikke som om den er specielt sløv i betrækket.
Og hurtig er den også... Jeg tror bestemt, det var et godt valg af model,
selv om den egentligt blot skulle være en slags
"venter-på-at-få-råd-til-en-Sprint ST"-model

--
Jørgen